Legokamer

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 27-06-2016 21:31

ammaai van een mooie aankoop gesproken
nu de treinen terug opbouwen he, en kijken wat te kort is...



:-o :eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 27-06-2016 21:53

Ik ga ze niet opbouwen, leuk voor de onderdelen. Ik heb de sets al allemaal minstens een keer. De 7750 heb ik 1x, de andere minstens 3x, dus meer als genoeg. Ik ga eerder afbouwen met de 12V.

Mij ging het met name om de stoplichtjes, daar moet ik er nog veel van hebben. Helaas slechts 1 lampje gevonden, en toch 3 schakelaars (die te zien waren op de foto). Maar voor mij de op 1 na beste partij ooit denk ik. Lang geleden dat ik nog zo'n slag binnengehaald heb. Ik moet wel zeggen dat ik heel blij moest zijn dat de vrouw zich aan haar woord hield, want toen ik het ging ophalen, had ze al een dubbel zo hoog bod binnen...

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 02-09-2016 19:49

Na een lange afwezigheid (wel nog veel gelezen), toch maar weer eens een post. Intussen hebben we onze intrek genomen in het nieuwe huis, en zijn de eerste klusjes achter de rug, dus dan wordt het langzaam tijd om weer aan lego te denken. Vandaag ben ik begonnen met de tafels in de Legokelder op te bouwen, zodat ik daarop een lay-out kan bouwen.

De Lego zelf is wel nog allemaal niet verhuisd, want daar had ik een 2e verhuisdag voor nodig, dus dat komt later wel een keertje. Ik hoop in ieder geval dat ik deze winter aan het bouwen ben.

Eerst moet er op de bovenverdieping wel nog laminaat gelegd worden, maar dat zou eind oktober klaar moeten zijn.

In de tussentijd alleen nog losse Lego gekocht, en zondag nog een treinenpartij ophalen.

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 16-09-2016 21:31

leuk om je nog eens te horen :eek: ,hier ook enkel wat gelezen en wat gesorteerd. Zal binnen enkele maanden ook eens terug aan het bouwen schieten, de tijd en het sorteren nekt mij een beetje op het moment

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 16-07-2017 15:44

Zo, hier nog eens een nieuwe update. Intussen heb ik de treinsporen op de tafels gelegd en een aantal grote exlusives opgebouwd. Bij mij zal er enkel 12V te vinden zijn qua treinen.

Let even niet op de sets die ertussen staan, dit zal nog allemaal herschikt moeten worden. Ik heb nu even enkel de treinsporen zo gelegd dat ik zoveel mogelijk treinen kan laten rijden. Op dit moment heb ik 4 aparte circuits, en alles is eenzijdig met elkaar doorverbonden, zodat de treinen van circuit kunnen wisselen.

Voorlopig is de plaats beperkt tot de tafels, zodat ik niet over de vloer zal moeten kruipen zoals in ons vorig huis. Echter beperkt de tafelgrootte ook wel wat de creativiteit, dus mogelijk ga ik toch nog wat aanpassingen doen. In ieder geval ga ik proberen nog wat extra tafels te bemachtigen (heb ze op het werk gekregen), waardoor het sowieso groter zal worden. Door ze anders tegen elkaar te zetten, kan ik ook grotere sporen gaan maken. Nu gaat op de kleinere tafels net 1 180'-bocht erop (dus 8 sectoren van een bocht), en dan nog 1 spoor ernaast. Als ik dus alles wil doorverbinden, is er weinig plaats over.

Ik heb nu maar even wat sporen erop gelegd om even wat treinen te laten rijden, dat was weeral lang geleden... :smile:

Trouwens ook nog een nieuwe aankoop gedaan, vanavond ga ik deze halen: 7745, 7866 (beide met doos), daarnaast nog allerlei sets uit jaren 80 met doos erbij. De Lego is wel verkleurd (het wit sowieso al), dus wat minder waard, maar de prijs is er ook naar, en uiteraard maken de treinen dit wel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 16-07-2017 19:47

goed aan het werk he
tof

:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 08-08-2017 14:12

Aanpassingen blijf je doen, heb je net alles neergelegd kom je er later achter dat het handiger is om het toch weer aan te passen. Zo blijf je iid geval lekker bezig :)

En hoezo niet op de setjes die er tussen staan letten? Staan mooie tussen hoor :)

Heb ik het correct en heb je de tafels in een u-vorm gezet?

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 08-08-2017 19:57

Ja, de tafels zijn inderdaad in een U neergezet. Vandaag heb ik op het werk nog een klein bureau kunnen meenemen, waardoor er nog 1m² bijkomt bij de tafels. :D

Het plan is om dit allemaal terug af te breken (gedeeltelijk), en dan de tafels anders te schikken zodat er meer plaats in het midden is. Hierdoor kan ik hier wat meer gaan bouwen, zonder dat de sporen alle plaats in beslag nemen.

Daarnaast nog een 7715 (met doos) en de nieuwe London Bus (10258) aan de collectie toegevoegd.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 08-08-2017 21:41

en zo blijft iedereen bezig he
tof... altijd leuk om vorderingen te zien
van anderen

:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 10-08-2017 10:44

Intussen heb ik de tafels afgebroken en opnieuw opgebouwd. Ik zal er deze week nog wat foto's van maken. In ieder geval heb ik nu alle tafels aan elkaar gesloten. Rondom kan ik wel helemaal lopen. In totaal is de tafel dan 380cm lang en 160cm breed op de meeste plaatsen, op het einde wordt het iets groter, tot 240cm breed. De komende dagen wordt er dus wat verder gebouwd om de treinsporen te leggen.

Na edit:

Bij deze de foto's. Inmiddels liggen ook een deel van de sporen al. Waar de sporen per 4 naast elkaar liggen komt een groot station met 4 perrons.

Totaaloverzicht van de tafelschikking.
Afbeelding
http://www.brickshelf.com/gallery/RCG/L ... 094051.jpg

Dubbele loop met onderlinge wissels en telkens 2 sporen ter hoogte van het (nog te bouwen) station
Afbeelding
http://www.brickshelf.com/gallery/RCG/L ... 094102.jpg

Treinspoor ter hoogte van modular street.
Afbeelding
http://www.brickshelf.com/gallery/RCG/L ... 094118.jpg


De modular street staat helemaal achteraan zodat de kinderen hier nog mee kunnen spelen. Met name de brandweerkazerne vindt mijn zoon erg leuk, dus die staat helemaal in de hoek zodat deze goed bereikbaar is. En de bank werd vandaag ook gebruikt (aan de foto te zien) :smile:

De modulars zullen op deze manier blijven staan. De Eiffeltoren zal ook ongeveer op die plaats blijven staan, de rest staat voorlopig gewoon een beetje in de weg, dus daar moet ik nog een oplossing voor vinden.

Een van de mogelijkheden waar ik aan ben het denken is om de Tower Bridge te verhogen zodat er een trein, monorail of auto's doorgaan, zodat dit onderdeel wordt van het verkeer.

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten