2010 Power Function Train Elements

Power Fuctiontreinen // Power Fuctiontrains


Sicle
active
active
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-11-2010 06:21
Contacteer:

Bericht door Sicle » 22-11-2010 22:43

Ja dat weet ik, heb een VMBO elelktrotechniek diploma :P
Zelf gebruik ik 2100, maar ik denk dat ik een motortje uit een 9v haal en de strom aansluit op de batterij, zodat hij oplaad, of zodat de stroom van de rails het overneemt zodra dat beschikbaar is :P

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 22-11-2010 22:53

Sicle schreef:Ja dat weet ik, heb een VMBO elelktrotechniek diploma :P
Zelf gebruik ik 2100, maar ik denk dat ik een motortje uit een 9v haal en de strom aansluit op de batterij, zodat hij oplaad, of zodat de stroom van de rails het overneemt zodra dat beschikbaar is :P
da's een goed idee
heb dat ergens al gezien op brickshelf
laad op op de negen volt, en heeft stroom af
op de rcsporen...

Het was echter niet met batterijen, maar met tal van andere
elektronische componenten...
Ik ben het echter uit het oog verloren
anders zou ik het gepost hebben...

:sad:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

estje
beginner
beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-11-2010 20:18
Contacteer:

Bericht door estje » 28-11-2010 20:24

Ik ben zelf geen techneut, maar mijn zoontje heeft de goederen trein gekregen met zijn verjaardag en zelf de passagierstrein gekocht. Ik heb 1 x batterijen gekocht maar die waren naar mijn mening snel leeg (2 weken). Wat is nu de beste optie? Oplaadbare batterijen?

Bedankt voor jullie reactie,

Esther

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 28-11-2010 23:14

estje schreef:Ik ben zelf geen techneut, maar mijn zoontje heeft de goederen trein gekregen met zijn verjaardag en zelf de passagierstrein gekocht. Ik heb 1 x batterijen gekocht maar die waren naar mijn mening snel leeg (2 weken). Wat is nu de beste optie? Oplaadbare batterijen?

Bedankt voor jullie reactie,

Esther
Inderdaad esther het beste is oplaadbare batterijen..
Lego verkoopt ook nog speciale oplaadbare batterijen
met een speciale box.
Maar die zijn erg duur...
zelf heb ik die nog niet gezien.

Maar de sigarette batterijen AAA herlaadbaar, zijn hier de beste oplossing
voor jou probleem.
Ik gebruik de GP 2700 mAh

;-)
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

estje
beginner
beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-11-2010 20:18
Contacteer:

Bericht door estje » 30-11-2010 15:51

ik ben aan het kijken op internet voor de oplaadbare batterijen, maar kan alleen AAA vinden van 1000 mAh. Heeft u misschien een merk voor me?
Gr., Esther

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 01-12-2010 12:15

Sicle schreef:In de battery box gaat 6xAAA en in de controller gaat 3xAAA :-)
Staat trouwens ook op de buitenzijde van de doos vermeld.

Ludp

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 01-12-2010 12:23

estje schreef:Ik ben zelf geen techneut, maar mijn zoontje heeft de goederen trein gekregen met zijn verjaardag en zelf de passagierstrein gekocht. Ik heb 1 x batterijen gekocht maar die waren naar mijn mening snel leeg (2 weken). Wat is nu de beste optie? Oplaadbare batterijen?

Bedankt voor jullie reactie,

Esther
Hallo Esther,

Als je naar de kostprijs van batterijen kijkt denk ik dat het duidelijk is om heroplaadbare batterijen te gebruiken boven de Alkaline batterijen.
Heroplaadbare zullen wel iets vlugger ontladen zijn, daar de spanning per batterij maar 1,2V is i.p.v. 1,5V voor een alkaline batterij. Maar op langere periode bekeken zal je merken dat de aankoop van een goede Ni-MH lader + Ni-MH batterijen financieel zich zelf terug betaald door het her gebruiken van de oplaadbare batterijen i.p.v. telkenmale nieuwe en dure Alkaline's te kopen.

Indien je de trein voor langere periode wil opbergen, raad ik aan om de batterijen uit de batterijdoos en zender te halen.

Momenteel zal je nog géén AAA oplaadbare batterijen vinden van méér dan 1000mAh. Je kan voor je batterijen naar iedere goede speelgoed handel gaan waar die wel te vinden zijn. Ik denk aan Dreamland, Fun, Colruyt, ...

Ludo

Sicle
active
active
Berichten: 20
Lid geworden op: 16-11-2010 06:21
Contacteer:

Bericht door Sicle » 05-12-2010 13:02

ludo schreef:Momenteel zal je nog géén AAA oplaadbare batterijen vinden van méér dan 1000mAh.
Ik heb 2100 van GP, en volgens mij heeft die ze ook wel van 2700 of zelfs meer. En je kunt ze volgens mij bij mediamarkt kopen. Zijn wel erg duur dat wel (40-50euro voor 4 batterijen kan het zo kosten maar dat is incl. oplader volgens mij).

Plaats reactie

Terug naar “standaard PF treinen //standard PF trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast