foto's Olloy//images Olloy

archief alles wat geschreven is geweest rond treigne mariembourg 2010
ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Re: uitvergroten foto's

Bericht door ludo » 13-03-2010 13:18

diddesen schreef:Hallo,

ik zou een paar rijhuizen voor olloy maken.
Ik zou hiervan eigen mocs willen maken, maar ergens denk ik dat ik de inspiratie best uit de foto's haal ;)
Is het mogelijk om volgende foto's uit te vergroten?
123
134
135
225
227
traversée olloy direction gare
300
316
317
318
319
326
441
alvast bedankt!

Didier
Hallo Didier,

Neen nu eens ee kijkje in het album van Olloy, de foto's zouden nu op ware grote moeten weergegeven worden.
Hopelijk gaat er nu niemand achter mijn rug om om die settings terug te wijzigen. Het is ook voor ons totaal nieuw om met zo'n gallery te werken, en de juiste instellingen te vinden.

Je kan die ook afhalen en op je eigen PC plaatsen door rechter muisknop in te drukken in de foto en 'Afbeelding opslaan als ..' te kiezen

Groetjes,
Ludo

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 27-03-2010 10:14

Ludo,

hoeveel tafels worden er voorzien om de kerk en het achtergebouw te plaatsen ?
Kenny bouwt dus op 2 basisplaten breed en 1 tot 1,5 basisplaten diep.
Om het achtergebouw in dezelfde schaal te bouwen zal dat tot 5 platen diep worden, ofwel moeten we het beperken tot 1 tafel van 3 op 3 basisplaten.
Moeten wij ook het spoorgedeelte ernaast bouwen?

Groeten,

Pete(r)

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 28-03-2010 21:13

peterseynhaeve schreef:Ludo,

hoeveel tafels worden er voorzien om de kerk en het achtergebouw te plaatsen ?
Kenny bouwt dus op 2 basisplaten breed en 1 tot 1,5 basisplaten diep.
Om het achtergebouw in dezelfde schaal te bouwen zal dat tot 5 platen diep worden, ofwel moeten we het beperken tot 1 tafel van 3 op 3 basisplaten.
Moeten wij ook het spoorgedeelte ernaast bouwen?

Groeten,

Pete(r)
Hallo Peter,

Zie figuur voor de beschikbare ruimte.
Je mag het spoor gedeelte ernaast bouwen, heb daar geen bezwaar tegen.
Dit ligt NIET op talud!
Tussen het station van Olloy en Olloy dorp liggen er 2 groene basisplaten van 32*32, dan hebben we de overweg (2 van de 3 straten) met aan de andere kant van het spoor het dorpsplein waar de kerk staat.
De beschikbare ruimte zoals nu aangegeven is waarschijnlijk iets te krap, indien nodig plaatsen we er nog een tafel tussen in.
2 basisplaten * 1,5 basisplaten voor de kerktoren is ook niet klein hé, is dit niet iets te groot?
Zorg wel dat de gebouwen in verhouding staan tot de andere hé.
Een normaal deurgat van 90 cm wordt een deuropening van 4 noppen, en dit gebruik ik als 'schaal' om te bouwen. dit wil zeggen dat 1 nop +- 22,5cm is.
In de hoogte komt dit dan op:
1plaatje = 9cm
1 steen = 27cm
Merk op dat daar nog steeds compromissen tegenover staan, daar niet alles zo maar zal passen en er moet gekeken worden wat er dan best past (één plaatje hoger of lager bouwen).

Ludo


Afbeelding

castlestrike666
super
super
Berichten: 113
Lid geworden op: 30-09-2009 00:13
Contacteer:

Bericht door castlestrike666 » 28-03-2010 21:24

Hallo Ludo

Wel, als de kerk kleiner wordt gebouwd, zullen bepaalde aspecten niet meer goed kunnen nagebouwd worden.
Ik heb mij ook gebaseerd op de foto met de persoon voor de deur, en eerst de ingang gemaakt om dan ongeveer de schaal van de volledige kerk te bekijken, en toen kwam ik op die grootte uit. Let wel, er moet nog een muur rond de kerk gebouwd worden ook, waardoor er nog wat ruimte moet voorzien worden van mij waar Peter zijn muur kan laten doorlopen.

Grtz
Kenny.

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 29-03-2010 07:51

castlestrike666 schreef:Hallo Ludo

Wel, als de kerk kleiner wordt gebouwd, zullen bepaalde aspecten niet meer goed kunnen nagebouwd worden.
Ik heb mij ook gebaseerd op de foto met de persoon voor de deur, en eerst de ingang gemaakt om dan ongeveer de schaal van de volledige kerk te bekijken, en toen kwam ik op die grootte uit. Let wel, er moet nog een muur rond de kerk gebouwd worden ook, waardoor er nog wat ruimte moet voorzien worden van mij waar Peter zijn muur kan laten doorlopen.

Grtz
Kenny.
Hallo Kenny,

Zoals gemeld, indien echt nodig plaatsen we er nog een tafel van 2x3 of 3x3 tussenin om voldoende ruimte te hebben langs het spoor.
Doe maar verder zoals je bezig bent.
De afstand van de muur tot de kerk kan eventueel iets kleiner genomen worden zodat het geheel in de breedte niet te groot word en er nog iets bij kan.

Weet dat dit voor mij ook de eerste keer is dat ik zie om een lay-out in orde te brengen en het me ook aan ervaring ontbreekt.


Ludo

castlestrike666
super
super
Berichten: 113
Lid geworden op: 30-09-2009 00:13
Contacteer:

Bericht door castlestrike666 » 29-03-2010 12:47

Hallo Ludo!

Begrijp ik wel hoor :wink: En het is een grote verantwoordelijkheid ook. Chapeau dat je het op jouw neemt!
Ik zal alvast verder bouwen zoals ik nu bezig ben. Als er toch iets niet klopt, welja, dan maar afbreken en aanpassen hé :wink:

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 30-03-2010 07:58

castlestrike666 schreef:Hallo Ludo!

Begrijp ik wel hoor :wink: En het is een grote verantwoordelijkheid ook. Chapeau dat je het op jouw neemt!
Ik zal alvast verder bouwen zoals ik nu bezig ben. Als er toch iets niet klopt, welja, dan maar afbreken en aanpassen hé :wink:
Zou wel jammer zijn als je moet afbreken hé, dus proberen we er een mouw aan te passen.

Ludo

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 03-04-2010 21:36

Ludo,

ik stuur nieuwe foto's van Olloy (huizen bij overwegen, de kerk en het achtergebouw)
Ik zou ook het gedeelte bouwen waar het spoor doorloopt tot aan de voetgangersbrug net voor Rolinveaux als dat goed is voor jou ?

Groeten,

Pete(r)

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 04-04-2010 12:05

peterseynhaeve schreef:Ludo,

ik stuur nieuwe foto's van Olloy (huizen bij overwegen, de kerk en het achtergebouw)
Ik zou ook het gedeelte bouwen waar het spoor doorloopt tot aan de voetgangersbrug net voor Rolinveaux als dat goed is voor jou ?

Groeten,

Pete(r)
Peter,

Foto's zijn geplaatst.

Wat betreft Rolinveaux, afspreken met Steven V.
Volgens mijn info op de AV zou hij dit voor zijn rekening nemen.

Ludo

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1740
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 04-04-2010 15:03

Ok,

ik stuur een mailke naar Steven V.

Groeten,

Pete(r)

Plaats reactie

Terug naar “archief 2010 treigne mariembourg”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten