Samenwerking met Train World in Schaarbeek 2018-19

Belug De Belgische Lego Users Group// News of the Belgium Lego Group
patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 27-08-2018 21:45

27 augustus 2018 18:06

Hallo iedereen,

in bijlage vinden jullie het verslag van onze eerste bijeenkomst in Train World in het kader van ons project.

Piet vraagt ook dat iedere BeLUG-medewerker een apart mail stuurt naar hem (mailadres staat bovenaan in de adresregel van deze mail) met zijn telefoonnummer en huisadres.

Ik probeer rond 10 september nog eens een stand van zaken te geven rond ons project met meer praktische gegevens rond de opbouw.

Alvast dikke merci voor jullie medewerking!
Groeten,
Pete(r)
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 27-08-2018 21:47

reeds verbeterde stand van zaken
(in rood)

Verslag bijeenkomst Train World 25/08/2018

Aanwezig : Rob, Piet, Louis, Patrick, Danny, Peter
Verontschuldigd : Matthieu, Ludo, Fabio

Piet heet iedereen welkom en legt uit hoe de samenwerking met LEGO Benelux en de andere partners (Amazings en Dreamland) zal verlopen.
Hij vertelt ook hoe de promotiecampagne zal verlopen vanaf midden september met o.a. radiospots, de affiche’s in de treinstations en de actie bij Dreamland.
De opening voor de pers is voorzien op maandag 1 oktober waarbij wij ook een uitnodiging zouden ontvangen.
Vervolgens bespreken wij met Piet ons voorstel van treinlay-out. Hij stelt voor om ze 180° te draaien en dus de lange zijde naar de kant van het raam te plaatsen. Dat betekent dat we het station van Treignes (geleverd door Ludo) zullen moeten draaien naar het publiek toe. Het gedeelte CITY komt dan achter het station te liggen (kant van het raam).
Bij het ter plaatse uitmeten beslissen we om de korte zijde met 1 meter in te korten om een vlotte doorstroming van het publiek te verzekeren. Hierbij wordt aan het andere uiteinde van de lay-out een korte L gevormd.
Zodoende bekomt onze treinlay-out een U-vorm met twee ongelijke benen, één kant wordt 4m lang en de andere kant 3m lang.
De totale lengt blijft op 5m.
Train World zal een dubbele omheining voorzien zodat de bezoekers zeker niet ons materiaal kunnen aanraken.
Piet bezorgt ons zo snel als mogelijk de juiste afmetingen van de tafels die hij zou plaatsen, zodat we de schikking van de basisplaten op onze treinlay-out juist kunnen uittekenen.
We rekenen in veelvouden van 25,5cm op 25,5cm. We hebben minimum 3 basisplaten nodig om onze trein 180° te kunnen laten draaien.
Piet vraagt na bij LEGO Benelux wat zij willen en kunnen leveren van materiaal zoals basisplaten, bomen en bloemen, enz…
Peter bezorgt daarvoor zo snel mogelijk een lijst met de gewenste aantallen.
We hebben reeds voorzien dat de volledige treinlay-out kan gevuld worden met ons eigen privémateriaal. Indien LEGO Benelux niks kan leveren, zitten we niet in de problemen. Echter elke gift is welkom !
Voor de verzekering vraagt Piet ook een gedetailleerde lijst van hetgeen elke medewerker zal plaatsen op de lay-out. Onmiddellijk na de plaatsing zullen we ook foto’s nemen zodat we weten wat er waar is geplaatst.
Louis vraagt de mogelijkheid om zijn eigen lay-out te kunnen plaatsen om zo een interactieve stand te hebben met de bezoekers. De kinderen kunnen dan zelf eens een LEGO-trein besturen.
Piet zal nakijken of dit mogelijk zou zijn en waar precies die lay-out kan geplaatst worden. Ook rekening houden met de beschikbare contactpunten voor de elektriciteitsaansluiting.
Louis wil ook 5 dagen op 7 zijn stand bemannen.
Piet zal nakijken of er voor Louis een treinabonnement kan verkregen worden om de dagelijkse verplaatsing Turnhout-Schaarbeek en terug te doen.


AFSPRAKEN GEVRAAGDE BIJDRAGEN PER MEDEWERKER :

ROB :
9V-sporen en wissels.
Auto’s en andere voertuigen 4 noppen breed.
Alle elektronica om een pendelbaan te voorzien en een systeem op maat gemaakt om de treinen automatisch te laten rijden (met een tijdslot zodat treinen kunnen rijden met een intervaltijd van een paar minuten).

LUDO :
Treinstation Treignes

belgische treinen

DANNY :
Belgische treinen

LOUIS :
Eigen aparte treinlay-out

PETER :
huizen , straten en landschap, klein kopstation,dorpskerk

PATJE :
huizen met tuintjes

afgewerkte straatplaten.

MATTHIEU :
huizen (Modulars)

FABIO :
Locomotief type 21 met 2x M4 wagons.
Bachegoederenwagon B Cargo
Locomotief type 62 (rijdt niet, dus enkel static show op een zijspoor of opstelspoor), zal voorzien zijn van Rmns wagon.
Werktrein INFRABEL de matissa 500 vm bijgenaamd brossel( is op 9V motor).
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 27-08-2018 21:52

27 augustus 2018 19:28

treinen die ludo eventueel kan leveren

· Serie 16 lok met bijhorende wagons.
· AM 96
· Airport City Express
· AM 6x of AM 7x
· Diverse goederen wagons (Falnsn, container wagons, graan wagons [Transcéréales + Cargil])
· Type 29 stoom lok van de NMBS (enkel statische opstelling! – hier zijn nog géén foto’s van)
· BR55 stoom lok

Laat maar weten hé, dan kan ik de overschot mee nemen naar Eeklo het weekeinde daarop.

p.s.: stuur dan ook eens het aangepaste BlueBrick bestand door.

Ludo
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 27-08-2018 23:25

ivm vergadering. opening op1 okt is maandag, werkdag. wel jammer. lastig voor meeste mensen om erbij te zijn denk ik, niet?

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 27-08-2018 23:29

Fabio Verplancke schreef:ivm vergadering. opening op1 okt is maandag, werkdag. wel jammer. lastig voor meeste mensen om erbij te zijn denk ik, niet?
als ik me niet vergis is het op 1okt voor de pers
en de algemene opening op 2oktober
maar zoals je zegt inderdaad tijdens een weekdag...

verdere gegevens volgen nog...
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 27-08-2018 23:31

het zou mooi zijn mocht het ganse Lego team met de mensen van trainworld even op de foto kunnen gaan niet? dat is een onvergetelijke herinnering denk ik.
tenslotte staan we wel in het nationaal museum der Belgische spoorwegen he!!!

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 27-08-2018 23:32

inderdaad
:-o
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 28-08-2018 16:54

Fabio Verplancke schreef:ivm vergadering. opening op1 okt is maandag, werkdag. wel jammer. lastig voor meeste mensen om erbij te zijn denk ik, niet?
Ja fabio, maar daarvoor neem ik met plezier een recupdag op hoor ;-)

Fabio Verplancke
speciaal
speciaal
Berichten: 200
Lid geworden op: 14-05-2014 17:53
Contacteer:

Bericht door Fabio Verplancke » 28-08-2018 18:53

ik geef les bij een overheidsinstantie. ik heb niet altijd die luxe. heb zeker geen slecht leven, maar soms kan ik echt geen verlof nemen.

mdcpj
super special
super special
Berichten: 339
Lid geworden op: 30-11-2009 23:30
Contacteer:

Bericht door mdcpj » 28-08-2018 19:26

Mannen ik zal er wel bij zijn OKTOBER.


Mvg Danny.
Patje je heb een leuke website.

Gesloten

Terug naar “BeLug News ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten