Niet-reagerende kopers

Binnen kort worden onder deze topic,
verschillende subtopics aangemaakt,
waarbij stefaan (developer)
uitleg zal geven over een bepaald thema onder bricklink.
Voor de mensen die nog niet zoveel kennen van bricklink, zal dit zeer interessant kunnen worden.
Hier kan men rechtstreekse vragen stellen
op deze topic.
Terwijl subtopics bepaalde mogelijkheden van bricklink zullen bespreken.

groetjes Pat.

Plaats reactie
RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Niet-reagerende kopers

Bericht door RCG » 02-10-2015 11:49

Hallo allemaal,

Sinds een jaar ongeveer ben ik af en toe wat dingen op BL aan het verkopen, maar ik hoor vaak niets meer van de kopers als ik de items opgestuurd heb. Of ik krijg wel een status completed, maar geen feedback. Is er ook een manier om dit te forceren of sneller te kunnen krijgen? Voor de verkoop bestaat er natuurlijk het NPB alert.

Ik vind het vooral belangrijk dat mensen ook tevreden zijn met hun aankoop, door feedback achter te laten. Dan is de order ook helemaal afgesloten.

Alvast bedankt!

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 02-10-2015 22:54

Hoi

Nee je kan dat niet forceren.
Sommige gaan daar gewoon niet op in. Ze betalen en daarmee is de kous af.
Ik lig hier al lang niet meer van wakker.
Ik blijf wel altijd zelf feedback geven.

Ook... Een koper die niet betaalt en je krijgt weinig reactie en volgt ev. de nodige stappen NPB enz... Ook niet forceren betalen doen ze toch niet.

Op sommige online winkels bestaat het niet dat je nog verdere stappen moet doen wanneer je order ontvangen is, de status blijft verzonden, meer niet, laat staan van feedback wordt daar al niet gesproken.

Groeten
Stefaan
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 03-10-2015 08:55

Jammer. Het is voor mij belangrijk dat een order goed is aangekomen, en dat ze ermee tevreden zijn, maar dat is dus niet te achterhalen. Dan blijft het maar zo. Ik vind feedback altijd wel positief, omdat ge dan weet wat ge eraan hebt. Zo vind ik het bijvoorbeeld erg vervelend dat marktplaats zoiets niet heeft...

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 03-10-2015 10:03

Hoi

Inderdaad dat is jammer maar zo zijn er veel verkopers die met een 'leegte' blijven zitten.
Je moet maar denken, geen nieuws goed nieuws. Als het toch niet zou aankomen bij de koper zal die normaal gezien wel reageren.

Feedback geven is dan nog iets anders, zo heb ik er al die ik de uitleg gegeven heb hoe ze het moeten doen maar niks nada... ja ook Vlaamse (Belug) kopers (waar het dan nog eenvoudiger is gezien de taal).

Wat de meeste onlinewinkels (ik bedoel hiermee elektro ketens, Bpost, supermarkten, ....) dan wel hebben, zij versturen via tracering, of zich daar dan iemand mee bezighoud om te controleren, denk het niet maar ook... is er een probleem ga je automatisch terugkoppelen naar die winkel.

groeten
Stefaan
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 05-10-2015 08:09

Er zijn leukere geintjes laatste tijd.......

Via paypal betalen en dan na en tijdje zeggen dat het niet aangekomen is eb via paypal geld terugvragen.
Aangezien ik het altijd zo goedkoop mogelijk wil versturen (heb nooit grote orders) heb je geen tracktrace code en daaaaaag geld en lego.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 05-10-2015 20:01

Hm, die laatste heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Maar ik verstuur wel regelmatig zonder Track&Trace. Gelukkig gaat het dan maar om kleine orders...

Ik heb ook al verschillende mensen gevraagd om feedback te posten, maar dat gebeurt inderdaad niet altijd.

En geen nieuws goed nieuws vind ik wat vreemd. Als ik een pakket naar de USA stuur, kan dit wel even duren...

Misschien is een oplossing om ze een coupon te geven voor korting bij de volgende aankoop na het geven van feedback.

:smile:

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 05-10-2015 20:11

naar de US sturen duurt tegenwoordig gemiddeld een week of toch binnen de 2 weken (dus binnen de 10 werkdagen)

geen nieuws, goed nieuws: ik bedoel hiermee wanneer je na bv. 3 maanden nog geen mailtje hebt ontvangen, ze je ook niet meer zullen contacteren of fb geven. Ja er zijn altijd uitzonderingen die fb geven na vele weken door een vergetelheid of welke andere omstandigheid dit ook kan zijn... zo zijn er ook die een massfb geven, dus 50 met een keer en dat is dan alle maanden eens dat ze dit doen.

een coupon geven is geen optie hiervoor, ik geef al jaren een coupon wie een order plaatst, sommige maken er gebruik van, anderen die regelmatig terugkeren nooit! Ja ik heb er zelfs die de coupon weg doen
:eek: dus laat staan dat je fb moet krijgen voor hen een coupon te geven
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 05-10-2015 20:55

Ja, ok. Het is inderdaad zo dat ze na 3 maanden niet meer zullen afkomen. Maar dan is het ook lastig om nog iets na te vragen bij de post, als ze dan nog afkomen...

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 07-10-2015 12:00

je kan gewoon nog eens een mailtje sturen naar de koper met de vraag of ze feedback willen geven.Daar doe je niets verkeerd mee.

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 07-10-2015 16:27

Inderdaad, je kan nog een mailtje sturen, waarbij dan sommige op in zullen gaan en opnieuw het zelfde verhaal anderen niet... waarom weet ik niet, waren ze misschien toch niet blij met wat ze ontvangen hadden of de service of... maar laten ze het zo door ook geen neutrale of negatieve feedback te geven.

Ik heb dit nog gedaan door hen nog eens een herinnering te sturen, als ik er 10 moest mailen dan waren er misschien 2 die fb posten.
En dan andere die enkel de status van shipped naar completed brachten, dat is dan nog de meest frustrerende zet 8)
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

Plaats reactie

Terug naar “bricklink vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten