4K CABVIEW Bogojevo - Sombor - Subotica -- breakdown railroad crossings (from RS/HR to RS/HU border)
https://youtu.be/PPbfPty43bE
Neem je tijd en kijk naar deze film.... je kan het vergelijken met de jaren 50 bij ons....
echt de moeite om gebouwen landschappen en infrastructuur te bekijken.. moet je ook eens kijken, naar seinen oude en nieuwere,
de wissels worden nog met de hand bediend.. echt de moeite en het verval van deze spoorlijn , indrukwekkend echt mooi...
op zich al iets om er een milslayout va te maken...of ideeen op te doen voor standaard layout
vertaling tekst met google:
De Subotica - Bogojevo - Erdut (HR) is een van de zijlijnen van de hoofdspoorwegcorridor tussen Novi Sad en Subotica in het noorden van Servië. Het verbindt twee belangrijke steden in het noorden van Bačka, Sombor en Subotica. Die lijn is ook een spoorverbinding tussen Servië en Kroatië en is een van de twee spoorverbindingen tussen deze twee landen. Deze lijn wordt bediend door verschillende passagierstreinen. Er zijn een paar goederentreinen, meestal directe treinen op doorreis tussen Kroatië en Vojvodina, en ook tussen Kroatië en Hongarije.
Treinstations, stationsrails, spoorweggebouwen, seinen en andere infrastructuur langs de lijn dateren uit de Oostenrijks-Hongaarse periode. Langs het spoor staan veel industriële gebouwen, industriële sporen en de voormalige goederenvervoersoperaties. Tegenwoordig wordt deze enorme industrie niet gebruikt, het dient niet het doel en de meeste treinstations worden verwaarloosd. Langs de lijn, na Subotica, is het grootste station Sombor, een klein spoorwegknooppunt voor verschillende richtingen.
Als gevolg van frequente vervreemding, aankomst en vernielingen van spoorwegsignaleringsapparatuur zijn er een groot aantal onbeveiligde spoorwegovergangen langs de lijn. Voor elke kruising met pech stopt de trein en steekt deze over. Dit verlengt de reistijd en maakt de treinrit veel dynamischer en onveiliger. De baaninfrastructuur laat een maximumsnelheid van 80 km / u toe, maar vanwege de slechte baanwisselconditie wordt er gereden met beperkte snelheden van 20 km / u en 30 km / u door alle stations.
De opname is gemaakt vanaf een passagierstrein met dieselmotor, Serbian Railways serie 711.
De cabride wordt gedaan onder de prachtige wolken van de zonnige hemel, midden juli 2020.ca in Noord-Servië. Het verbindt twee belangrijke steden in het noorden van Bačka, Sombor en Subotica. Die lijn is ook een spoorverbinding tussen Servië en Kroatië en is een van de twee spoorverbindingen tussen deze twee landen. Deze lijn wordt bediend door verschillende passagierstreinen. Er zijn een paar goederentreinen, meestal directe treinen op doorreis tussen Kroatië en Vojvodina, en ook tussen Kroatië en Hongarije.
Treinstations, stationsrails, spoorweggebouwen, seinen en andere infrastructuur langs de lijn dateren uit de Oostenrijks-Hongaarse periode. Langs het spoor staan veel industriële gebouwen, industriële sporen en de voormalige goederenvervoersoperaties. Tegenwoordig wordt deze enorme industrie niet gebruikt, het dient niet het doel en de meeste treinstations worden verwaarloosd. Langs de lijn, na Subotica, is het grootste station Sombor, een klein spoorwegknooppunt voor verschillende richtingen.
Als gevolg van frequente vervreemding, storingen en vernielingen van spoorwegsignaleringsapparatuur zijn er een groot aantal onbeveiligde spoorwegovergangen langs de lijn. Voor elke kruising met pech stopt de trein en steekt deze voorzichtig over. Dit verlengt de reistijd en maakt de treinrit veel dynamischer en onveiliger. De baaninfrastructuur laat een maximumsnelheid van 80 km / u toe, maar vanwege de slechte baanwisselconditie wordt er gereden met beperkte snelheden van 20 km / u en 30 km / u door alle stations.
De opname is gemaakt vanaf een passagierstrein met dieselmotor, Serbian Railways serie 711.
De cabride wordt gedaan onder de prachtige wolken van de zonnige hemel, midden juli 2020.
originele beschrijving:
The Subotica - Bogojevo - Erdut (HR) is one of branch lines of main railway corridor between Novi Sad and Subotica in northern Serbia. It connects two significant northern Bačka cities, Sombor and Subotica. That line is also a railway connection between Serbia and Croatia and is one of the two railway connections between these two countries. This line is served by several passenger trains. There are a few freight trains, mostly direct trains in transit between Croatia and Vojvodina, as well as between Croatia and Hungary.
Railway stations, station tracks, rail buildings, signalling and other infrastructure along the line date from the Austro-Hungarian period. There are a lot of industrial buildings, industrial tracks and the former goods freight operations along the railway. Today, this huge industry is not used, it does not serve the purpose and most of the railway stations are neglected. Along the line, after Subotica, the largest station is Sombor which is a small railway junction for several directions.
Due to frequent alienation, failures and destructions of railway signaling equipment, there are a large number of unsafed railroad level crossings along the line. In front of each breakdown railroad crossing the train stops and carefully crosses it. This prolongs the travel time and makes the train ride much more dynamic and unsafe. The track infrastructure allows a maximum speed of 80km/h, but because of the poor track switches condition the ride is done with limited speeds of 20km/h and 30km/h through all stations.
The recording was done from a diesel motor unit passenger train, Serbian Railways series 711.
The cabride is done under the beautiful clouds of the sunny sky, in the middle of July 2020.
4K CABVIEW Bogojevo - Sombor - Subotica -- breakdown railroad crossings (from RS/HR to RS/HU border)
hier kun je echte trainfilms plaatsen die de moeite zijn om te bekijken,
en om ideeen op te doen voor legolayout//
here you can place real trainfilms
nicely to examine
and to get ideas for Lego layout
en om ideeen op te doen voor legolayout//
here you can place real trainfilms
nicely to examine
and to get ideas for Lego layout
4K CABVIEW Bogojevo - Sombor - Subotica -- breakdown railroad crossings (from RS/HR to RS/HU border)
Bericht door patje » 24-12-2020 13:54
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Terug naar “echte treinfilms//real trainfilms”
Ga naar
- Annoucements
- ↳ Annoucements
- updates patricks legotreinensite&legotreinforum
- ↳ je zelf voorstellen // introduce yourself
- ↳ reclame forum
- ↳ updates legotrein forum
- ↳ updates patricks legotreinsite
- lego treinen // lego trains
- ↳ standaard duw&4.5v &12v trein//standard push&4.5v &12v trains
- ↳ standaard 9volt treinen // standard 9volt trains
- ↳ standaard RC treinen // standard RC trains
- ↳ standaard PF treinen //standard PF trains
- ↳ sporen//tracks
- ↳ wielassen voor treinen//bougies
- ↳ Mooie club layouts//Beautiful club layouts
- ↳ Mooie prive treinlayouts//Beautiful private train layouts
- ↳ andere dingen rond treinen//other things for trains
- ↳ MILS Modules
- ↳ MOC alleen Belgisch /only Belgian
- ↳ MOC alleen Nederlandse /only Dutch
- ↳ MOC treingebouwen // trainbuildings
- ↳ MOC Stoom locomotieven // Steam Locomotives
- ↳ MOC Diesel locomotieven //Diesel Locomotives
- ↳ MOC elektrische locomotieven //Electric Locomotives
- ↳ MOC Passagiers wagons // Passenger Cars
- ↳ MOC Goederen wagons // Freight Cars
- ↳ MOC onderhouds wagons//Maintenance of Way (MOW)
- ↳ lego trein films // legotrain films
- ↳ Lego films Digital Designer treinen //trains
- ↳ MOC Mini treinen 2&4 breed&Narrow-gauge 4-4-0//mini trains//
- lego city
- ↳ auto // automobile
- ↳ vrachtwagens // trucks
- ↳ schepen//Ships
- ↳ vliegtuigen//aircraft
- ↳ ander vervoer // other transport
- ↳ andere dingen voor stad//other things for city
- ↳ gebouwen // buildings
- ↳ modular houses
- ↳ vignettes
- LTCC (LEGO TRAIN CITY CREATORS) publiek
- ↳ wie zijn we LTCC
- ↳ wat doen we
- ↳ waar staan we
- ↳ aanvraag plaatsing layout
- met wat zijn we nu bezig//with what are we busy
- ↳ mocs
- ↳ project
- news
- ↳ Algemeen Lego® News //General Lego® News
- ↳ BeLug News
- ↳ https://ideas.lego.com
- ↳ Bricklink desiger program
- ↳ other news
- bricklink // brickshelf
- ↳ bricklink vragen
- ↳ brickshelf vragen
- gezocht-- vragen// sought-after--questions
- ↳ gezocht //looking for
- ↳ Gebruikte Lego-afkortingen//Acronyms & Terms
- ↳ vraag rond lego//question around lego
- ruilen-te koop // trade sell
- ↳ ruilen gebruikt // trade used
- ↳ ruilen nieuwstaat // trade new
- ↳ te koop gebruikt // for sale used
- ↳ te koop nieuw // for sale new
- tekenprogrammas//design programs
- ↳ MLCad
- ↳ Blue Bricks
- ↳ LDD 3.0 & 4.0
- ↳ Stud.io
- ↳ https://mecabricks.com
- ↳ mlcad&ldvieuw tekening//mlcad&ldvieuw drawings
- ↳ other
- nieuwste aankopen // newest acquisition
- ↳ promoties // promotions
- ↳ sets
- ↳ stukken // pieces
- lego films on the Internet
- ↳ lego films on the internet
- sites
- ↳ lego sites
- cafe
- ↳ other
- ↳ cafe
- ↳ echte treinfilms//real trainfilms
- ↳ films minituur treinen//movies miniature trains
- ↳ mooie niet lego sites // No related lego sites:
- archief
- ↳ Brick Tricks
- ↳ Castle
- ↳ Leger // Military
- ↳ Pirates
- ↳ Space
- ↳ Technic
- ↳ archief 2010 treigne mariembourg
- ↳ archief 2011 treigne-mariembourg
- ↳ BelTC
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast