Hallo allemaal, even voorstellen

Hier kan men zichzelf voorstellen//Here you can introduce yourself
Plaats reactie
Rijkvv
active
active
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-10-2018 23:21
Contacteer:

Hallo allemaal, even voorstellen

Bericht door Rijkvv » 23-10-2018 16:32

Ik ben Rijk, geboren en getogen in Ede op de mooie Veluwe in Nederland. In het dagelijks leven werkzaam als vrachtwagenchauffeur bij Defensie.

Ik groeide op in de jaren '90, en mijn eerste treinset was waarschijnlijk de minst realistische passagierstrein ooit: set 4559. Als kind was ik echter blij met de gestroomlijnde look. Rond de eeuwwisseling werden de sets minder. Wat we nu kennen als Classic Town werd Town Jr. maar ook bij andere thema's nam de kwaliteit van de ontwerpen af. Dat, en mijn leeftijd en interesses zorgden ervoor dat ik de LEGO een tijd onaangeroerd raakte. Rond 2007/2008 de hobby weer opgepakt. Vooral als verzamelaar: de enige bouwwerken die ik fysiek heb gebouwd zijn de zeswiels Tyrrell P34 formule 1-wagen, en een mozaiek van John F. Kennedy.

Wat ik wél heb gedaan is proberen digitaal te ontwerpen. In mijn oude Brickshelf map (zoek op Richie88, ik kan nog geen links plaatsen) staan een aantal probeersels, die door uiteenlopende redenen nooit in echte stenen zijn gebouwd. Tegenwoordig gebruik ik Bricksafe (Rijkvv).

Wat staat op de planning voor de toekomst?
De wens is nog steeds om een trein te bouwen. Bij Lowlug was al een aantal jaren een modulaire layout. Inmiddels is er een groep die is afgesplitst van de 6-brede bouwers, en zij bouwen het meeste in 8-breed, op of rond schaal 1:45. Afgelopen week heb ik dit op Legoworld met eigen ogen mogen aanschouwen, en ik heb m'n ogen uitgekeken. Wat een detail. Ik hoop ook rollend materieel te bouwen, alsmede een module, en er dan volgend jaar ook als exposant bij te kunnen staan.
Wat ik nog zou willen verzamelen is 12 volt. Ik was twee toen dat systeem met pensioen ging, dus dat heb ik niet meer meegemaakt. En kijkend naar de rails van mijn neef vond ik 9 volt veel mooier. Maar hij had dan ook alleen een ovaaltje, en later leerde ik pas over de uitgebreide mogelijkheden. Jammer dat alles zo duur is, ik ben dan ook van plan een deel van mijn LEGO (inclusief het 9 volt spul) te verkopen. Dat maakt hopelijk geld én ruimte vrij.

Groeten, Rijk
It's multifunctionomical.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 24-10-2018 09:51

mooi om terug de hobby op te rapen

natuurlijk zijn de 12v en de 9v niet meer goedkoop
mensen die dat hebben doen het niet weg..

9 volt is het meest realistische
12 volt het meest uitgebreide en heeft verschillende mogelijkhede
seinen ontkoppeling op afstand bediende wissels ets ets...

jammer dat dit niet werd overgenomen in de volgende generaties
treinen...
:-o
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

AnnemiekeHans
beginner
beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-11-2020 15:44
Contacteer:

Re: Hallo allemaal, even voorstellen

Bericht door AnnemiekeHans » 15-11-2020 15:51

Hoi allemaal. Mijn naam is Annemieke en ik was benieuwd of de oude Lego treinbanen op de nieuwe passen. Ik lees hier van wel maar dat het voltage verschilt. Ik ben op zoek naar legotrein voor mijn zoontje van 7. Ik had er zelf vroeger ook een. Mijn vader was gek van treinen. Mijn zoontje nu ook. Dus als ik het goed begrijp kun je na 1990 of na 2007 de treinrails niet meer combineren ? Maakt teveel voltage of te weinig uit of allebei ? Rijden de treinen dan niet of krijg je kortsluiting ? Dan weet ik wat ik aan kan schaffen. Dank je wel alvast. Groetjes Annemieke

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Re: Hallo allemaal, even voorstellen

Bericht door patje » 15-11-2020 17:55

hallo Annemieke
heb jou een eigen topic gegeven,
en de uitleg op jou vraag:

viewtopic.php?f=100053&t=7073
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “je zelf voorstellen // introduce yourself”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten