layout voor beursen project

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

layout voor beursen project

Bericht door barduck » 02-12-2014 15:17

mijn DDA is nog niet gebouwd of ik ben al bezig met het volgende project te ontwerpen. Echter ditmaal wordt het eentje van lange adem, een layout om mee te nemen naar beursen, volledig opgebouwd uit modules. Elke module zal 96x96 studs groot zijn en verhoogd opgebouwd (basisplaat, 2 lagen bloken, laag platen) om zo ook in de diepte te kunnen werken. Weet nog niet zeker of ik er mee door zal gaan en als ik het doe wordt het een projectje van een paar jaar want qua stukken wordt het vrij duur. Ik reken namelijk op een layout van 4 modules breed (ongeveer 3 meter) en 8 modules lang (6meter) in de "eerste" fase, om uiteindelijk naar 11 modules lang (7,5 meter) te gaan. In die eerste fase gaan natuurlijk alleen de buitenste modules ontworpen en gebouwd worden, dus geen 32 of zelfs 44 modules maar "slechts" 20 of 26. Nadien gaan ook enkele modules voor midden gedaan worden om een Y keerpunt te kunnen creëren enz. Qua gebouwen ga ik er echter niet veel opzetten, zal meer naar landschap werken, het is de bedoeling om 2 ravijnen te creëren, 1 waarbij de treinen op het buitenspoor rakelings langs de afgrond gaan en de andere met een "stenen" en een "houten" brug er in. Ook voorzie ik de bouw van een berg met tunnel. Bomen en andere planten gaan ook pas in een later fase toegevoegd worden.
Ik weet, het wordt een groot project maar ook een leuke bezigheid in de koude wintermaanden om alles te ontwerpen. Alvast de LDD screenshots van de eerste module (opbouwende commentaar meer dan welkom):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
corner 1 by Barduck12, on Flickr

Op de basisplaten in rood moet niet gelet worden, die gaan natuurlijk grijs zijn, is alleen een kleurcode voor mezelf om later te weten welke module waar hoort

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 02-12-2014 21:43

ziet er allezins veelbelovend uit

:-o
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 04-12-2014 09:56

2de module (dus 1/4 bocht ontworpen):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En beide samen (LDD kan het nog net aan):
Afbeelding
corner1-2 by Barduck12, on Flickr

Bij de shed moet natuurlijk nog een en ander extra komen, zoals bvb een bank voor de werknemers om buiten te eten, een omheining, wat plantjes, enz. maar de basis is er. Nu de boel in MLCaD zetten om toch een iets gemakkelijkere bouwhandleiding te kunnen hebben en ook te weten welke onderdelen er nodig zijn

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 04-12-2014 16:10

Dat gaat aardig rap

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 04-12-2014 16:49

had die shed al een hele tijd geleden gebouwd in LDD maar nooit voor iets gebruikt dus kwam hij nu wel van pas en moest ik die allen maar importeren

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 04-12-2014 22:09

amaai inderdaad het vlot nogal

:-o
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 02-04-2015 19:51

Effe geduurd eer ik in deze topic nog iets gezet heb. De bovenstaande "probeersels" ga ik uiteindelijk niet gebruiken maar zullen toch wel handig zijn als maatstaaf voor het uiteindelijk project.
Ondertussen heb ik enkele plannen zitten uit tekenen en dit lijkt me de versie te worden die ik zal gaan bouwen:
Afbeelding
layout option 1a by Barduck12, on Flickr

Ik hoop de modules zelf op 1 jaar klaar te hebben, om dan de volgende 2-3 jaar de verfijningen te doen (relief, gebouwen, bomen, etc). Doel is een gemakkelijk op te zetten, relatief grote maar toch compacte, layout die zonder problemen mijn treinen aan kan. Elke module zal zijn eigen verwijderbare poten hebben waardoor ik dan geen tafels nodig heb. Afmeting is ongeveer 9mx4,5m (ietsjes groter maar ga niet op de cm zitten bereken), hoop wel dat dit niet te groot gaan zijn voor de meeste evenementen. Geen 9V sporen echter, alles rijdt toch op PF en heb niet echt zin te investeren in 9V sporen, trafo's en bedieningen terwijl mijn eigen treinen het toch niet gebruiken

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 05-04-2015 10:01

Heb nog een ander ontwerp gedaan, 9x4 meter en een iets interessantere indeling:
Afbeelding
layout v4 by Barduck12, on Flickr

Vraag blijft of dit niet te groot gaat worden, voor de grotere evenementen zoals BMA zal er niet echt een plaats probleem zijn maar voor de kleinere misschien wel

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 06-04-2015 14:59

hoe bezig....
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

barduck
super
super
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-03-2013 10:46
Contacteer:

Bericht door barduck » 07-04-2015 11:17

Gaat 9x4m niet te groot zijn voor wat in wezen de layout van 1 lid is ? (anderen kunnen natuurlijk hun treinen ook laten rijden maar die moeten dan wel PF zijn)

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten