PayPal account

Binnen kort worden onder deze topic,
verschillende subtopics aangemaakt,
waarbij stefaan (developer)
uitleg zal geven over een bepaald thema onder bricklink.
Voor de mensen die nog niet zoveel kennen van bricklink, zal dit zeer interessant kunnen worden.
Hier kan men rechtstreekse vragen stellen
op deze topic.
Terwijl subtopics bepaalde mogelijkheden van bricklink zullen bespreken.

groetjes Pat.

legofriek1986
super
super
Berichten: 125
Lid geworden op: 07-02-2010 18:06
Contacteer:

PayPal account

Bericht door legofriek1986 » 02-01-2012 00:23

Hey,

Ik zou willen beginnen met een winkel op BL maar zit nog met wat vragen en twijfels omtrent een PayPal account. Ik heb aantal sets dubbel die ik wil verkopen en lossen bricks.

Ik ben nog student hoger onderwijs en heb geen Visa / Master Card. Ik heb al wel vernomen dat je zonder Visa / Master wel een PayPal account kunt aanmaken en gebruiken.
Ik zit vooral met de vraag wat zijn de addertjes onder het gras? Ik heb al op de site van PayPal gaan zoeken maar nergens vind ik een uitleg duidelijk genoeg. (Is de truck om geld te verdienen natuurlijk bij PayPal.)
Wat zijn de eventuele kosten die erbij komen als je met PayPal betaalt? En hoe zit het met koper die dan een cleam indienen omdat het prodcut niet is aangekomen of andere redenen?
(Ik ben vooral voorstander van IBAN / BIC en betaal hiermee al jaren mijn aankopen vanuit Duitsland.)

Groetjes,

Christophe (Legofriek1986)

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 06-01-2012 18:15

Hoi Christophe

Het is ondertussen al meer dan 10 jaar geleden dat ik mij geregistreerd heb op Paypal, er is dus veel veranderd...
Ja het is dus nu mogelijk zonder creditkaart te registreren.

Kosten: normaal betaal je geen kosten als koper, tenzij de verkoper je die aanrekende bij een transactie (al dan niet in zijn store-terms geschreven / of verborgen kosten).

Als er iemand iets moet betalen aan jou, dan betaal je de Paypal Fee aan Paypal

hier veel info te vinden: https://www.paypal.com/us/cgi-bin/websc ... 338b1d9d60
(je kan er mee spelen...)

IBAN/BIC is enkel voor de EURO-zone, sommige niet EURO-zone landen gebruiken dit ook (EU-landen).
In sommige landen wordt de betaler ook gevraagd om een fee te betalen, soms is het dan beter om toch via Paypal te laten betalen.

Wat het 'claimen' betreft, hierop kan ik niet direct een antwoord op geven, het is te zien van situatie tot situatie... ik zelf heb dit als verkoper nog nit voor gehad. Als koper wel al...

groeten
Stefaan
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

Plaats reactie

Terug naar “bricklink vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten