Haperende PF motor

Power Fuctiontreinen // Power Fuctiontrains


Plaats reactie
Roloff
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-09-2014 10:56
Contacteer:

Haperende PF motor

Bericht door Roloff » 06-09-2014 11:08

Hallo allemaal,
M'n moeder heeft op de vlooienmarkt (heerlijk zo'n moeder die je nieuwe hobby op je 39e weer steunt) de 7938 Passenger Train voor me gekocht. Gisteren een testrit gedaan: de motor hapert nogal (alle batterijen nieuw), en geeft maar af en toe sjoege. Ik kan er weinig over vinden online (ook hier niet) en ben nog niet bekend met PF motors.
Ik heb de motor inmiddels ingebouwd in een aangeopaste 1600/1700/1800 loc van Blokbricks.nl (mijn versie is 2 noppen langer zodat er deurtjes van 1x3x5 in kunnen), waar ik ook PF lights in gepropt heb. Die doen het prima, dimmen mooi op via de remote (zitten op andere aansluiting dan motor).
Dus ben ik geneigd te denken dat het de motor is, hoesel ik de aansluitingen nog niet heb omgewisseld.
Klinkt als een nieuwe treinmotor scoren, ik ben niet zo thuis in de fijne mechanica / nanotechnologie, tenzij iemand een uitgebreide YouTube suggestie heeft?
Verder wik ik met de PF treinmotor nog 3 bassagierswagons (24 studs per stuk) trekken, dat lijkt me te doen, toch?
Bij de testrit vloog de Passenger train uit de bocht op volle snelheid (op oude 12V rails).
Alle opmerkingen en tips zijn welkom!

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 06-09-2014 20:54

Hallo Roloff

eerst en vooral welkom op het treinenforum...

mag ik vragen is alles aan gesloten zoals het zou moeten?
want daar beginnen meestal de problemen...

alles mooi aangedrukt.... ?

groetjes Patje
:-o
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Roloff
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-09-2014 10:56
Contacteer:

Alles goed aangedrukt.

Bericht door Roloff » 07-09-2014 21:28

Hoi Patje,
Alle contactjes maar even schoongemaakt met alcohol en een wattenstaafje, je weet niet, maar er kwam geen vuil vanaf. Motor blijft onvoorspelbaar, haperen, piepen.
Contactjes met LEDjes en motor omgeruild, zelfde. Batterijhouder vervangen voor zo'n lompere Technics batterijhouder, maakte ook niets uit.
Motor rechtstreeks op de batterijhouder aangesloten, zelfde gedrag.

Dan blijft alles toch naar de motor wijzen. Maar wat nu? Openmaken, borsteltjes vervangen, enz? Is er iemand die dit voor 'weinig' & verzendkosten doet?

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 07-09-2014 21:59

ik zou opteren voor een andere motor
deze zijn nu gemakkelijk en goedkoop te kopen in legowinkels
bv in rijsel of antwerpen... (voor belgie)

zal eens kijken of hier al een topic is van openen pf motor :-?
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Roloff
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-09-2014 10:56
Contacteer:

PF vs RC

Bericht door Roloff » 08-09-2014 18:41

Tja, ik heb dus nog een RC motor liggen en snoertje 8889, maar die trekt toch veel minder dan een PF heb ik begrepen. Ik ga wel eens testrn, en een nieuwe PF motor staat al op m'n Bricklink Wanted list. Oh, ik was even vergeten dat die RC motor ENORM is. Die komt wel in een shuntertje oid. Bedsnkt voor de hull, en als m'n slaaptrein naar Warschau af is laat ik 'm hier wel zien.

Plaats reactie

Terug naar “standaard PF treinen //standard PF trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten