Alternatief voor treinkoppelingen met magneten

allerlei rond de legotreinen all kinds of around the legotrains
BVG9Volt
active
active
Berichten: 26
Lid geworden op: 29-07-2012 21:08
Contacteer:

Alternatief voor treinkoppelingen met magneten

Bericht door BVG9Volt » 12-07-2013 12:28

Met het voorbeeld van de spooktrein set 9467 heb ik gezien dat er geen magnetische koppelingen bijzitten, maar gewone koppelingen.
Ik heb een test gedaan met zo een koppeling, niet met de lange koppeling voor de aanhangwagens, maar met dezelfde koppeling die wordt gebruikt voor het trekvoertuig.
Ik heb een test gedaan over de wissels en de trein blijft verder zonder problemen verder rijden als hij de binnenkant neemt. Ik neem dat misschien minder mooi oogt, maar het is wel een goed alternatief.
De koppelingen moeten wel geplaatst worden op de wielen en niet een niveau hoger waar de magneetplaat/koppeling wordt gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

T_H_O_M_A_S
speciaal
speciaal
Berichten: 254
Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
Contacteer:

Bericht door T_H_O_M_A_S » 12-07-2013 14:52

leuk idee :)
het werkt alleen bij wagons waar de wielen kunne scharnieren tov het chassis , bij wagons zonder scharnierende wielen hangt het van het aantal studs tussen de wielen af en hoever de koppeling voorbij de wielen uitsteekt . mss dat bij de spooktrein het nog net kan omdat die karretjes niet zolang zijn . bij bvb een octan wagon uit de city reeks lukt dat niet . daar staan de bogeys 8 studs uit elkaar

Plaats reactie

Terug naar “andere dingen rond treinen//other things for trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten