Boullie is van de partij

Hier kan men zichzelf voorstellen//Here you can introduce yourself
Plaats reactie
Boullie
beginner
beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-11-2016 13:38
Contacteer:

Boullie is van de partij

Bericht door Boullie » 15-11-2016 14:10

Hallo allemaal!

Mijn naam is Christophe "Boullie" Boulenger.
Geboren en getogen in Antwerpen anno 1985.

Van kleins af gefascineerd door Lego.
Ooit een grote (stomme?) fout begaan en mijn hele collectie verkocht aan een verzamelaar. De korte uitleg: geen enkel setje uit de verzameling was NOOIT uit elkaar gehaald sinds bouwen, tot de kinderen van mijn moeder's nieuwe vriend ermee "speelden". Op enkele dagen was letterlijk alles uit elkaar gehaald. Armpjes uit de lijfjes, handjes uit de armpjes, alles...
De hele collectie opnieuw opgebouwd en dus verkocht aan de desbetreffende verzamelaar. Het deed me ergens veel verdriet, maar ik was ook opgelucht dat zulk een horrortoestanden niet opnieuw zouden voorvallen met mijn Lego.

De fascinatie is echter nooit verdwenen, en enkele jaren later begon het zoals het toen in 1988 ook begonnen was. 1 setje...
Star Wars deze keer.

Ondertussen is die aankoop (set 7150) ook weer ruim 15 jaar geleden en is de collectie al aardig aangegroeid.
Uiteraard staan er nog wat sets op de "die wil ik ooit nog terug"-lijst, maar uiteraard alles in de mate van het mogelijke.

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 15-11-2016 20:05

Welkom hier.
Ik hoop dat je hier ook wat moois kan bewonderen.
Ikzelf heb het geluk gehad alles bij te houden.
Allé het was geen geluk maar dat was nu eenmaal iets wat ik nooit zou wegdoen.
Ondertussen op meer dan 30 jaar wel iets bij elkaar gekregen.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 15-11-2016 21:29

Welkom op het forum! Post zeker wat foto's van je verzameling.

Iedereen heeft wel spijt van iets wat met Lego te maken heeft denk ik. Ik heb zelf enorm veel spijt dat ik alle dozen van mijn sets weggedaan heb, ipv netjes bewaard. Want als ik zie wat de waarde is met of zonder doos, dan is het jammer dat ze gewoon bij het oud papier weggegaan zijn...

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 20-11-2016 15:10

RCG schreef: Ik heb zelf enorm veel spijt dat ik alle dozen van mijn sets weggedaan heb, ipv netjes bewaard. Want als ik zie wat de waarde is met of zonder doos, dan is het jammer dat ze gewoon bij het oud papier weggegaan zijn...
Maar ga je het ook verkopen dan? :D

Welkom Boullie, je kan het ook positief bekijken: het voordeel dat je het opnieuw moet kopen is dat je als een kind zo blij bent als je het weer hebt ;)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 20-11-2016 20:28

J.J. schreef:
RCG schreef: Ik heb zelf enorm veel spijt dat ik alle dozen van mijn sets weggedaan heb, ipv netjes bewaard. Want als ik zie wat de waarde is met of zonder doos, dan is het jammer dat ze gewoon bij het oud papier weggegaan zijn...
Maar ga je het ook verkopen dan? :D
Nee, ik ga het niet verkopen, maar als je zo'n stapel dozen hebt, het is ook een beetje nostalgie...

JHS_NL
active
active
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-09-2013 15:40
Contacteer:

Bericht door JHS_NL » 31-01-2017 13:59

Welkom :eek:

JHS_NL
active
active
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-09-2013 15:40
Contacteer:

Bericht door JHS_NL » 31-01-2017 14:00

RCG schreef:
J.J. schreef:
RCG schreef: Ik heb zelf enorm veel spijt dat ik alle dozen van mijn sets weggedaan heb, ipv netjes bewaard. Want als ik zie wat de waarde is met of zonder doos, dan is het jammer dat ze gewoon bij het oud papier weggegaan zijn...
Maar ga je het ook verkopen dan? :D
Nee, ik ga het niet verkopen, maar als je zo'n stapel dozen hebt, het is ook een beetje nostalgie...
Vaak is de waarde met doos ook gebaseerd op ongeopend, tenminste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Vind ik persoonlijk dan weer zonde om hem niet te openen :smile:

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 02-02-2017 21:52

Dozen zijn er om geopend te worden, al koop ik nu de sets gewoon meerdere keren. Eentje om te openen en de rest MISB.

Plaats reactie

Terug naar “je zelf voorstellen // introduce yourself”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten