Pagina 1 van 3

Sanding Houses // zand torens

Geplaatst: 15-03-2010 10:01
door patje
Sanding House & Tower // zand toren.

Afbeelding

moc gemaakt van een originele zandtoren.
moc made of an original sand tower

bekijk originele toren en geschiedenis.
examine original tower and history

http://www.raggstoriches.biz/DSTsidepage.html

van bouwer//from builder:
taltosvt Flickr
:D

Sandsupply

Geplaatst: 20-03-2010 15:26
door patje
Sandsupply

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van de bouwer//from builder
Monteur (48355) brickshelf

:wink:

Geplaatst: 20-03-2010 17:32
door Sergio
waarvoor hebben locomotieven zand eigenlijk nodig?

Geplaatst: 20-03-2010 17:45
door Dutch-builder
dat zou ik ook wel eens willen weten :?

Geplaatst: 20-03-2010 17:54
door patje
ook geen idee
:cry: :?:

Geplaatst: 20-03-2010 18:16
door Dutch-builder
via google kan ik ook nergens wat vinden :? ik heb er wel vaker van gehoord maar heb echt geen idee wat het is.

Geplaatst: 21-03-2010 09:45
door peterseynhaeve
Voor zover ik iets van treinen weet, wordt zand niet gebruikt om voor de wielen op de sporen te strooien om de remweg te verkorten ?
Bijvoorbeeld bij ijzelvorming op de sporen of om te gebruiken bij een noodstop ?

Merci Patje voor de vele mooie gebouwen, ik zou toch graag eens proberen er een aantal na te bouwen.

Groeten,

Pete(r)

Geplaatst: 21-03-2010 10:46
door Dutch-builder
Ik moet zeggen dat dat wel logisch klinkt :wink: Anders zou ik het ook niet weten wat je er mee moet doen :oops: :wink:

Geplaatst: 21-03-2010 15:50
door Deprime
peterseynhaeve schreef:Voor zover ik iets van treinen weet, wordt zand niet gebruikt om voor de wielen op de sporen te strooien om de remweg te verkorten ?
Bijvoorbeeld bij ijzelvorming op de sporen of om te gebruiken bij een noodstop ?

Merci Patje voor de vele mooie gebouwen, ik zou toch graag eens proberen er een aantal na te bouwen.

Groeten,

Pete(r)
Volgens mij klopt dat wel Peter. Zover ik weet wordt er bij de Nederlandse Spoorwegen inderdaad wanneer er ijzelvorming is via een installatie zand voor de wielen gestrooid om doorslippen te voorkomen, zodat de kans op vierkante wielen ook verminderd wordt.

Geplaatst: 21-03-2010 17:16
door Peter
Het is om te kunnen vertrekken, om zo meer grip op de gladde sporen te krijgen.
Ook voor hellingen wordt het gebruikt.

Om te stoppen helpt het niet echt. De wielen staan dat stil en schuiven verder.