4K CABVIEW Niš - Dimitrovgrad (Sićevo Gorge and Nisava river valley)

hier kun je echte trainfilms plaatsen die de moeite zijn om te bekijken,
en om ideeen op te doen voor legolayout//
here you can place real trainfilms
nicely to examine
and to get ideas for Lego layout
patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

4K CABVIEW Niš - Dimitrovgrad (Sićevo Gorge and Nisava river valley)

Bericht door patje » 25-12-2020 21:43

4K CABVIEW Niš - Dimitrovgrad (Sićevo Gorge and Nisava river valley)

Nog eentje uit deze reeks als de 2 topics hiervoor gepost
Nog maar juist vertrokken uit station, links afdraaiend, aan de linker kant geheel weg in begroeiing
3 stoomlocs in de vergetenheid, gewoon aan het wegroesten, dat vindt je niet meer in Belgie....

terug tijd nodig om te bekijken 3uur15 min.. alhoewel naar einde toe minder interessant


vertaalde tekst google:
Spoorlijn Nis - Dimitrovgrad is een van de twee zuidelijke takken van corridor 10 door Servië. Het is de belangrijkste internationale
doorvoerlijn voor vrachtverkeer van en naar Bulgarije en Turkije. De renovatie en elektrificatie van deze lijn was vele jaren geleden gepland. Omdat de plannen niet worden gerealiseerd, wordt deze lijn overgelaten aan jaren van niet-onderhoud en verslechtering van de infrastructuur. Tegenwoordig passeren voornamelijk goederentreinen tussen Europa en het Midden-Oosten deze lijn. Er zijn ook een paar paar passagierstreinen. Deze video is opgenomen vanaf een van de DMU-treinen van Nis naar Dimitrovgrad.

De rit vanuit Nis begint door het stedelijk straatgebied van de stad en gaat verder langs de vallei van de rivier de Nisava naar de Sicevo-kloof. De Sicevo-kloof is het meest schilderachtige deel, omdat het pad door hoge sneden, rotswanden en verschillende tunnels loopt. Na de Sicevo-kloof stijgt de lijn geleidelijk langs het andere deel van de Nisava-riviervallei naar Dimitrovgrad (Servisch / Bulgaars grensovergangsstation). Track kruist vaak van de ene naar de andere kant van de rivier de Nisava over de talrijke stalen bruggen. Onder hen zijn er bruggen van gesloten staalconstructie en er zijn ook gewone.

Een zeer ongebruikelijk fenomeen voor de hoofdspoorlijnen is de zeer weelderige vegetatie die het hele spoor heeft overwoekerd. Aangezien de laatste revisie van deze spoorlijn enkele decennia geleden heeft plaatsgevonden, zijn er veel beperkte en lage bestelde snelheden. Dit is de reden waarom de passagierstrein meer dan 3 uur rijdt om 97,4 km van deze lijn af te leggen.

Tijdens de video worden constant de locatie en de maximaal toegestane snelheid van de trein weergegeven. Beperkte snelheden, lage bestelde snelheden, alle tunnels langs de lijn, treinstations, treinhaltes, hoogte en belangrijke gebeurtenissen tijdens de treinrit worden ook getoond.

Datum van opname:
Juni, 2020.

originele tekst:

Railway line Nis - Dimitrovgrad is one of the two southern branches of Corridor 10 through Serbia. It is the main international
transit line for freight traffic to and from Bulgaria and Turkey. The renovation and electrification of this line was planned many years ago. As the plans are not realized, this line is left to years of non-maintenance and infrastructure deterioration. Today, mainly transit freight trains between Europe and the Middle East pass through this line. There are a few pairs of passenger trains, too. This video was recorded from one of DMU trains from Nis to Dimitrovgrad.

The ride from Nis starts through urban street area of the city, continues along the valley of the river Nisava towards Sicevo Gorge. Sicevo Gorge is the most scenic part, because the track runs through high cuts, rock cliffs and several tunnels. After Sicevo Gorge the line gradually ascends along the other part of the Nisava river valley to Dimitrovgrad (Serbian/Bulgarian border cross station). Track often crosses from one to the other side of the Nisava river across the numerous steel bridges. Among them there are bridges of closed steel construction and there are also ordinary ones.

A very unusual phenomenon for the main railway lines is very lush vegetation that has overgrown the entire track. As the last overhaul of this railway line was done several decades ago, there are many limited and slow ordered speeds. This is the reason why the passenger train runs over 3 hours to cover 97,4 km of this line.

During the video the location and maximum permitted speed of the train are constantly displayed. Limited speeds, slow ordered speeds, all tunnels along the line, train stations, train stops, elevation and important events during the train ride are also also shown.

Date of recording:
June, 2020.
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “echte treinfilms//real trainfilms”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten