4K CABVIEW Dimitrovgrad - Niš (Sićevo Gorge rock cliffs and Nišava river valley -- Southeast Serbia)

hier kun je echte trainfilms plaatsen die de moeite zijn om te bekijken,
en om ideeen op te doen voor legolayout//
here you can place real trainfilms
nicely to examine
and to get ideas for Lego layout
patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

4K CABVIEW Dimitrovgrad - Niš (Sićevo Gorge rock cliffs and Nišava river valley -- Southeast Serbia)

Bericht door patje » 25-12-2020 13:17

4K CABVIEW Dimitrovgrad - Niš (Sićevo Gorge rock cliffs and Nišava river valley -- Southeast Serbia)

https://youtu.be/dZ0sOecVk3M

terug eentje om U tegen te zeggen uit dezelfde reeks als vorige topic,
zeer mooi landschap en vervallen gebouwen, sporen , rijtuigen.....
(ik haal daar mijn ideeen uit voor begroeien layout)
je hebt er wel de tijd voor nodig.. of bekijken wanneer je ander werkt kunt doen... denk in mijn geval aan het bouwen van layout...
je hebt er 3 uur voor nodig om te bekijken...


deze hieronder is wel nog beter....

uitleg van deze film (vertaald door google):
Spoorlijn Nis - Dimitrovgrad is een van de twee zuidelijke takken van corridor 10 door Servië. Het is de belangrijkste internationale
doorvoerlijn voor vrachtverkeer van en naar Bulgarije en Turkije. De renovatie en elektrificatie van deze lijn was vele jaren geleden gepland. Omdat de plannen niet worden gerealiseerd, wordt deze lijn overgelaten aan jaren van niet-onderhoud en verslechtering van de infrastructuur. Vandaag,
Via deze lijn passeren voornamelijk goederentreinen tussen Europa en het Midden-Oosten. Er zijn ook een paar paar passagierstreinen. Deze video is opgenomen van een van de DMU-treinen van Dimitrovgrad naar Nis.

De rit vanaf Dimitrovgrad (Servisch / Bulgaars grensovergangsstation) begint langs de vallei van de rivier de Nisava en de spoorlijn daalt geleidelijk af richting de Sicevo-kloof. De Sicevo-kloof is het meest schilderachtige deel, omdat het pad door hoge sneden, rotswanden en verschillende tunnels loopt. Langs de lijn kruist het spoor vaak van de ene naar de andere kant van de rivier de Nisava over de talrijke stalen bruggen. Onder hen zijn er bruggen van gesloten staalconstructie en er zijn ook gewone.

Een zeer ongebruikelijk fenomeen voor de hoofdspoorlijnen is de zeer weelderige vegetatie die het hele spoor heeft overwoekerd. Aangezien de laatste revisie van deze spoorlijn enkele decennia geleden plaatsvond, zijn er veel beperkte en lage bestelde snelheden. Dit is de reden waarom de passagierstrein meer dan 3 uur rijdt om 97 km van deze lijn af te leggen.

Tijdens de video wordt constant de locatie en de maximaal toegestane snelheid van de trein weergegeven. Beperkte snelheden, lage bestelde snelheden, alle tunnels langs de lijn, de hoogtes van treinstations en haltes en belangrijke gebeurtenissen tijdens de treinrit worden ook getoond.

Datum van opname:
Juni, 2020.

originele tekst:

Railway line Nis - Dimitrovgrad is one of the two southern branches of Corridor 10 through Serbia. It is the main international
transit line for freight traffic to and from Bulgaria and Turkey. The renovation and electrification of this line was planned many years ago. As the plans are not realized, this line is left to years of non-maintenance and infrastructure deterioration. Today,
mainly transit freight trains between Europe and the Middle East pass through this line. There are a few pairs of passenger trains, too. This video was recorded from one of DMU trains from Dimitrovgrad to Nis.

The ride from Dimitrovgrad (Serbian/Bulgarian border cross station) starts along the valley of the river Nisava and the railway gradually descends towards the Sicevo Gorge. Sicevo Gorge is the most scenic part, because the track runs through high cuts, rock cliffs and several tunnels. Along the line, track often crosses from one to the other side of the Nisava river across the numerous steel bridges. Among them there are bridges of closed steel construction and there are also ordinary ones.

A very unusual phenomenon for the main railway lines is very lush vegetation that has overgrown the entire track. As the last overhaul of this railway line was done several decades ago, there are many limited and slow ordered speeds. This is the reason why the passenger train runs over 3 hours to cover 97km of this line.

During the video the location and maximum permitted speed of the train are constantly displayed. Limited speeds, slow ordered speeds, all tunnels along the line, train stations and stops elevation and important events during the train ride are also also shown.

Date of recording:
June, 2020.
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “echte treinfilms//real trainfilms”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast