lego trein 7938 slipt

alles over de rc legotreinen // Everything around the rc legotrains
taz
super
super
Berichten: 146
Lid geworden op: 01-10-2010 19:44
Contacteer:

Bericht door taz » 14-05-2011 00:37

het is elke keer anders
zonder lego geen leven

LegoJan
active
active
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-05-2012 22:17
Contacteer:

Bericht door LegoJan » 25-05-2012 09:17

Ik heb lego trein 7939 ik had het ook bij mij slipte hij ook veel dat kan je gehoon een poosje niet rijden (Of je moed een douwtje geven.) Maar ik had het vooral met de flexibele rails. ik het idd de trein zwaarder gemaakt maar dat maakt geen verschil! Dus ik geef hem gewoon een douwtje.

Groetjes, Jan.
Wat is een dag zonder LEGO? Een mislukkeling!

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Re: lego trein 7938 slipt

Bericht door ludo » 04-06-2012 20:58

arnold77 schreef:hallo allemaal. Heb gisteren de passagierstrein gekocht voor mijn zoon. Maar als die wegrijdt slipt die en komt die bijna niet vooruit. Is er iemand die hetzelfde heeft of er een oplossing voor heeft? Mijn zoon heeft de goederentrein ook maar daar heb ik verder geen problemen mee. Heb de wielbasis en de motor al eens omgewisseld maar hij blijft het probleem houden. Het lijkt wel of de rode loc te licht is. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg,

Arnold
Hallo Arnold,

Ik hoop dat je niet met het oude probleem te maken hebt zoals we met de RC treinen (voorloper van de PF treinen) hadden, namelijk dat de 'rubber ringetjes' die moeten zorgen voor tractie op de rails te hard zijn en zo doorslippen.
Indien dit zo is, kan je eens zien in een speciaal zaak waar men rubberen O-ringen verkoopt. Je kan dan de originele ringen van de trein wielen vervangen door 'goede' zachte O-ringen.

Wat je ook kan proberen is om wat extra gewicht boven op de motor te plaatsen zodat de wielen dan ook meer drukken op de rails en zo minder gaan slippen.

Probeer ook om de trein eerst langzaam op gang te brengen en niet meteen voluit willen gaan.
Mogelijk probleem kan ook zijn dat er géén rechte rails tussen zitten, want in de bochten is de wrijving van de wielen met het spoor altijd groter dan op recht spoor.

Indien je uit bovenstaande mogelijkheden géén passende oplossing vind, wil ik het wel eens aankaarten op het LEGO Ambassador forum, dit is dan rechtstreeks naar de mensen van LEGO toe en hopen dat er daar een oplossing komt.

Ludo

T_H_O_M_A_S
speciaal
speciaal
Berichten: 254
Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
Contacteer:

Bericht door T_H_O_M_A_S » 12-07-2012 11:42

ik heb de gewicht truc ook gedaan en nu trekt hij zelfs met twee extra passagiers wagons zonder problemen de bochten door . als je van die zwarte boot gewichten hebt , kan je het stuk metaal eruit halen en boven de motor plaatsen !

Roloff
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-09-2014 10:56
Contacteer:

Loom-elastiekjes tegen slippen?

Bericht door Roloff » 12-07-2015 17:39

Heeft iemand al eens Loom-elastiekjes geprobeerd tegen slippen? Ik las hierover op Eurobricks, ze zouden precies passen van het huismerk van een Amerikaanse winkelketen.
Ik moest ook denken aan beugelelastiekjes.
Al mijn PF treinen (een 1700 loc gebaseerd op die van Blokbricks, de 7939 Cargo Train en de 7938 Passenger Train) slippen, met of zonder wagons.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 12-07-2015 18:36

Je kan ook antislipbandjes gebruiken
spreek nu eigenlijk voor mijn eigen

mijn treinen die zwaar trekken rijden
met antislipbandjes...

Afbeelding

Afbeelding

zie:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... andjes.htm

:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “standaard RC treinen // standard RC trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast