Bricklink store in 2 landen?

Binnen kort worden onder deze topic,
verschillende subtopics aangemaakt,
waarbij stefaan (developer)
uitleg zal geven over een bepaald thema onder bricklink.
Voor de mensen die nog niet zoveel kennen van bricklink, zal dit zeer interessant kunnen worden.
Hier kan men rechtstreekse vragen stellen
op deze topic.
Terwijl subtopics bepaalde mogelijkheden van bricklink zullen bespreken.

groetjes Pat.

Plaats reactie
RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bricklink store in 2 landen?

Bericht door RCG » 04-05-2015 21:07

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een BL store te openen in 2 landen? Ik woon namelijk vlakbij de grens en kan dus vanuit NL dingen opsturen. Ik zal natuurlijk meer klanten krijgen uit Nederland als ik ook een Nederlandse winkel heb. Is dit mogelijk, of moet ik dan een 2e winkel openen (als dat al mag).

Alvast bedankt!
Groeten
S.

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 06-05-2015 07:34

Hallo

Nee je kan niet meer dan 2 shops hebben. (*)
+ hoe zou je jouw stock dan runnen?

Wat je wel kan doen is in je 'splash' pagina zetten (en dat mag ook in het NL zijn) dat je aan de grens woont en ook vanuit NL kan versturen.
Zelfs indien het goedkoper is voor andere landen zou ik het er ook bij zetten. (maar let op met versturen vanuit NL voor bepaalde landen + PostNL/TNT is niet altijd een goede service
:???: - van horen zeggen hé - en lezen op het BL-forum)

(*) = er zijn uitzonderingen waarbij zowel de man als vrouw uit hetzelfde gezin een BL-account hebben (zelfs beide een shop) maar dat moet speciaal aangevraagd worden en je moet goede argumenten naar boven brengen waarom enz...

Probeer je het toch en eventueel met een 2de account ga je er toch aanhangen en zullen beide accounts naar je 1ste account samengevoegd worden (merge). Vroeg of laat koopt er iemand in B shop en daarna in je NL shop en dan komt het uit want je hebt 2 accounts enz...

dus NIET doen!

groeten
Stefaan
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 06-05-2015 20:04

Hallo,

Bedankt voor de goede uitleg. Jammer dat het niet kan. De inventaris zou inderdaad lastig worden... Op mijn splash page heb ik al duidelijk vermeld dat ik ook vanuit NL verstuur, maar hierop selecteert een koper niet, want als hij het voor dezelfde prijs (of misschien zelfs iets duurder) in NL ziet staan, koopt hij daar in de veronderstelling dat het goedkoper is.

Ik heb al heel vaak met Post.nl verstuurd, en ik heb er (gelukkig) nog nooit problemen mee gehad.
Daarnaast vind ik dat BPost veel te duur is. Zeker voor internationale pakketten kost het belachelijk veel geld. Ik ben soms in Nederland voor hetzelfde pakket letterlijk de helft (!) kwijt...

Toevallig moet ik nu een pakket tot 5kg naar Duitsland versturen, en dat is het eerste pakket dat ik internationaal moet versturen dat goedkoper is in Belgie.

Maar goed, dan blijft het maar zoals het nu is, met enkel een store in Belgie.

Plaats reactie

Terug naar “bricklink vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten