4K CABVIEW Bogojevo - Sombor - Subotica -- breakdown railroad crossings (from RS/HR to RS/HU border)

hier kun je echte trainfilms plaatsen die de moeite zijn om te bekijken,
en om ideeen op te doen voor legolayout//
here you can place real trainfilms
nicely to examine
and to get ideas for Lego layout
patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

4K CABVIEW Bogojevo - Sombor - Subotica -- breakdown railroad crossings (from RS/HR to RS/HU border)

Bericht door patje » 24-12-2020 13:54

4K CABVIEW Bogojevo - Sombor - Subotica -- breakdown railroad crossings (from RS/HR to RS/HU border)

https://youtu.be/PPbfPty43bE

Neem je tijd en kijk naar deze film.... je kan het vergelijken met de jaren 50 bij ons....
echt de moeite om gebouwen landschappen en infrastructuur te bekijken.. moet je ook eens kijken, naar seinen oude en nieuwere,
de wissels worden nog met de hand bediend.. echt de moeite en het verval van deze spoorlijn , indrukwekkend echt mooi...


op zich al iets om er een milslayout va te maken...of ideeen op te doen voor standaard layout

vertaling tekst met google:

De Subotica - Bogojevo - Erdut (HR) is een van de zijlijnen van de hoofdspoorwegcorridor tussen Novi Sad en Subotica in het noorden van Servië. Het verbindt twee belangrijke steden in het noorden van Bačka, Sombor en Subotica. Die lijn is ook een spoorverbinding tussen Servië en Kroatië en is een van de twee spoorverbindingen tussen deze twee landen. Deze lijn wordt bediend door verschillende passagierstreinen. Er zijn een paar goederentreinen, meestal directe treinen op doorreis tussen Kroatië en Vojvodina, en ook tussen Kroatië en Hongarije.

Treinstations, stationsrails, spoorweggebouwen, seinen en andere infrastructuur langs de lijn dateren uit de Oostenrijks-Hongaarse periode. Langs het spoor staan ​​veel industriële gebouwen, industriële sporen en de voormalige goederenvervoersoperaties. Tegenwoordig wordt deze enorme industrie niet gebruikt, het dient niet het doel en de meeste treinstations worden verwaarloosd. Langs de lijn, na Subotica, is het grootste station Sombor, een klein spoorwegknooppunt voor verschillende richtingen.

Als gevolg van frequente vervreemding, aankomst en vernielingen van spoorwegsignaleringsapparatuur zijn er een groot aantal onbeveiligde spoorwegovergangen langs de lijn. Voor elke kruising met pech stopt de trein en steekt deze over. Dit verlengt de reistijd en maakt de treinrit veel dynamischer en onveiliger. De baaninfrastructuur laat een maximumsnelheid van 80 km / u toe, maar vanwege de slechte baanwisselconditie wordt er gereden met beperkte snelheden van 20 km / u en 30 km / u door alle stations.

De opname is gemaakt vanaf een passagierstrein met dieselmotor, Serbian Railways serie 711.
De cabride wordt gedaan onder de prachtige wolken van de zonnige hemel, midden juli 2020.ca in Noord-Servië. Het verbindt twee belangrijke steden in het noorden van Bačka, Sombor en Subotica. Die lijn is ook een spoorverbinding tussen Servië en Kroatië en is een van de twee spoorverbindingen tussen deze twee landen. Deze lijn wordt bediend door verschillende passagierstreinen. Er zijn een paar goederentreinen, meestal directe treinen op doorreis tussen Kroatië en Vojvodina, en ook tussen Kroatië en Hongarije.

Treinstations, stationsrails, spoorweggebouwen, seinen en andere infrastructuur langs de lijn dateren uit de Oostenrijks-Hongaarse periode. Langs het spoor staan ​​veel industriële gebouwen, industriële sporen en de voormalige goederenvervoersoperaties. Tegenwoordig wordt deze enorme industrie niet gebruikt, het dient niet het doel en de meeste treinstations worden verwaarloosd. Langs de lijn, na Subotica, is het grootste station Sombor, een klein spoorwegknooppunt voor verschillende richtingen.

Als gevolg van frequente vervreemding, storingen en vernielingen van spoorwegsignaleringsapparatuur zijn er een groot aantal onbeveiligde spoorwegovergangen langs de lijn. Voor elke kruising met pech stopt de trein en steekt deze voorzichtig over. Dit verlengt de reistijd en maakt de treinrit veel dynamischer en onveiliger. De baaninfrastructuur laat een maximumsnelheid van 80 km / u toe, maar vanwege de slechte baanwisselconditie wordt er gereden met beperkte snelheden van 20 km / u en 30 km / u door alle stations.

De opname is gemaakt vanaf een passagierstrein met dieselmotor, Serbian Railways serie 711.
De cabride wordt gedaan onder de prachtige wolken van de zonnige hemel, midden juli 2020.


originele beschrijving:

The Subotica - Bogojevo - Erdut (HR) is one of branch lines of main railway corridor between Novi Sad and Subotica in northern Serbia. It connects two significant northern Bačka cities, Sombor and Subotica. That line is also a railway connection between Serbia and Croatia and is one of the two railway connections between these two countries. This line is served by several passenger trains. There are a few freight trains, mostly direct trains in transit between Croatia and Vojvodina, as well as between Croatia and Hungary.

Railway stations, station tracks, rail buildings, signalling and other infrastructure along the line date from the Austro-Hungarian period. There are a lot of industrial buildings, industrial tracks and the former goods freight operations along the railway. Today, this huge industry is not used, it does not serve the purpose and most of the railway stations are neglected. Along the line, after Subotica, the largest station is Sombor which is a small railway junction for several directions.

Due to frequent alienation, failures and destructions of railway signaling equipment, there are a large number of unsafed railroad level crossings along the line. In front of each breakdown railroad crossing the train stops and carefully crosses it. This prolongs the travel time and makes the train ride much more dynamic and unsafe. The track infrastructure allows a maximum speed of 80km/h, but because of the poor track switches condition the ride is done with limited speeds of 20km/h and 30km/h through all stations.

The recording was done from a diesel motor unit passenger train, Serbian Railways series 711.
The cabride is done under the beautiful clouds of the sunny sky, in the middle of July 2020.
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “echte treinfilms//real trainfilms”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten