Layout van BillytheKid

Mooie prive treinlayouts//Beautiful private train layouts

mooie trein layouts van mensen die thuis een layout aan het bouwen zijn, of hebben.
Dus geen club layouts

Beautiful private layouts of people at home No club layouts
peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 31-01-2016 08:18

Hallo Billy,

mooi video, ik heb genoten !
Volgende stap is nog het wegwerken van de draden en elektrische leidingen, je zou ze onder de layout kunnen wegsteken door diezelfde layout op 2 of 3 bricks hoog te bouwen...ik weet het, het zal tijd, geld en veeeel bricks kosten maar visueel toch een mooier resultaat opleveren ;)

Groeten en nog heel veel plezier gewenst met deze fantastische hobby!
Groeten,
Pete(r)

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 31-01-2016 08:57

Bedankt voor de feedback en leuk dat jet ervan genoten heb. Denk zelf dat video 3 ook het leukste is om te zien voor een treinliefhebber. Ik zal denk ik, video 1 nog eens opnemen.

Ophogen begin ik niet aan.
Ten eerste ben ik veel geld kwijt aan alle stenen.
Ten tweede kan ik ook niet meer op de rails staan, hetgeen ik juist verstevigd heb met extra dwarsbalken (normaal 3 bielzen per rail, nu 5).
Ten derde het brengt ongelooflijk veel werk met zich mee en kan ik alles opnieuw aansluiten, met als gevolg dat ik controlepaneel af moet breken.
Ten vierde, ik ga geen huisvesting leveren aan insecten waar ik niet bij kan komen (straks heb ik een wespennest ergens........ Heb al een paar keer een koningin gevonden).

Dan steek in mijn energie liever in bouwen. Ik weet dat het veel mensen het storend vinden, maar meende een goede oplossing voor gevonden te hebben. Het moet alleen nog afgemaakt worden. Ik moet nog een paar 9v setjes nog aansluiten, eer ik alle kabels bij elkaar ga binden.

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 31-01-2016 21:38

Hallo,

dat zijn inderdaad zeer goed argumenten ;)
Mijn advies is een creatieve oplossing zoeken, eventueel in brickbuild masten of zo...

Groeten,
Pete(r)

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 01-02-2016 08:31

die 3e video laat goed zien hoe groot je lay-out wel niet is.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 01-02-2016 10:01

Thx voor de reacties. Foto's zijn idd leuk, maar met video kun je meer laten zien. Nu ben ik geen prof. filmer (om het zo maar te zeggen), maar het doel om te laten zien wat ik heb en wat ik leuk vind is wel bereikt denk ik.
Dan te bedenken dat dit slechts ca 16m2 beslaat en 5 treinen kunnen gewoon tegelijk rijden zonder last van elkaar te hebben.

Video 1 doe ik nog een keer over. Video 2 was ook bedoeld om te laten zien hoe alles werkt op verzoek van belangstellenden. En video 3 zal volgens mij het meest bekeken worden, want hier draait het uiteindelijk om. Misschien dat ik nog een video maak met andere treinen en dat de trainshed 10029 zal schitteren, want daar heb ik de layout voor ontworpen dat alle treinen hier kunnen komen.

Een draaischijf vind ik ook heel erg mooi, alleen dat kost zoveel ruimte..... :( .

Edwin1976
active
active
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-03-2015 00:15
Contacteer:

Bericht door Edwin1976 » 01-02-2016 17:26

een video waarin je uitlegt hoe je zaken gedaan hebt is iets waar ik belangstelling voor heb :) Mocht je tijd en zin hebben :D

Hoe zorg je dat het lampje van kleur veranderd, hoe heb je de burg gemaakt, waar heb je de trafo's aangesloten, wat doe je met de seinen bijv.

Ik blijf het volgen

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 02-02-2016 00:43

Dat gaat volgens mij een saaie video worden, zeker voor buitenstaanders. Ik weet het goedgemaakt, ik leg het persoonlijk wel een keer uit. En heel spannend is het allemaal niet hoor. Heb het alleen wat opgeschaald. En lampjes van kleur veranderen is gewoon een 2x2 steentje met leds die ik zo gekocht heb.

Edwin1976
active
active
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-03-2015 00:15
Contacteer:

Bericht door Edwin1976 » 02-02-2016 21:25

okay :)

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 09-02-2016 20:25

Niks met mijn layout te maken, maar je moet de sleutels toch ergens kwijt. Eindelijk een 2de erbij. In nov. besteld, maar douane vond het leuk om even €19,- invoerrechten te heffen. In overleg met verkoper retour gestuurd en nu eindelijk binnen zonder invoerrechten te betalen :eek: .

Afbeelding

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 11-02-2016 18:14

Vespascooter ook klaar voor de VWbus:
Afbeelding

En ben met begonnen met de bouw van set 6383:
Afbeelding
Is nog niet af, maar dat komt vanzelf wel een keer. Voorlopig ben ik nog zoet met mijn Tiger 1 tank in tan kleur:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Mooie prive treinlayouts//Beautiful private train layouts”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten