Lay-out van JJ

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 08-10-2012 10:44

J.J. schreef: Nu kan mijn 2e 7740 loc met slaapwagons ook op de lay-out staan. Er staan nu dus 2x3 treinen naast elkaar.
Een 2de 7740 gekocht :eek:

Ik heb ook pas een 7740 gekocht, wel een halve maar ga 'm ook als slaaptrein gebruiken. Je bent me dus voor.

Ben jij dezelfde JJ die ik op markplaats.nl op 12v spullen zie bieden?

Die drie kranen van het 7838 goederenstation zien ze samen super uit.
Waar bestel jij je onderdeeltjes? ophetjuistelegospoor? legoprojecten?
Afbeelding

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 08-10-2012 15:37

Over dat middengat zat ik ook al te denken, maar dan moet ik mijn haven opofferen en een gedeelte van het dorp. Daarnaast moet ik nog wel eens in dat middengat staan als er een trein ontspoort, dat gebeurt vaak op punten waar je juist wilt dat het niet gebeurt ;)

Ik ben al een tijdje op zoek naar de 7838 maar ze waren mij meestal te duur. Toen zag ik op internet iemand die kranen los verkopen en 3 kranen zijn leuker dan 1, dus besteld :D Ik heb er eigenlijk geen plaats voor maar hopelijk krijg ik ooit een mooie grote ruimte zodat ik een mooie industrie/overslag kan bouwen.

Ik heb niet een hele 7740 gekocht, helaas alleen de loc voor de wagons was ik net te laat. Gelukkig zie je die nog wel eens los voorbij komen. Aangezien die slaapwagons bij de set passen/horen heb ik er gister maar een slaaptrein van gemaakt :-)

Is er nog een JJ, wat grappig. Kom zelf nooit op marktplaats, zal daar ook maar is gaan kijken.

Ik heb 1x eerder losse steentjes besteld en dat was bij pick a brick van Lego zelf, waarschijnlijk nu weer of heb je goedkopere alternatieven waar je alles in 1x kan kopen

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 24-10-2012 20:15

Afgelopen weekend de emerald ontvangen, nieuw in doos :eek: en vandaag in elkaar gezet. Wat een mooi ding!

Ik heb nog geen 12v motor ingebouwd, hij wordt nu vooruit geduwd door een andere loc. Hij rijdt prima en komt de bochten goed door, enige probleem is (zoals ik ook al had gelezen) hij zwenkt nogal uit in de bochten en als daar dan net een andere trein rijdt geeft dat problemen
:( Daarnaast is hij net te breed en knalt hij tegen mijn perron aan

Helaas geen tijd gehad om aan een oplossing te werken aangezien 1 van mijn 7745 treinen het nodig vond om de afgrond in te rijden (van de tafel dus....) en weer opnieuw opgebouwd kon worden :???:

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 31-10-2012 11:56

J.J. schreef: Ik heb 1x eerder losse steentjes besteld en dat was bij pick a brick van Lego zelf, waarschijnlijk nu weer of heb je goedkopere alternatieven waar je alles in 1x kan kopen
Meestal kijk ik op marktplaats.nl.
Daar worden veel losse stenen verkocht.
Ik heb al een aantal keer iets besteld bij 'legoprojecten'
Er zijn ook een aantal adverteerders waar je terecht kan. (zie reclame op marktplaats)
Op de beurs in Goes heb ik vorig jaar ook veel gevonden.

Nu ik weet dat jij niet dezelfde JJ bent als op marktplaats, ga ik me ook niet inhouden om te bieden. :smile:

Grtz.
Glen.
Afbeelding

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 31-10-2012 12:04

J.J. schreef:Afgelopen weekend de emerald ontvangen, nieuw in doos :eek: en vandaag in elkaar gezet. Wat een mooi ding!

Ik heb nog geen 12v motor ingebouwd, hij wordt nu vooruit geduwd door een andere loc. Hij rijdt prima en komt de bochten goed door, enige probleem is (zoals ik ook al had gelezen) hij zwenkt nogal uit in de bochten en als daar dan net een andere trein rijdt geeft dat problemen
:( Daarnaast is hij net te breed en knalt hij tegen mijn perron aan

Helaas geen tijd gehad om aan een oplossing te werken aangezien 1 van mijn 7745 treinen het nodig vond om de afgrond in te rijden (van de tafel dus....) en weer opnieuw opgebouwd kon worden :???:
De 7745 heeft idd dat probleem. Ik heb al eens geprobeerd het hoogste gewichtsblok te verplaatsen. Zonder veel gevolg. Daarna dacht ik aan lood vooraan te verstoppen maar zover ben ik niet geraakt. Met 2 tussenwagons ging het beter, omdat 'm dan iets trager rijd.
Wat ik vroeger wel eens deed, was het spoor lichtjes tilten zoals in het echt. Maar dat geeft wat frictie op de sporen.

Dusssss; de ideale oplossing voor jou is een 2de 7745 aan te kopen, er 2 tussen wagons van de maken en de motor gebruiken voor je Emerald. Dan heb je zelfs nog een groot wagon onderstel op overschot. :eek:
Afbeelding

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 01-11-2012 09:37

Zal is kijken of ik de stenen op marktplaats kan vinden en of het goedkope is, wil het liefst nieuwe stenen :???:

Dat de 7745 ontspoorde was eigen fout:
- een wissel vlak bij de rand van de tafel
- 2 treinen die gelijktijdig gebruik maken van de wissel

1+1=2 hehehe

Ik heb trouwens 3x de 7745 met extra wagon rondrijden ;)

De Emerald heb ik nu trouwens van een motor voorzien en rijdt prima, ziet er alleen nog niet echt geweldig uit.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23222
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 01-11-2012 09:51

J.J. schreef: De Emerald heb ik nu trouwens van een motor voorzien en rijdt prima, ziet er alleen nog niet echt geweldig uit.
voorzien van een 12volt motor
of 9volt of nieuwe powerfuctie motor?
:-?
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 01-11-2012 11:07

Waw, 3 lange TGV's. Die heb ik gemist op je foto's.

2 TGV's op 1 wissel en dan de afgrond in. :-o
Dat moet een spectaculair ongeval zijn geweest!
De legoland brandweer zal het druk gehad hebben.

Vangrail bouwen? Rotswand in legostenen?
Afbeelding

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 01-11-2012 12:10

12v motor uiteraard, ik heb alleen maar 12v rails. Niet helemaal waar want bij de 10027 zitten 4 rechte 9v rails :???: Trouwens wel een 9v motor die ergens bij zat.

1 van de 7745's stond in een doos, had er geen ruimte voor op mijn spoor, nu gelukkig wel :) Het zal vast wel spectaculair zijn geweest die val, ik was alleen druk bezig met te hopen dat er niks was gebroken :) Een rand zou wel handig zijn ja, mss doe ik dat nog wel

legofreak001
super
super
Berichten: 192
Lid geworden op: 04-09-2012 20:00
Contacteer:

Bericht door legofreak001 » 05-11-2012 16:26

hoi JJ ik heb een paar foto's gezien die groene platen als ondegrond die gebruik ik ook bij mijn layout goed spul hé :???: :???: :-D :-)
je kan alles doen met lego met de rest niet

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten