Bahnbetriebswerk Neukirche.

Dit kan van alles zijn, niet afhankelijk van een bepaald iets of voor iets. dus apparte stukken. bv: windmolen, kermisattractie, bepaald huis , ets ets This can be of everything not dependent on a something or for something. for example:wind mill,fair attraction,certain house, ets ets
enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

Update

Bericht door enrico7676 » 12-02-2018 16:21

Een kleine update.
AfbeeldingGetting more ballast work done. by Enrico Lussi, on Flickr

Ik ben eindelijk tevreden met het ontwerp van de draaischuif. Nu de komende dagen een begin maken aan de kolenkraan/bak.

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Re: Eerste show

Bericht door ludo » 12-02-2018 19:20

enrico7676 schreef:
ludo schreef:
enrico7676 schreef:De eerste show waarbij me Bahnbetriebswerk te zien was, was een ontzettend groot succes.

Ontzettend veel mensen uit de modelbouw en treinenwereld gaven me complimenten over me Bahnbetriebswerk en dat ik daarbij zeer goed het oude Duitse stoomtijdperk weergeef.

Hierbij enkele foto's:

Afbeelding20180113_141559 by Enrico Lussi, on Flickr


AfbeeldingWaiting for the train. by Enrico Lussi, on Flickr
Waar heb je die belettering gehaald voor de wagon? Ziet er zéér mooi uit en duidelijk leesbaar.

Raampjes ook voorzien van custom randen zie ik.
Stickers zijn door een goede vriend van mij gemaakt. Hij heeft ook de stickers van de ramen gedaan. Meer foto's: https://www.flickr.com/photos/154406928 ... 1156496358
Heb je wagon in Tielt gezien, alsook de grijze stomer.
Knap gebouwd!

enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

Re: Eerste show

Bericht door enrico7676 » 13-02-2018 16:25

ludo schreef:
enrico7676 schreef:
ludo schreef: Waar heb je die belettering gehaald voor de wagon? Ziet er zéér mooi uit en duidelijk leesbaar.

Raampjes ook voorzien van custom randen zie ik.
Stickers zijn door een goede vriend van mij gemaakt. Hij heeft ook de stickers van de ramen gedaan. Meer foto's: https://www.flickr.com/photos/154406928 ... 1156496358
Heb je wagon in Tielt gezien, alsook de grijze stomer.
Knap gebouwd!
Dank je volgend jaar ben ik zelf ook aanwezig :smile:


enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

update

Bericht door enrico7676 » 19-04-2018 09:37

Na een zeer lange tijd eindelijk een grote update!

De volgende dingen zijn nieuw/aangepast:
-de draaischuif is groter geworden en hoger daardoor is hij realistischer, maar geeft nog hier en daar wat problemen.
-de trixbrix rails is geplaatst, het is ontzettend goede kwaliteit maar ballasten is een hel.
-de loopput met toebehorende is eindelijk geplaatst dit zat al sinds het begin in de planning. Er staat een klein schuurtje bij waar 2 pompen in komen om diesellocs bij te vullen en tenders van oliestokers.
-de kolenkraan is nu eindelijk verbonden met het spoor en kan dus nu locs vol laden.

AfbeeldingA big update of my Bahnbetriebswerk something I wanted to complete for a very long time by Enrico Lussi, on Flickr

AfbeeldingA big update of my Bahnbetriebswerk something I wanted to complete for a very long time by Enrico Lussi, on Flickr

AfbeeldingA big update of my Bahnbetriebswerk something I wanted to complete for a very long time by Enrico Lussi, on Flickr

Er is nog genoeg te doen!

enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

update Augustus 2018

Bericht door enrico7676 » 26-08-2018 17:27

Heb hier zo te zien al een zeer lange tijd geen update geplaatst over mijn Bahnbetriebswerk.

AfbeeldingMy turntable and train shed are almost finished(except the roof that is still in the design face). Here are some of the small details. This and many more is going to be at the Lego show in Spijkernisse 15 and 16 September. by Enrico Lussi, on Flickr

AfbeeldingCurrent look of the Lego Bahnbetriebswerk NeuKirche. Still so much to build! Everything will be moved into storage to make easyer exces for building the turntable and the next project. Everything will be on display at BrickKing saterday Juli 7. Hoe Bahnb by Enrico Lussi, on Flickr

AfbeeldingMy turntable and train shed are almost finished(except the roof that is still in the design face). Here are some of the small details. This and many more is going to be at the Lego show in Spijkernisse 15 and 16 September. by Enrico Lussi, on Flickr

Hij is vele malen groter geworden als gepland. Ik had nooit gedacht een volledige remise er bij te kunnen bouwen. De volgende punten moeten nog gedaan worden:
1. Perron verlengen
2. laatste details van de remise en de draaischuif.
3. het dak van de remise
4. verbindingsstuk voor LegoWorld.

Op de Lego Beurs in Spijkernisse is hij voor het eerst(niet alleen voor het publiek maar ook voor mij) volledig te zien met alle delen bij elkaar.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 26-08-2018 20:12

nice

zeer mooi gedaan ... top
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

Update januari

Bericht door enrico7676 » 21-01-2019 17:22

Afgelopen weekend het Bahnbetriebswerk weer eens naar een beurs meegenomen. Dit was de Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk. Een top beurs! Echt ontzettend druk en super veel leuke reacties. Ben zelfs weer 2 keer geïnterviewd.(https://www.youtube.com/watch?v=l9qbMue--IM&t=7s voor de gene die het terug wilt zien). Het blijft leuk om aan modelbouw mensen onze kant van de hobby te laten zien. Heb meerdere keren uit moeten leggen dat wat wij hebben staan toch echt niet in de winkel te krijgen is :lol:

Ik had mijn depot en weer aardig wat locs mee. Vorig jaar had ik nog een simpel perronnetje met een simpel seinhuisje mee. Dit jaar een volledig stoomdepot.

AfbeeldingNederlandse Modelspoordagen 2019 by Enrico Lussi, on Flickr

Er staat nog veel op de planning. Aankomend weekend voor het eerst in maanden weer een volledig Lego Weekend. Dus dan hoop ik aardig wat te kunnen doen.

Nog enkele foto's:

AfbeeldingNederlandse Modelspoordagen 2019 by Enrico Lussi, on Flickr
AfbeeldingNederlandse Modelspoordagen 2019 by Enrico Lussi, on Flickr
AfbeeldingNederlandse Modelspoordagen 2019 by Enrico Lussi, on Flickr
AfbeeldingNederlandse Modelspoordagen 2019 by Enrico Lussi, on Flickr
AfbeeldingThanks to Gerard for making these amazing pictures! by Enrico Lussi, on Flickr
AfbeeldingThanks to Gerard for making these amazing pictures! by Enrico Lussi, on Flickr

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 21-01-2019 19:59

Prachtig gebouwd Enrico, hopelijk kunnen we in één van de komende jaren eens op bezoek komen ;-)

Groeten,
Pete(r)

enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

Bericht door enrico7676 » 21-01-2019 21:21

Hey Pete(r).

Ik sta in April op de bouwsteen beurs in Nieuw-Vennep. https://www.facebook.com/events/1060582550780991/

Misschien tot dan?

Plaats reactie

Terug naar “mocs ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten