Layout van BillytheKid

Mooie prive treinlayouts//Beautiful private train layouts

mooie trein layouts van mensen die thuis een layout aan het bouwen zijn, of hebben.
Dus geen club layouts

Beautiful private layouts of people at home No club layouts
Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 16-02-2015 19:50

is bij mij niet anders hoor,heb veel nieuwe blokjes. Maar sommige steentjes zijn meer dan 20 a 25 jaar oud en vroeger héél veel met gespeeld. dus dat zie je wel aan de bouwsteentjes...maar ik ga ze toch gebruiken hoor :)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 17-02-2015 10:05

BillytheKid schreef:Vandaag eens bezig geweest met de vergeelde setjes. Sommige setjes waren erg vergeeld. Helaas ook de steentjes in de opslag waren ook licht vergeeld :( , dat is niet eens in zonlicht blootgesteld.

We maken het beste maar van.
Ik moet zeggen dat ondanks de vergeelde blokken links en rechts je dat niet echt ziet als je een lay-out in zijn geheel beschouwt. Tenzij er natuurlijk extreme kleurverschillen zijn. Maar mijn sets zijn ook licht verkleurd. Je kan wel alles vervangen door nieuwe blokken, maar dat heeft ook geen zin. Het is al een wonder dat je er 30jaar later nog steeds mee kan spelen (welk speelgoed kan je dat van zeggen?)

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 15-03-2015 16:24

RCG schreef:Ik zie een haven komen. :smile:
Hoe raadde je het :eek: ?
Afbeelding
Ik had alleen geen ruimte meer, dan maar zo :P . Rechts komt een zeldzame set. Zat zelf te twijfelen tussen een truckstop of een big cargocenter. Mijn vriendin vind laatste leuker.
Laat ik de laatste 2 grote huizen hier nu ook staan.

Afbeelding
En zo loopt de weg naar de haven, alleen waar moet ik zitten om de treinen te bedienen?

Afbeelding
Zo dus, kussen eroverheen :) .

Afbeelding
Vliegveld setje eindelijk ook eens klaar. Alleen nog kijken welke vergeelde onderdelen nog vervangen moet worden.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 28-04-2015 20:07

Even een vraagje: Als je de verschillende sectoren telkens met een transfo verbindt, kan je dan 1 kabel rondom de lay-out leggen (1 kabel per spoorcirkel) waar je telkens vanaf takt, of leg je de kabels vanaf de transfo naar iedere uithoek? Of maakt dit geen verschil?

Dezelfde vraag voor de lampjes eigenlijk. Kan ik alle lampjes op 1 lijn leggen, of heb ik dan helemaal geen stroom meer over om alle lampjes netjes te laten branden?

Alvast bedankt!

Groeten

Wilchry
speciaal
speciaal
Berichten: 201
Lid geworden op: 17-02-2010 20:57
Contacteer:

Bericht door Wilchry » 29-04-2015 22:41

Het kan allebei.
Als je de kabel wil gebruiken met aftakkingen, dan kun je het beste een dikkere kabel gebruiken voor de ringleiding en dunne naar het spoor.
Als je met kabels van af de trafo gaat kun je er nog een schakelaar tussen zetten zodat je bepaalde stukken stroomloos kunt maken zodat de trein daar blijft staan.


Wilchry
12v trein digitaal computer gestuurd

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 30-04-2015 20:04

Wilchry schreef:Het kan allebei.
Als je de kabel wil gebruiken met aftakkingen, dan kun je het beste een dikkere kabel gebruiken voor de ringleiding en dunne naar het spoor.
Als je met kabels van af de trafo gaat kun je er nog een schakelaar tussen zetten zodat je bepaalde stukken stroomloos kunt maken zodat de trein daar blijft staan.
Wilchry
Maar moet ik dan iedere sector afzonderen (isoleren), of kan ik 2 sectoren aan elkaar laten en aan 2 kanten voorzien van een kabel richting transfo? Uiteraard kan ik deze dan niet afzonderlijk van stroom voorzien mits een schakelaar. Ik denk toch dat ik dan alles vanaf de transfo ga bekabelen, zodat ik overal dunne kabel kan gebruiken. Dit is ook gemakkelijker weg te werken onder het spoor.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 01-05-2015 06:14

Je hoeft niks te isoleren. Dat is alleen van belang als je het gaat digitaliseren. Je kunt kunt bij wijze van gewoon 10 trafo's aansluiten op je baan.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 01-05-2015 10:15

BillytheKid schreef:Je hoeft niks te isoleren. Dat is alleen van belang als je het gaat digitaliseren. Je kunt kunt bij wijze van gewoon 10 trafo's aansluiten op je baan.
Maar kan ik dan met 1 trafo de hele baan besturen (1 loop weliswaar), terwijl ik verschillende trafo's op de baan aansluit, of werkt het toch anders?

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 01-05-2015 10:54

Kan allemaal. Het is niet moeilijk en als een andere trafo in tegengestelde richting aan, heft deze de 1ste trafo weer op qua voltage.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 01-05-2015 10:56

BillytheKid schreef:Kan allemaal. Het is niet moeilijk en als een andere trafo in tegengestelde richting aan, heft deze de 1ste trafo weer op qua voltage.
Maar dan rijdt mijn trein dus niet. Wat ik bedoel is, kan ik verschillende trafo's neerzetten en aansluiten ter ondersteuning van het voltage, en toch met 1 trafo de trein voor en achteruit laten rijden? Moet ik deze dan op de zijkant aansluiten van de trafo (waar ook de schakelkastjes op aangesloten worden)?

Plaats reactie

Terug naar “Mooie prive treinlayouts//Beautiful private train layouts”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten