Wat brengt LEGO op ? Part Out versus Sealed Sets

Plaats reactie
peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Wat brengt LEGO op ? Part Out versus Sealed Sets

Bericht door peterseynhaeve » 18-07-2017 20:21

Hallo,

een leuke filmpje van een Bricklink verkoper die uitlegt wat de waarde van LEGO is wanneer je een set ongeopend houdt versus een set uitparten :
https://www.youtube.com/watch?v=JmVEYPxXaJk

Interessant om te weten ;-)

Groeten,
Pete(r)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 01-08-2017 20:31

Iemand hier ervaring mee? Want het is een filmpje van 2015, waarin toch gezegd wordt dat de Pet Shop bijvoorbeeld al uit de handel is, dus niet alles is helemaal correct.

Ik heb zelf nooit sets gepart om te verkopen, maar bewaar de sets ook sealed. Maar misschien is het toch het overwegen waard om alles op te splitsen. Dus mocht iemand hier zelf ervaring mee hebben, hoor ik dit wel graag een keer.

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 19-08-2017 09:48

beetje dubbel...

Heb het filmpje maar half-half bekeken, is er sprake van een gemiddelde prijs?

Een set uitnemen is voor de verkopers.
Verzamelaars gaan hun doos niet openen en zetten ze in de kast.

De waarde van gewone City sets ligt bij het uitnemen toch iets hoger dan de doos MISB verkopen, er zit altijd wel een onderdeel in dat net iets meer geld kan opbrengen :smile:

Die bags die je krijgt bij een S@H order zijn soms specials, dus die worden zo verkocht en niet uitgenomen. Zelfde voor de zakjes die minder waarde hebben, die worden ook niet uitgenomen, tenzij er echt iets speciaals insteekt (of een speciaal kleur) en je kan beschikken over meerdere dan kan je parten met winst.

Speciale sets hebben zo al hun waarde, dus wanneer die uitgenomen worden kan dit soms het dubbel zijn.
En dan spreken we nog niet van SW-sets...

Groeten
Stefaan
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 20-08-2017 10:41

Dat wordt inderdaad in het filmpje ook zo genoemd. Polybags blijven gesloten, want zo zijn ze meer waard. Voor de gewone sets weet ik het niet. Ik ben ook niet van plan om die ook nog te gaan bewaren. Ik heb bijvoorbeeld enkele modulars als belegging gekocht om voor de kinderen te bewaren later. Vandaar dat ik zelf ook zoekend ben naar wat het snelst geld opbrengt hierin. Als het meer opbrengt om te gaan parten, is dat misschien interessanter. Uiteindelijk gaat het me dan over de opbrengst op lange tijd (voor de kids volwassen zijn).

Dit zie ik uiteraard naast de verzameling zelf, want ik heb de modular reeks ook gewoon een keertje opgebouwd voor mezelf.

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 20-08-2017 11:26

als men een set zoals bv een modular aankoopt om die dan ev. later dan met grote winst te gaan (proberen) verkopen dan is er mogelijkheid dat je dit niet kwijt geraakt gezien de hoge prijs (al dan niet open gemaakt)
(prijs wordt bv op BL bepaald, vraag/aanbod)

als de set dan in de weg staat en je gaat die dan uitnemen dan hebben de standard bricks een kleine waarde, de 'specials' bepalen dan de totale prijs van het uitnemen, ook de doos en bouwbeschrijvingen ook natuurlijk
(alhoewel er heel veel zijn van de gewone bricks waardoor de prijs ook hoger ligt dan bij een kleine set)
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

Plaats reactie

Terug naar “lego films on the internet ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten