Layout van BillytheKid

Mooie prive treinlayouts//Beautiful private train layouts

mooie trein layouts van mensen die thuis een layout aan het bouwen zijn, of hebben.
Dus geen club layouts

Beautiful private layouts of people at home No club layouts
BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 01-05-2015 11:10

Je hoeft niet te quoten, als je reactie er gelijk onder komt te staan ;) .

De polen moeten gelijk worden aangesloten. Zo niet en je zet beiden aan, dan heffen beide trafo's elkaars voltage op en rijdt de trein niet.

Als de polen correct zijn aangesloten, dan kunnen je beide gewoon aan zetten. Voltage blijft 12v.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 01-05-2015 11:15

Dus als ik dan de ene trafo gewoon aansluit, en de andere van +12V naar -12V zet (oftewel gewoon de klop volledig omdraai), rijdt de trein dan de andere kant op, of is er dan geen spanning door de opheffing ervan?

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 01-05-2015 12:34

De spanning wordt opgeheven en trein rijdt dan domweg gewoon niet. Er staat immers geen spanning op.

Ik gebruik meerdere trafo's om de spanning op de rails overal 12v te houden. Naarmate je verder van contactpunt rails/trafo komt, zakt de spanning en gaat trein langzamer rijden. Dus meerdere trafo's 'strategisch' aansluiten of je gebruik een dikkere koperen draad en je vertakt dit en 'strategisch' aansluiten.

Eigenlijk is het dom, als trafo's elkaar tegen werken, zakt de voltage. Als je beiden goed staan, blijft voltage op 12v.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 01-05-2015 14:27

Ok, dat dacht ik inderdaad al. Is er een verschil tussen verschillende trafo's aansluiten of gewoon kabels trekken vanaf 1 trafo?

Edwin1976
active
active
Berichten: 46
Lid geworden op: 04-03-2015 00:15
Contacteer:

Bericht door Edwin1976 » 24-05-2015 08:29

mooi layout, knap gemaakt

Hoe groot is deze layout? Kun je een foto maken van de hele ruimte?

Ik blijf het volgen

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 24-05-2015 08:41

ca 16m2. Ik heb de layout zodanig ontworpen dat er zoveel mogelijk treinen onafhankelijk van elkaar kunnen rijden. Thx voor compliment. Momenteel ligt het weer stil ivm vele werken en andere prioriteiten qua geldbesteding ;) .

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 02-08-2015 10:01

Geen lego, wel bouwplezier en jammer dat het niet van lego is. Trouwens lastig om aan te komen, niet elke winkel heeft het.
Afbeelding

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 24-10-2015 18:22

De winterperiode komt eraan en ondanks mijn drukke werkschema, begin langzaamaan weer wat met de LEGO om te prutsen zeg maar.

Door ruimte gebrek toch een plek gevonden om een klein haventje te beginnen en besloten een opslagplaats bij te gaan bouwen in de vorm van set 6391:
Afbeelding
De eerste onderdelen zijn besteld.

Daarna eens kijken welke projecten nog hadden lopen. Er staat ook nog een kerkje, die afgebouwd moet worden.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 04-11-2015 11:44

Meeste onderdelen zijn binnen, kon niet wachten met bouwen.

Afbeelding

Natuurlijk lijkt het wat rommelig, maar heb gekozen hiermee te beginnen. Waar de zandkleurige plaat ligt, daar komt de bank. Zodra de 6391 voltooit is, dan is het plan om het kerkje af te maken die ernaast ligt.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 18-11-2015 10:31

Gisteren postbode langs geweest en kon weer een stukje verder bouwen. Probeer nu her en der de treinbaan wat vrij te krijgen, zodat de treinen weer kunnen rijden. Eerst schoonmaken :look: :fluiten: ......

Ik ben bezig set 6391 te bouwen, nu de stickers nog:
Afbeelding

Ook heb ik de bioscoop van een extra verdieping voorzien, staat het net wat mooier naast het stadshuis:
Afbeelding
Het reclamebord is een uitdaging, 3 letters zitten nog los. ooit nog maar eens puzzelen om die op de LEGOmanier vast te krijgen.
Zie nu dat de kleur lampjes niet kloppen, krijg je met bouwen in het kunstlicht :P .

Hier een gedeelte van de modulaire huizen:
Afbeelding
Zoals je ziet, kunnen er niet meer bij.

Daarnaast ben ik ook bezig met een kerkje, wat nu meer vorm begint te krijgen. De dakplaten liggen omgekeerd, zodat ik een soort mozaïek kan maken voor het plafond. Het dak zelf moet ik nog zien hoe ik die ga aankleden.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Mooie prive treinlayouts//Beautiful private train layouts”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten