clone tracks//clone sporen...

Alles wat niet te maken heeft met lego.
Bv andere hobby, toffe dingen ets ets //
Everything that not is related with lego.
for example other hobby, beautiful things ets ets
friet
super active
super active
Berichten: 97
Lid geworden op: 15-07-2011 11:34
Contacteer:

Bericht door friet » 03-09-2011 08:54

JJR schreef:Ben zelf al enige tijd actief geweest in het hele wereldje van namaak merken. En op de een of andere manier vind ik het wel leuk om bij te houden welke setjes nieuw op de markt komen. Niet dat ik deze koop, want Lego en het namaak komen bij mij nooit met elkaar in aanraking :-).



Mocht iemand toch de verleiding niet kunnen weerstaan dan hier een lijstje met merken die ik heb en de kwaliteit.

-Cobi: komt uit Polen en is net als Lego vrij prijzig maar de kwaliteit is eigenlijk net zo goed als Lego. De instructies zijn enorm goedkoop (en klein), ze maken verder veel gebruik van grote stukken.

-Enlighten Brick: Kopieërd al jaren sets 1:1 van Lego. De kwaliteit is door de jaren heen sterk verbeterd en ze hebben ook sets die een stukje zijn verbeterd t.o.v de originele sets.

-Best-Lock: Is geloof ik, onderdeel van Cobi maar dan van enorm lage kwaliteit. Zeker niet kopen!

-Sluban: Word gemaakt in China, kwaliteit is matig. Tussen Enlighten en Cobi in. Vooral bewegende delen lijden aan een syndroom van te los zitten. Sets zijn kopieën van Oxford

-Megablocks: Heb hier absoluut geen goeie ervaringen mee, steentjes schoten los of pasten niet. Prijsbewust is het bijna net zo duur als Lego zelf.

-Oxford: Waarschijnlijk het beste namaak merk op de markt. Het word gemaakt in Z-Korea. De kwaliteit is net zo als Lego maar figuurtjes net iets minder. Mocht je een set tegenkomen zou ik het aanraden deze te kopen voor een redelijke prijs.

Mijn conclusie is gewoon al het namaak spul niet te kopen. Nu deed ik dit vroeger maar achteraf had ik er meestal spijt van. Zeker als je nadenkt over onder wat voor arbeidsomstandigheden dit spul gemaakt kan zijn, en of de fabrieken wel rekening houden met het milieu, klantenservice en de algehele kwaliteit (er is een reden voor de goedkope prijs en dat Lego wat duurder is).

Verder kwam ik pasgeleden (omdat dit een trein-forum is) de volgende sets van Banbao tegen. Een merk waarmee ik overigens geen ervaring mee heb. Het merk heb ik nog nooit in de winkel zelf gezien. Maar er zijn verschillende sites die de sets (vanaf September) aanbieden. De treinen doen sterk denken aan de RC treinen van Lego. Hoewel als je kijkt naar het dak van de eerste zie je dat ze veel meer onderdelen gebruiken dan de (op Playmobil lijkende) Lego versie. Dit zijn dan ook RC treinen, maar over het aantal batterijen kan ik geen info vinden :-?

Afbeelding
De prijs is 70- Euro, en de wagons worden ook los verkocht voor 13- Euro. En de loc voor 33- Euro.

Afbeelding
Goederentrein is 90-Euro. Dit begrijp ik niet helemaal want de trein maakt duidelijk minder gebruik van onderdelen en wagons dan de passagierstrein.

Afbeelding
Verder dan een station welke mij overigens niet doet denken aan die van 2010 van Lego 8). Prijs is 25- Euro

Verder verkopen ze dan nog rails welke op Lego lijken te passen.

Er zijn ook een aantal duidelijke voordelen aan namaak merken. Zo is de prijs vaak een stuk lager. Maar ook gebruiken ze vaak meer onderdelen en figuurtjes dan Lego tegenwoordig doet.

Van de nadelen zijn er al een paar genoemd. Het milieu, kwaliteit, klantenservice en de arbeidsomstandigheden. Maar ook dat soms onderdelen gewoon missen of een paar te veel in een doos zitten.

Ik bedoel dit allemaal absoluut niet om reclame te maken, maar om mensen te inlichten welke merken er zijn, ik adviseer iedereen om gewoon bij het A-merk te blijven, maar uit eigen ervaring weet ik dat soms de sets van de andere merken er leuker uitzien, en dan is het aan jezelf om toe te geven of om je te bedwingen van deze ketterse bezigheid :eek:
ik heb cobi wel eens gezien toen ik in szczecin was zeer mooie winkel!. de Site zelf is ook goed ik kan het pools wel verstaan :D
Leve lego het beste speeldgoed dat er is!!!!!!!! Vooral de thema's"Modulair houses en lego treinen!!! :D

Gast

Re: raar

Bericht door Gast » 29-09-2011 23:27

patje schreef:raar lego en ander stuf

http://www.youtube.com/watch?v=ocrNVBC1z-I

:-o
die meask is ook zelfgemaakt ??? wel mooi...

Plaats reactie

Terug naar “cafe”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten