Nieuw centraal station WIP

Hier alleen de dingen in plaatsen die gemaakt worden rond een project. Bv voor zwolle (Belug) voor layout thuis Place here only the things that are made around a topic. for example : for a club layout ore a layout at home

Plaats reactie
JJR
active
active
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-04-2010 19:51
Contacteer:

Nieuw centraal station WIP

Bericht door JJR » 16-09-2011 13:14

Goejemorgen, middag, avond of nacht :-)

Misschien dat sommigen me kennen via de stad Kanaalzicht op deze site, en zo niet dan ken je me werk nog niet.

Een half jaartje geleden kwam ik met het grootse plan om een echt centraal station te gaan bouwen. Nu is het zo dat toen m'n geld enorm beperkt was door December aankopen, maar pasgeleden ben ik toen toch maar begonnen met het bouwen van de basisstructuur.

Afbeelding
Na een PAB bestelling had ik al een aantal van de onderdelen om het station daadwerkelijk vorm te geven, zoals op de foto te zien is. Er moet nog een enorme hoeveelheid glas bij komen om het ook helemaal af te sluiten.

Afbeelding
In het station zit een klein restaurantje en een kiosk-achtig winkeltje uit het vorige station. Verder een fontein in het midden met steentjes waar ik dierbare herinneringen aan heb :???:. De rode steentjes zijn uit de Fabriek uit Legoland Duitsland met daarop Lego Fabrik 2004 staan. De lime groene en de lichtblauwe komen beide uit Köln van vorig jaar, toen waren dit de enigste stenen in deze kleur in mijn collecitie. Maar genoeg over de fontein.

Afbeelding
Hier een overzichtje van de andere kant.

Afbeelding
En een van de beste foto's waar vrij duidelijk is te zien waar alles zit. In de achtergrond zijn gele tiles met zwarte pijlen te zien. Deze wijzen naar de trap om bij de treinen te komen.

Afbeelding
De ingang van het station, heb de oudere set uit 2004 gebruikt als basis om een ingang te maken.

Afbeelding
Controle kamer

Afbeelding
De ingang, hier kan met tickets kopen (I.p.v. de OV-chipkaart die we hier in Nederland gebruiken :sad: ) Men kan hier ook nog bagage afgeven.

Afbeelding
De verdieping waar de treinen staan.

Afbeelding
En het andere perron voor de ICE trein.

Bedankt voor het kijken. Helaas zal de bouw veel vertraging opleveren. Dit jaar moet ik echt bezuinigen ten opzichte van vorig jaar. Ook omdat dit jaar nieuwe sets van een Dino lijn uitkomen, en ik deze zelf zeer leuk vind zal denk ik het meeste december geld daar aan op gaan. Ik hoop dat het station in z'n geheel rond half 2012 af is, maar dat hangt er wel vanaf of er dan weer sets van de bovengenoemde lijn uitkomen :smile:

Advies is altijd welkom, ook al is het gebouw nog wat aan de ruwe kant

friet
super active
super active
Berichten: 97
Lid geworden op: 15-07-2011 11:34
Contacteer:

Bericht door friet » 16-09-2011 15:24

ik vind dit station zeer mooi het doet me denken aan station amsterdam sloterdijk
Leve lego het beste speeldgoed dat er is!!!!!!!! Vooral de thema's"Modulair houses en lego treinen!!! :D

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 16-09-2011 19:29

altijd mooi om andere projecten te zien groeien

keep up the good work
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

aronvw
super active
super active
Berichten: 92
Lid geworden op: 21-08-2011 11:37
Contacteer:

Bericht door aronvw » 16-09-2011 21:50

Heel mooi.
Ik wou dat ik dit kon maken. :)

JJR
active
active
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-04-2010 19:51
Contacteer:

Bericht door JJR » 17-12-2011 10:11

Hey mensen!

Alweer een tijdje geleden dat ik hier schreef, ondertussen is er niet heel veel gebeurt, maar er is wel vooruitgang. Zo kan ik al vertellen dat de onderdelen om het station af te maken in aantocht zijn, dus dat wordt fijn bouwen komend jaar :D De facade/stationsgebouw word ook een stukje groter. Verder kan ik verklappen dat het station een dikke uitbreiding gaat krijgen, waardoor ook m'n ICE en tram er in gaan komen, of moet ik zeggen er onder...? 8) :eek: En dat is nog maar het station....

enrico7676
super
super
Berichten: 155
Lid geworden op: 22-04-2012 19:14
Contacteer:

cool

Bericht door enrico7676 » 16-08-2012 13:08

cool ik heb de plane gezien op youtube :eek:

Plaats reactie

Terug naar “project ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast