Railpro Kls platte wagen
Railpro Kls platte wagen
Ik wist niet zeker of dit in "alleen Nederlands" thuis hoort, deze platte wagens worden namelijk in verschillende landen ingezet. Al heb ik hem gemaakt in de kleuren van Railpro, een Nederlands bedrijf.
Kls flat car by Rijk van Voorst, on Flickr
Deze wagens worden voor diverse ladingen gebruikt, waaronder dwarsliggers en spoorstaven. Ik koos voor het laatste. De wagen is gebouwd in schaal 1:45, en mijn voornemen is om hiermee deel te nemen aan de layout op Legoworld in Utrecht later dit jaar.
Groeten, Rijk
Kls flat car by Rijk van Voorst, on Flickr
Deze wagens worden voor diverse ladingen gebruikt, waaronder dwarsliggers en spoorstaven. Ik koos voor het laatste. De wagen is gebouwd in schaal 1:45, en mijn voornemen is om hiermee deel te nemen aan de layout op Legoworld in Utrecht later dit jaar.
Groeten, Rijk
It's multifunctionomical.
inderdaad mooi gedaan..
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Ik heb een paar foto's van de onderzijde toegevoegd, ik hoop dat die het wat verduidelijken.
DSCN2384 by Rijk van Voorst, on Flickr
DSCN2386 by Rijk van Voorst, on Flickr
Ik moet erbij zeggen dat nog moet blijken hoe betrouwbaar hij is. Geduwd worden vindt hij sowieso niet leuk en leidt bijna zeker tot een ontsporing. Getrokken gaat het beter dan verwacht, al moet ik misschien de buffers inkorten. Mijn testbaantje was nogal beperkt en inmiddels weer opgeruimd, maar ik hoop over een paar weken een wat uitgebreidere test te doen met hulp van enrico7676.
DSCN2384 by Rijk van Voorst, on Flickr
DSCN2386 by Rijk van Voorst, on Flickr
Ik moet erbij zeggen dat nog moet blijken hoe betrouwbaar hij is. Geduwd worden vindt hij sowieso niet leuk en leidt bijna zeker tot een ontsporing. Getrokken gaat het beter dan verwacht, al moet ik misschien de buffers inkorten. Mijn testbaantje was nogal beperkt en inmiddels weer opgeruimd, maar ik hoop over een paar weken een wat uitgebreidere test te doen met hulp van enrico7676.
It's multifunctionomical.
Alvast bedankt voor de extra foto's.Rijkvv schreef:Ik heb een paar foto's van de onderzijde toegevoegd, ik hoop dat die het wat verduidelijken.
DSCN2384 by Rijk van Voorst, on Flickr
DSCN2386 by Rijk van Voorst, on Flickr
Ik moet erbij zeggen dat nog moet blijken hoe betrouwbaar hij is. Geduwd worden vindt hij sowieso niet leuk en leidt bijna zeker tot een ontsporing. Getrokken gaat het beter dan verwacht, al moet ik misschien de buffers inkorten. Mijn testbaantje was nogal beperkt en inmiddels weer opgeruimd, maar ik hoop over een paar weken een wat uitgebreidere test te doen met hulp van enrico7676.
Bij zo'n lange wagons met enkele as die draaibaar is, heb je altijd dit probleem.
Om bij duwen het ontsporen te voorkomen moet er altijd een korte wagon met vaste enkele as /of bogie met dubbele as als laatste in de rij zitten.
Op volgende link (EuroBricks) is er iemand die dit al uitvoerig getest heeft.
Hij heeft wel een opmerkelijke 'oplossing' voor dit probleem als je géén korte wagon met vaste as / dubbele as bogie als laatste in de rij wenst.
zie hiervoor:
https://www.eurobricks.com/forum/index. ... nt-3092826
groeten,
Ludo
Ik weet het nog niet echt. Weinig trek om de halve onderkant te verbouwen als ik dít exemplaar nog niet goed heb getest, als ik er de ruimte voor kan vinden. De standaard buffers vind ik niet echt mooi. Niet dat ze lelijk zijn, maar het echte model heeft buffers op het frame, dus wil ik dat ook.
In het slechtste geval heb ik een vierassige rongenwagen gevonden, ook in gebruik bij Railpro, al wil ik daar sowieso ooit een model van maken. Maar die zouden niet misstaan in combinatie met deze tweeassers. Ze zijn een stuk langer (ik kwam bij het frame op 52 noppen), maar door de twee draaistellen zou dat wat makkelijker door een bocht moeten komen.
In het slechtste geval heb ik een vierassige rongenwagen gevonden, ook in gebruik bij Railpro, al wil ik daar sowieso ooit een model van maken. Maar die zouden niet misstaan in combinatie met deze tweeassers. Ze zijn een stuk langer (ik kwam bij het frame op 52 noppen), maar door de twee draaistellen zou dat wat makkelijker door een bocht moeten komen.
It's multifunctionomical.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten