Legokamer

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 23-01-2015 22:11

Ziet er al schitterend uit.
Hebben je treinen geen last bij bergop + bocht.
Ik heb het een tijdje geleden ook gedaan en heb vermeden dat men treinen in een bocht omhoog moesten. Hadden er veel moeite mee.
Nochthans gebruikte ik maar 1 techniksgaatje hoogte per spoordeel.
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 25-01-2015 12:08

Glen schreef:Ziet er al schitterend uit.
Hebben je treinen geen last bij bergop + bocht.
Ik heb het een tijdje geleden ook gedaan en heb vermeden dat men treinen in een bocht omhoog moesten. Hadden er veel moeite mee.
Nochthans gebruikte ik maar 1 techniksgaatje hoogte per spoordeel.
Ik moet zeggen dat het nog meevalt. Ik merk wel dat mijn 7740 regelmatig ontspoort in de bocht boven, maar dat heeft met de hoogte te maken, dus dat is snel aan te passen. Als ik het buitenste spoor 1 of 2plates hoger leg, is dat in orde. Verder heb ik alleen het probleem dat ik soms de wagons kwijtgeraak bij het omhoogrijden. Maar ook dat valt best mee.

Het grootste probleem heb ik op dit moment dat er op bepaalde stukken (mn bij 2 wissels achter elkaar), niets gebeurt met de trein. Dus dat moet ik nog even uitzoeken. En mijn ontkoppelstation doet het niet echt goed, maar ik heb ook al gelezen dat dat de grootste miskleun uit het 12V tijdperk is, dus ik heb me er al bij neergelegd dat dit niet gaat werken.

Wat het ook moeilijk maakt is dat ik mijn Lego niet allemaal thuis heb liggen, dus als ik iets wil bouwen, moet ik eerst bij mijn pa de dingen halen die ik nodig heb, om dan te gaan bouwen. Maar als ik dan tijdens het bouwen even nog wat nodig heb, kan ik dus niet verder.

Verder is het momenteel te druk op het werk, want ik moet nog kabels gaan halen, maar even geen tijd voor. Dan kan ik de kabels netjes beginnen wegwerken. Dat zal voor ergens in februari worden in ieder geval.

Daarnaast moet ik nog wat treinen extra gaan opbouwen.

Ondertussen ook weer een nieuwe aankoop gedaan. In een grote partij heb ik nog een 7715 en 7745 gevonden. Helaas niet alle onderdelen, maar toch weer genoeg wielen, buffers en ramen/deuren erin gezien, en allemaal in erg mooie staat.

laurenz8400
super
super
Berichten: 174
Lid geworden op: 09-09-2012 13:11
Contacteer:

Bericht door laurenz8400 » 25-01-2015 12:41

Mooie 12v layout!! Met die helling, maar spijtig dat alles op de grond staat, het had veel mooier geweest als je zou het doen op tafels zodat de kabels kunnen door gaten onder de tafel lopen!!

Hoe ga je het doen met de kabels? Zoals die mens van Friesland in hoogspanningsmasten?

Gr. Laurenz
Mijn Lego kanaal op YT // My Lego channel on YT (Enkel // Only 12v)
https://www.youtube.com/user/Lego12vFan
Mijn Facebook pagina // My Facebook page:
https://www.facebook.com/Lego12vFan
-- Bedankt voor de 200 abonnees // Thanks for the 200 SUBS

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 25-01-2015 13:15

Ik wou eigenlijk de kabels gewoon onder de straatplaten gaan wegwerken, en dan boven de grond in Technic blokjes vlak naast of onder de sporen. Maar zo veel mogelijk niet zichtbaar. Maar ik weet niet of dat allemaal gaat werken zoals ik dat wil doen. Anderzijds zijn het ook niet zoveel kabels die er moeten lopen. Ik heb bijvoorbeeld 2 sets wissels die altijd dezelfde stand krijgen, en die dus met 1 kastje verbonden moet worden. Dan moet enkel de kabel doorlopen.

Door de kabel telkens onder de sporen door te laten lopen kom je ook al een heel eind, maar het zal zeker een gepruts worden.

De kabels als hoogspanning leggen vind ik persoonlijk niet mooi, toch niet als het een volledige bundel is. Voor 2 kabels zou dan wel mooi zijn.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 26-01-2015 13:29

Even ter aanvulling:
Ik heb ondertussen 300 plates 2x2 gekocht. Hiermee kan ik de kabels in ieder geval onder de treinbielzen leggen en vastklemmen. Het was namelijk mijn grootste vrees om alle kabels erin te prutsen en dat ze snel terug loskomen, maar dat gaat dus niet meer gebeuren. Hierdoor komt de trein 1 plate hoger te liggen, maar goed. Ondertussen ben ik even bezig met de kamer wat te herschikken, omdat ik de tafels op dit moment niet nodig heb, gaan ze verplaatst worden, zodat er meer ruimte is voor de lay-out.

Foto's volgen zodra beschikbaar!

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 29-01-2015 08:39

Handige oplossing, moet ik onthouden. Gebruik je 2 plates per biels?

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 29-01-2015 08:48

J.J. schreef:Handige oplossing, moet ik onthouden. Gebruik je 2 plates per biels?
Dat was in ieder geval het idee, maar ik moet er misschien 3 gebruiken, om ook de ondersteuning in het midden te hebben. Dat moet ik nog even uitzoeken.

Mijn order op BL is zonet op Shipped gezet, dus ik hoop de onderdelen morgen te hebben en dan in het weekend een deel te bouwen.

Ondertussen heb ik de 7760 ook gebouwd om mee te laten rijden. Volgens mijn bijna-3-jarig zoontje een mooie trein. En hij heeft nog gelijk ook.

Het is overigens wel grappig hoe hij de zolder opkomt, en vervolgens de stroom aanzet en met de treinen begint te rijden. Hoe klein ze ook zijn, dat hebben ze toch snel door hoe alles werkt... :smile:

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 29-01-2015 18:16

Vandaag heb ik nog wat treintjes gebouwd en laten rijden, eigenlijk uitbreidingen van...

Namelijk: 7815, 7819 en 7820.

De 7740 rijdt dus nu met 4 wagons rond, en de 7725 heeft er ook een grote wagon tussenhangen.

Verder wil ik nog een aantal vrachtwagons van de 7735 bouwen (allemaal dezelfde) om aan de 7760 te hangen.

Ondertussen heeft mijn 7740 het overigens wel moeilijk met de helling in 1 richting. In de andere richting is het helemaal geen probleem. Als hij met de klok mee op volle snelheid over de baan heenraast, is er nergens een issue. Ik moet alleen opletten dat ik de 2e trein dan goed bestuur zodat er nergens een trein ontspoort t.g.v. botsing...

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 30-01-2015 18:02

En vandaag weer wat kunnen bijbouwen. Lang leve de middagdienst. Vandaag stond een 2e middenwagon voor de 7725 en 4x de gele wagon van 7735 op het programma. Ook op de foto is mijn 7740 te zien, met uitbreiding.

Zie foto's.
Afbeelding

Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23222
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 30-01-2015 18:06

nice
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten