motorenvraag.

alles over de rc legotreinen // Everything around the rc legotrains
Plaats reactie
valvoline
super active
super active
Berichten: 51
Lid geworden op: 28-09-2013 22:21
Contacteer:

motorenvraag.

Bericht door valvoline » 28-10-2013 08:43

goedenmorgen allen. ik wil graag iets vragen over de bijv. nieuwe type vrachttrein. daaronder zit een motor. stel nu dat ik nog een motor aan de andere kant wil zetten?? kan dit dan en zo ja hoe dan?. kan ik met die ene ontvangerset en een batterijbox deze twee motoren dan aansturen (en verlichting tevens ook )of kan dit helemaal niet zelfs. ik heb ook gezien dat er diverse motoren te verkrijgen zijn . de een is 14 euro de ander 12 , weer een ander 18 euro.
welke heb ik dan in hemelsnaam nodig??is het dan zo dat ik met een kabeltje van de ene motor zo naar de andere motor ga en dan klaar is of zit ik nu helemaal fout.

ik zag hier op de site van jullie ooit eens een mooi schema maar kan die niet meer vinden. misschien heb ik ook wel niet helemaal juist gekeken . moet wel zeggen dat ik geen electricien ben hoor dus ik weet daar niet veel van eerlijk gezegt. ik heb ook een 9 volt vraag maar daar maak ik wel even een nieuw topic voor . willen jullie daar ook eens de expertise over laten glijden. alvast dank voor de moeite en reactie . vriendelijke groet tom.

T_H_O_M_A_S
speciaal
speciaal
Berichten: 254
Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
Contacteer:

Bericht door T_H_O_M_A_S » 29-10-2013 17:25

daarover heb ik al hoop geschreven op dit forum ;) plus fotos en filmpjes

je kan twee motoren op zelfde uitgang , maar als je trein te lang of te zwaar is valt die ir controller uit . de V2 kan dat zonder problemen .
je kan ook je IR ontvanger aanpassen zodat je met 1 ingang twee uitgangen stuurt . dat vraagt beetje soldeer werk . als je twee motoren wil in je trein moet je 1 motor ompolen ander willen ze beide een andere richting uit . dit kanje doen in d emotor zelf of in de IR ontvanger .
mooiste is 1 lichtset en 1 motor op 1 kanaal . de V2 controller rijd ook beter op de laagste snelheid ;)

valvoline
super active
super active
Berichten: 51
Lid geworden op: 28-09-2013 22:21
Contacteer:

Bericht door valvoline » 30-10-2013 12:00

beste thomas.
bedankt voor je hulp .kun je misschien mij dat linkje waar die fotoo,s staan en hoe je e.a uitvoerdt toe zenden??? het zit zo... ik heb geen idee waar dat staat namelijk. wat bedoel je met die v2??? is dat die aansluiting op de ontvanger die een blauw merkje heeft???daar staat toch constant 9 volt op als je de batterijbox op stand "AAN " zet. ik vind het wel jammer dat er weinig uitleg van die zender /ontvanger / kanaal gebruik etc bijgesloten zit als je zo,n set koopt .

het zou mooi zijn als ik dit iets duidelijker kreeg want ik snap ,t nog niet echt goed eerlijk gezegt

zou je misschien nog de moeite willen nemen om me hierin iets wijzer te maken . dat zou ik erg leuk vinden .

hoop nog even van je terug te horen .

vriendelijke groet tom.

T_H_O_M_A_S
speciaal
speciaal
Berichten: 254
Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
Contacteer:

Bericht door T_H_O_M_A_S » 30-10-2013 14:05

kijk maar ens in pf subforum ;)

valvoline
super active
super active
Berichten: 51
Lid geworden op: 28-09-2013 22:21
Contacteer:

Bericht door valvoline » 30-10-2013 21:43

tomas die pf in het subforum zegt me echt niets. ik heb geen idee waar ik dan kijken moet . :-?

had nog wel bij jouw posts als ik dat goed zeg gekeken maar kon niet snel een of ander vinden. ben nog bezig in de 12 pagina, s van je haha. :smile:

oftewel, hoe kom ik in de/het pf subforum :shock:
alvast dank voor je verdere info hierover. :eek:

grt tom.

Stefaan
moderator
moderator
Berichten: 620
Lid geworden op: 08-10-2009 18:02
Contacteer:

Bericht door Stefaan » 03-11-2013 10:56

start hier:

http://legotreinforum.forum2go.nl/stand ... s-f39.html

het kost geen geld om er een link bij te plaatsen :eek:

het 'sub'forum = een onderdeel op een titel in het forum

:smile:
Stefaan
visit my shop www.bricklink.com/store.asp?p=elias3

and receive a coupon to 10% OFF for next order!

valvoline
super active
super active
Berichten: 51
Lid geworden op: 28-09-2013 22:21
Contacteer:

Bericht door valvoline » 06-11-2013 12:41

hee stefaan . bedankt weer voor je info. nu snap ik,t sub, forum verhaal ook !!!!!!!!!! fijn om te weten en ik zal dat eens doorspitten.

vriendelijke groet tom.

Plaats reactie

Terug naar “standaard RC treinen // standard RC trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast