losse onderdelen

hier kan plaatsen welke belangrijke losse stukken je aangekocht hebt. en misschien ook met welk doel//here can place which important loose pieces you have bought. and perhaps also where you will use them fore

Plaats reactie
oonatibo
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2014 12:13
Contacteer:

losse onderdelen

Bericht door oonatibo » 15-11-2015 19:25

Wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, maar als jullie iets willen bouwen waar kopen jullie dan jullie stukken ?
Is er een plaats/winkel in België waar je losse onderdelen kan kopen ?

Alvast bedankt !
Koen

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 16-11-2015 19:33

Hallo Koen,

er zijn verschillende mogelijkheden om goedkoop(goedkoper) aan losse steentjes te komen :
1) de LEGO Stores in Wijnegem Shopping Center of Rijsel (=Lille in Frankrijk) Shoppingcenter EuraLille naast treinstation Lille Flandres) waar er een muur van losse steentjes ter beschikking staan. Je mag voor een vaste prijs grote of kleine potten vullen. Hoe meer stukjes je erin kan krijgen , hoe goedkoper die steentjes per stuk kosten hee. Je kan makkelijk aan 0.01 EUR geraken als je goed kleine stukjes kan stapelen ;)
2) Kijk goed de reklamefolders na, ga eens binnen in een Dreamland of zelfs een Colruyt waar ze met hun rode prijzen soms ver onder de catalogusprijs gaan. Koop één setje om te bouwen/verzamelen en de volgende hou je voor de stukjes ;)
3) de LEGO winkel Brickplanet in Wetteren heeft ook een muur met losse onderdelen alsook soms mooie promotie's
4) lid worden van een LUG (= LEGO Users Group) betekent ook kansen om goedkoop of goedkoper aan grote hoeveelheden te geraken door speciale acties waar de clubs aan mee kunnen doen. In ons land zijn er 2 erkende LUG's namelijk BeLUG en OLBC, daarnaast zijn er , of ontstaan er spontaan verschillende informele "clubjes"

Kortom, kansen genoeg denk ik !
Groeten,
Pete(r)

oonatibo
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2014 12:13
Contacteer:

Bericht door oonatibo » 16-11-2015 19:56

Bedankt Peter, dan ga ik eens een bezoekje aan deze in Wetteren, dat is het dichtste bij voor ons.

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 16-11-2015 20:08

Graag gedaan,
we hebben de volgende Brick Mania in Luik, maar in het voorjaar komen we ook weer naar Wetteren (9 en 10 april 2016).
Leuk, klein en gezellig is natuurlijk ook nog Brick Tricks in Tielt op 6 en 7 februari 2016 ;)
Op deze beurzen vind je ook talrijke verkopers van nieuwe en tweedehandse sets en onderdelen...
Groeten,
Pete(r)

oonatibo
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2014 12:13
Contacteer:

Bericht door oonatibo » 16-11-2015 21:16

Interessant, zal de datums zeker noteren.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 16-11-2015 21:56

Welkom trouwens op het forum Koen
tijdens het weekend zijn er plots veel nieuwe mensen
bij gekomen

leuk om het forum te zien groeien
welkom
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 17-11-2015 09:21

Ik koop praktisch alleen via de website bricklink. Op beursen koop ik geen losse onderdelen :P .

oonatibo
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-10-2014 12:13
Contacteer:

Bericht door oonatibo » 17-11-2015 16:34

Patje, dank u wel. Ik ben niet helemaal nieuw nieuw :) Heb me al een tijdje terug eens geregistreerd omdat ik dit wel een interessant forum vond. Ik heb vroeger toen ik klein was vaak met Marklin gespeeld en iets daarvan is precies toch via de genen doorgegeven aan mijn jongste zoon die vooral verzot is op lego treinen. Hij heeft al redelijk wat RC treinen en nu zijn we aan het kijken om wat uit te bouwen maar dan meer met bruggen, tunnels en ook specialekes als bv. slagbomen die automatisch dichtgaan als de trein passeert en uiteraard dan ook weer opengaan als de trein gepasseerd is. Veel leuk zoekwerk :)

Plaats reactie

Terug naar “stukken // pieces ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten