Lego trein 7938 stopt niet

hier kan met een vraag stellen dat te maken heeft met lego. here you can ask a question concerning lego

Dax
active
active
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-12-2011 10:17
Contacteer:

Bericht door Dax » 09-01-2012 14:04

Heb gekeken de onderstel werkt op een andere IR van de gele trein maar dat werkt helemaal niet. Dacht later dat ze misschien niet compatible zijn met elkaar (de ene is rood en de ander is blauw). Begin een vermoede te krijgen dat de IR niet goed werkt. Wordt denk ik een nieuwe bestellen.
Bedankt voor de reacties.

eddyvb
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-11-2011 12:30
Contacteer:

Bericht door eddyvb » 09-01-2012 15:50

Dax schreef:Heb gekeken de onderstel werkt op een andere IR van de gele trein maar dat werkt helemaal niet. Dacht later dat ze misschien niet compatible zijn met elkaar (de ene is rood en de ander is blauw). Begin een vermoede te krijgen dat de IR niet goed werkt. Wordt denk ik een nieuwe bestellen.
Bedankt voor de reacties.
Als je ook de gele in uw bezit hebt kan je natuurlijk uit gaan sluiten welk onderdeel er eventueel stuk zou zijn gegaan .
En ook of er wel een stuk is of niet natuurlijk :eek:

Rood en Blauw maakt niet veel uit , dat is omdat elk kanaal op de schakelaar in 2 kan gedeeld worden .
Zo kom je aan 8 kanalen per IR Receiver en Remote .

De Rode moet je met de rode knop bedienen op de Remote , en bij de Blauwe uiteraard met de blauwe knop .

Wij bedienen hier met 1 Remote meerdere treinen ( allemaal met de rode knop ) en de verlichting met de blauwe knop per trein.

Als de Gele trein werkt , zou ik beginnen met bvb de IR Reciever eens te verwisselen , die van de rode in de Gele trein.
op het zelfde kanaal instellen als de Gele trein werkt , en ook daar even op de rode aansluiting aansluiten.

Als de IR Reciever juist ingesteld staat moet deze als de IR goed is gewoon werken als met de originele IR Reciever.

Als deze hetzelfde doet als bij de rode trein ( namelijk ineens volle snelheid beginnen rijden ) dan is de IR Reciever kapot.

En ook hetzelfde met de rode trein , daar de IR van de gele instoppen en testen of deze normaal doet .

Als je een andere Remote hebt kan je dezelfde testen doen bij allebei de treinen :eek:

Hoop je een beetje te hebben geholpen hiermee :???:

Dax
active
active
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-12-2011 10:17
Contacteer:

Bericht door Dax » 11-01-2012 12:25

Nou van alles geprobeerd. De remote doet het, de IR niet en volgens mij ook het onderstel. Kan het onderstel ook kapot zijn?

eddyvb
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-11-2011 12:30
Contacteer:

Bericht door eddyvb » 11-01-2012 13:27

Dax schreef:Nou van alles geprobeerd. De remote doet het, de IR niet en volgens mij ook het onderstel. Kan het onderstel ook kapot zijn?
Werkt de rode trein normaal nu met de IR van de gele trein erin ?
En doet de gele trein niets meer of vertoond die dezelfde symptomen als de rode trein met de IR van de rode erin ?

ja om onnodige kosten en dingen die niet de oorzaak zijn aan te schaffen moet je natuurlijk dingen uit kunnen sluiten :???:
En moet je natuurlijk stap voor stap iets verwisselen om te kijken wat de dader is .

Dax
active
active
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-12-2011 10:17
Contacteer:

Bericht door Dax » 11-01-2012 14:26

De rode treij doet exact het zelfde bij de andere IR. De rode IR doet nietas bij de gele trein. Ik denk dat ik de bok ben :sad:

eddyvb
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-11-2011 12:30
Contacteer:

Bericht door eddyvb » 11-01-2012 14:53

Dax schreef:De rode treij doet exact het zelfde bij de andere IR. De rode IR doet nietas bij de gele trein. Ik denk dat ik de bok ben :sad:
En je hebt de instellingen van de IR aangepast voor de juiste treinen waar deze origineel in zaten ?

het is zeer onwaarschijnlijk en onlogisch dat de rode trein hetzelfde doet , en ook de gele niets ??? :-?
Want de gele trein werkt wel normaal ( in orignele staat met de originele IR / MOTOR / BATTBOX enz )

Stop gewoon de IR enz terug in de originele treinen
Zet de instellingen terug op de originele settings van de bewuste treinen.
Verwissel de motors eens van trein .

Normaal zou toch op 1 manier de gele trein hetzelfde probleem moeten krijgen , en dan de rode normaal moeten rijden .

Dax
active
active
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-12-2011 10:17
Contacteer:

Bericht door Dax » 11-01-2012 15:09

Ben met je eens dat dit een beetje merkwaardig is. Ik heb echt alles geprobeerd.

eddyvb
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 23-11-2011 12:30
Contacteer:

Bericht door eddyvb » 11-01-2012 16:01

Raar , maar ja dan kan ik u ook niet echt meer helpen / tips geven :sad:

Misschien dat er iemand anders nog iets weet of wilt helpen .
Ikzelf ben ook maar een leek en beginner , tov vele hier op het forum .

moest je het opgelost krijgen en gevonden hebben wat de oorzaak was , wil ik het zeker weten want ben nu wel heel erg benieuwd ernaar :-?

PS : en het stokje dat je mist doet niets verhelpen van dit probleem ,
want is enkel om dat groene knopje in te kunnen drukken zonder steeds het dak eraf te moeten halen van uw loc :sad:

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23219
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 09-04-2012 13:23

is dit probleem al opgelost geraakt?
:sad:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “vraag rond lego//question around lego ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten