Even voorstellen

Hier kan men zichzelf voorstellen//Here you can introduce yourself
Plaats reactie
peche
active
active
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-03-2016 19:48
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door peche » 01-03-2016 20:00

Hallo iedereen, net zoals velen hier blijkbaar (gelukkig maar, dacht al dat ik terug kinds werd, alhoewel...) mijn oude 12v treinen van onder het stof gehaald (letterlijk) en wat zitten amuseren met de nog altijd goed rijdende treinen van vroeger. Momenteel heb ik 5 treinen, een spoorlengte van ongeveer 60m die compleet door elkaar lopen, dus van ontspanning is er weinig sprake, eerder inspanning bij het rijden van alle vijf de treinen. Is via Patje dat ik hier terecht gekomen ben. Hoop dat we beiden iets van elkaar kunnen opsteken en alvast veel lego plezier toegewenst aan ieder van jullie.
Ben momenteel bezig een brug te bouwen, maar vermoed dat mijn treinen onvoldoende stroom gaan krijgen om deze helling op te rijden. Heb hier al wat zitten zoeken op dit forum, maar echt duidelijkheid vind ik nergens hoe men twee transfos kan aanschakelen. Ben niet gebeten door de electronica microbe maar vermoed dat ik hier toch wel mijn antwoord ga vinden.
Groetjes
Peche

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 01-03-2016 20:05

Welkom. Ook foto's van je layout, dat vinden wij weer leuk om te zien.

Hier kun je mijn layout vinden:
Afbeelding
Klik maar op foto voor meer foto's 8) .

Een brug is niet zo moeilijk, behalve dat bochten en helling slechts samen gaan. Je hebt min. 4 meter nodig om een trein fatsoenlijk omhoog te laten rijden. Althans bij mij werkt het perfect. De brug heb ik bij de brug zelf nog een trafo aangesloten. En zorgen dat rails goed schoon is, is een 12v kwaal :???: , daar ben je zelf denk ik ook wel achter.

Momenteel ben ik bezig om lampjes in te bouwen, die van kleur veranderen bij veranderen rijrichting, welke ik gekocht heb van een medelid hier.

peche
active
active
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-03-2016 19:48
Contacteer:

Bericht door peche » 01-03-2016 20:15

Amai da's nog wat anders dan mijn baantje hier. Die kat is die ook van lego? lijkt precies levensecht :smile:
Tja die rails worden inderdaad snel vuil, maar ik gebruik wasbenzine om ze schoon te maken, net zoals de motortjes en dat lukt heel goed.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23222
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 01-03-2016 21:53

Welkom op het forum
peche en veel plezier hier om alles ne keer te door snuffelen
indien vragen stel ze gerust we zijn er om elkaar te helpen

groetjes
;-)
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 04-03-2016 18:48

Welkom hier en have fun :eek:

Plaats reactie

Terug naar “je zelf voorstellen // introduce yourself”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten