Santa Fe

hier kan je alles kwijt van je laatste nieuwe sets die je aangekocht hebt jou eventuele bevindingen daar van.//here you can write everything of your last new sets which you have bought possible findings of the set have bought
MikePh
moderator
moderator
Berichten: 580
Lid geworden op: 23-01-2010 23:09
Contacteer:

Santa Fe

Bericht door MikePh » 03-02-2010 17:14

heb vandaag de set 10020 binnen met een motortje :D
Afbeelding
Niets is oneindig alles heeft een limiet, alleen voor Lego geldt deze regel niet.

Dutch-builder
moderator
moderator
Berichten: 938
Lid geworden op: 01-10-2009 14:50
Contacteer:

Bericht door Dutch-builder » 03-02-2010 17:18

Dat is een erg mooie trein ja, de sante Fé :D Wij hebben hem thuis ook liggen. Wij hebben dan 2 van zulke locomotieven en nog een zelfgemaakte motorwagon. Die er in het echt ook achter rijdt.
Visit my Flickr: Photostream Flickr
Blog
Afbeelding

Richard
speciaal
speciaal
Berichten: 238
Lid geworden op: 24-01-2010 14:16
Contacteer:

Bericht door Richard » 04-02-2010 16:44

waar heb je die santa fé vandaan? Wil hem misschien ook gaan kopen.

MikePh
moderator
moderator
Berichten: 580
Lid geworden op: 23-01-2010 23:09
Contacteer:

Bericht door MikePh » 04-02-2010 17:20

marktplaats :D
Niets is oneindig alles heeft een limiet, alleen voor Lego geldt deze regel niet.

Deprime
speciaal
speciaal
Berichten: 232
Lid geworden op: 10-12-2009 19:29
Contacteer:

Bericht door Deprime » 04-02-2010 19:01

Santa Fe is geweldig! Jammer dat de wagons zo duur zijn... Dat wordt dus weer in onderdelen bestellen....

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 04-02-2010 20:41

Deprime schreef:Santa Fe is geweldig! Jammer dat de wagons zo duur zijn... Dat wordt dus weer in onderdelen bestellen....
Tja logische he ze zijn niet meer te koop, dus kunnen ze vragen wat ze willen, 1 van de twee wagons is zelfs enorm duur vind ik
:shock: :o :(
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Deprime
speciaal
speciaal
Berichten: 232
Lid geworden op: 10-12-2009 19:29
Contacteer:

Bericht door Deprime » 04-02-2010 20:47

patje schreef:
Deprime schreef:Santa Fe is geweldig! Jammer dat de wagons zo duur zijn... Dat wordt dus weer in onderdelen bestellen....
Tja logische he ze zijn niet meer te koop, dus kunnen ze vragen wat ze willen, 1 van de twee wagons is zelfs enorm duur vind ik
:shock: :o :(
Inderdaad, ze maken misbruik van de 'zeldzaamheid' vind ik :wink: Mij zou het persoonlijk niets uitmaken of ik nu een echte had, of een die gekocht is in onderdelen, hebben jullie dat ook, of zijn jullie bereid 75 euro meer te betalen voor de originele set?

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 04-02-2010 20:53

Deprime schreef:
patje schreef:
Deprime schreef:Santa Fe is geweldig! Jammer dat de wagons zo duur zijn... Dat wordt dus weer in onderdelen bestellen....
Tja logische he ze zijn niet meer te koop, dus kunnen ze vragen wat ze willen, 1 van de twee wagons is zelfs enorm duur vind ik
:shock: :o :(
Inderdaad, ze maken misbruik van de 'zeldzaamheid' vind ik :wink: Mij zou het persoonlijk niets uitmaken of ik nu een echte had, of een die gekocht is in onderdelen, hebben jullie dat ook, of zijn jullie bereid 75 euro meer te betalen voor de originele set?
Tja het hangt er grotendeels vannaf wat je wil betalen he
Ik zou het anders formuleren...
Ik ben verzamelaar van legotreinen, dus koop ik ze....
al wat nu uitkomt van treinen, mooi of lelijk wordt gekocht....

Moet ik terug in de tijd, dan wordt het serieus duurder,
dan betaal graag als het in orde is....
De doos, de beschrijving, en de frisheid vande stukken...

Er zitten er echter nu zodanig veel op het net, die oude sets op de markt brengen, waarbij ze die met nieuwe blokken achtermaken...
PFFF om er doodziek van te worden....
Ze ruiken geld en willen dan zo vlug mogelijk geld verdienen,
met zoiets te verkopen....
Wat eigenlijk toetaal geen waarde heeft

:? :( :twisted:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Dutch-builder
moderator
moderator
Berichten: 938
Lid geworden op: 01-10-2009 14:50
Contacteer:

Bericht door Dutch-builder » 04-02-2010 22:15

Ik zou misschien toch voor die 75,- extra kiezen. Ook al is dat extreem duur. Maar je bent zo enorm veel tijd kwijt met het zoeken van de onderdelen, het bestellen, het wachten erop, als je een beetje pech hebt komen er ook nog grote invoerrechten bij vanuit Amerika (al aantal keer gehad). :? En je moet ook nog de instructie ergens vandaan halen. (dat is tegenwoordig wel makkelijker nu je het gewoon via bepaalde site's kunt halen. Ook lego heeft tegenwoordig zijn tekeningen op internet staan. kijk maar naar de brandweerkazerne van de 10000 serie. :wink: :)

Ik zou toch voor het iets duurdere kiezen. 75,- is erg veel dat zou ik niet doen maar voor een mooie doos zou ik dan wel wat geld extra voor over hebben. :wink:
Visit my Flickr: Photostream Flickr
Blog
Afbeelding

Deprime
speciaal
speciaal
Berichten: 232
Lid geworden op: 10-12-2009 19:29
Contacteer:

Bericht door Deprime » 04-02-2010 22:38

Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd veel onderdelen koop. Zo heb ik 10015-1 helemaal in stukjes gekocht (hoewel dat niets scheelt in prijs). Ook probeer ik sommige sets na te maken van een beschrijving, met de blokken die al heb vanaf mijn jeugd. Af en toe zijn daarvoor stukken nodig die ik niet heb, die koop ik dan ook....

Ik kan me voorstellen dat dit de echte lego-fans pijn aan het hart doet :wink: . Maar ik zal zulke 'sets' dan ook nooit verkopen als origineel, zo eerlijk ben ik dan wel.

Het onderdelen zoeken op internet is best wel leuk eigenlijk... zoveel mogelijk onderdelen zoeken bij één verkoper. Er gaat wat tijd inzitten, maar dat zie ik wel als hobby :)

Jullie denken misschien, jeetje, wat een hollander, altijd alles het goedkoopste willen hebben.... :lol: Maar Lego is een redelijk prijzige (maar waardevaste) hobby, en dat is niet makkelijk te vergoeden als je arbeidsongeschikt bent. :wink: :idea:

( Sorry, ik zal weer proberen on-topic te gaan)

Plaats reactie

Terug naar “sets ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten