Railpro Kls platte wagen

hier mag alles geplaatst worden wat Nederlandse voertuigen en treinen aangaat. here you can placed everything what become Dutch vehicles and engines .

Plaats reactie
Rijkvv
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-10-2018 23:21
Contacteer:

Railpro Kls platte wagen

Bericht door Rijkvv » 14-03-2019 14:47

Ik wist niet zeker of dit in "alleen Nederlands" thuis hoort, deze platte wagens worden namelijk in verschillende landen ingezet. Al heb ik hem gemaakt in de kleuren van Railpro, een Nederlands bedrijf.
AfbeeldingKls flat car by Rijk van Voorst, on Flickr

Deze wagens worden voor diverse ladingen gebruikt, waaronder dwarsliggers en spoorstaven. Ik koos voor het laatste. De wagen is gebouwd in schaal 1:45, en mijn voornemen is om hiermee deel te nemen aan de layout op Legoworld in Utrecht later dit jaar.

Groeten, Rijk
It's multifunctionomical.

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 16-03-2019 19:13

Mooi!
Kan je nog enkele foto's op je Flickr pagina zetten, zoals voorkant en onderkant?

Ludo

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 17-03-2019 10:54

inderdaad mooi gedaan..
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

mdcpj
super special
super special
Berichten: 339
Lid geworden op: 30-11-2009 23:30
Contacteer:

Bericht door mdcpj » 17-03-2019 16:36

Mooie wagon top Goed bezig.

Danny.
Patje je heb een leuke website.

Rijkvv
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-10-2018 23:21
Contacteer:

Bericht door Rijkvv » 17-03-2019 18:12

Dank jullie. :-)
ludo schreef:Mooi!
Kan je nog enkele foto's op je Flickr pagina zetten, zoals voorkant en onderkant?

Ludo
Ik zal eens kijken of ik ergens de komende dagen een paar redelijke foto's kan maken.
It's multifunctionomical.

Rijkvv
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-10-2018 23:21
Contacteer:

Bericht door Rijkvv » 19-03-2019 18:26

Ik heb een paar foto's van de onderzijde toegevoegd, ik hoop dat die het wat verduidelijken.
AfbeeldingDSCN2384 by Rijk van Voorst, on Flickr
AfbeeldingDSCN2386 by Rijk van Voorst, on Flickr

Ik moet erbij zeggen dat nog moet blijken hoe betrouwbaar hij is. Geduwd worden vindt hij sowieso niet leuk en leidt bijna zeker tot een ontsporing. Getrokken gaat het beter dan verwacht, al moet ik misschien de buffers inkorten. Mijn testbaantje was nogal beperkt en inmiddels weer opgeruimd, maar ik hoop over een paar weken een wat uitgebreidere test te doen met hulp van enrico7676.
It's multifunctionomical.

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 21-03-2019 19:00

Rijkvv schreef:Ik heb een paar foto's van de onderzijde toegevoegd, ik hoop dat die het wat verduidelijken.
AfbeeldingDSCN2384 by Rijk van Voorst, on Flickr
AfbeeldingDSCN2386 by Rijk van Voorst, on Flickr

Ik moet erbij zeggen dat nog moet blijken hoe betrouwbaar hij is. Geduwd worden vindt hij sowieso niet leuk en leidt bijna zeker tot een ontsporing. Getrokken gaat het beter dan verwacht, al moet ik misschien de buffers inkorten. Mijn testbaantje was nogal beperkt en inmiddels weer opgeruimd, maar ik hoop over een paar weken een wat uitgebreidere test te doen met hulp van enrico7676.
Alvast bedankt voor de extra foto's.
Bij zo'n lange wagons met enkele as die draaibaar is, heb je altijd dit probleem.
Om bij duwen het ontsporen te voorkomen moet er altijd een korte wagon met vaste enkele as /of bogie met dubbele as als laatste in de rij zitten.
Op volgende link (EuroBricks) is er iemand die dit al uitvoerig getest heeft.
Hij heeft wel een opmerkelijke 'oplossing' voor dit probleem als je géén korte wagon met vaste as / dubbele as bogie als laatste in de rij wenst.
zie hiervoor:
https://www.eurobricks.com/forum/index. ... nt-3092826

groeten,
Ludo

Rijkvv
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-10-2018 23:21
Contacteer:

Bericht door Rijkvv » 21-03-2019 20:56

Ik weet het nog niet echt. Weinig trek om de halve onderkant te verbouwen als ik dít exemplaar nog niet goed heb getest, als ik er de ruimte voor kan vinden. De standaard buffers vind ik niet echt mooi. Niet dat ze lelijk zijn, maar het echte model heeft buffers op het frame, dus wil ik dat ook. :)

In het slechtste geval heb ik een vierassige rongenwagen gevonden, ook in gebruik bij Railpro, al wil ik daar sowieso ooit een model van maken. Maar die zouden niet misstaan in combinatie met deze tweeassers. Ze zijn een stuk langer (ik kwam bij het frame op 52 noppen), maar door de twee draaistellen zou dat wat makkelijker door een bocht moeten komen.
It's multifunctionomical.

Plaats reactie

Terug naar “MOC alleen Nederlandse /only Dutch”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten