Met het voorbeeld van de spooktrein set 9467 heb ik gezien dat er geen magnetische koppelingen bijzitten, maar gewone koppelingen.
Ik heb een test gedaan met zo een koppeling, niet met de lange koppeling voor de aanhangwagens, maar met dezelfde koppeling die wordt gebruikt voor het trekvoertuig.
Ik heb een test gedaan over de wissels en de trein blijft verder zonder problemen verder rijden als hij de binnenkant neemt. Ik neem dat misschien minder mooi oogt, maar het is wel een goed alternatief.
De koppelingen moeten wel geplaatst worden op de wielen en niet een niveau hoger waar de magneetplaat/koppeling wordt gemonteerd.
Alternatief voor treinkoppelingen met magneten
-
- speciaal
- Berichten: 254
- Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
- Contacteer:
leuk idee
het werkt alleen bij wagons waar de wielen kunne scharnieren tov het chassis , bij wagons zonder scharnierende wielen hangt het van het aantal studs tussen de wielen af en hoever de koppeling voorbij de wielen uitsteekt . mss dat bij de spooktrein het nog net kan omdat die karretjes niet zolang zijn . bij bvb een octan wagon uit de city reeks lukt dat niet . daar staan de bogeys 8 studs uit elkaar
het werkt alleen bij wagons waar de wielen kunne scharnieren tov het chassis , bij wagons zonder scharnierende wielen hangt het van het aantal studs tussen de wielen af en hoever de koppeling voorbij de wielen uitsteekt . mss dat bij de spooktrein het nog net kan omdat die karretjes niet zolang zijn . bij bvb een octan wagon uit de city reeks lukt dat niet . daar staan de bogeys 8 studs uit elkaar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten