Weer een nieuw lid erbij

Hier kan men zichzelf voorstellen//Here you can introduce yourself
Plaats reactie
Coen
beginner
beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-01-2015 18:11
Contacteer:

Weer een nieuw lid erbij

Bericht door Coen » 15-01-2015 19:33

Een goede dag iedereen mijn naam is Coen uit Nieuwegein.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik een vraag heb over de monorail motor en ik wil binnenkort ook foto's plaatsen van mijn collectie.

In December 2013 wou ik mijn ouwe lego collectie van 1970 tot 1990 verkopen maar ik moest eerst toen alles in elkaar zetten.
Toen ben ik op de eerste kerstdag begonnen met het wassen met de hand van 60 kilo lego.
Met het in elkaar zetten van de modellen kwam ik er achter dat ik toch wat onderdelen miste dus ik kocht wat partijen van marktplaats.
Elke keer als ik een partij kocht werdt mijn collectie modellen iets groter.
In april verleden jaar heb ik maar besloten om elk uitgebrachte model tussen 1956 en 2000 bij elkaar te krijgen en dan te verkopen.
Halve wegen verleden jaar werd de collectie wel erg groot en heb toen besloten om al het technic fabuland en andere grote voertuigen die niet bij een stad passen met de maat om die te verkopen.
Later zijn er nog wat andere thema's en 9v treinen uit gegaan en nu concentreer ik me alleen op alles van HO , town/city , space en ridder lego tot 2000.

Ik ben van plan om een grote stad te maken met ongeveer 100meter spoor waarop 45 treinen op 12volt rijden (80, 100 serie, 700 serie , 7700 serie en 7810)
Ik heb bijna alle treinen met 12v motoren voorzien op 2 rode motoren na.

Alle lego modellen die af zijn in origineele staat met stickers etc en er komen een paar mocs bij waaronder een groot station van 6 sporen breed en 6 verdiepingen hoog, diverse bruggen en ramps voor de treinen.

Op het moment moetik nog 142 modellen compleet krijgen en dan ben ik klaar om de stad te maken.
Mijn 2 laatste aankopen zijn:
complete Set: 6991
Monorail Transport Base
Year: 1994
alleen het tandwieltje van de motor aan de onderkant is eraf

Vandaag heb ik 20 kilo gekocht waar Set: 6990 Monorail Transport System Year: 1988 in zit maar daarvan is de motor overleden.

Ik stel wel hier gelijk de vraag over de monorail motor want ik weet niet waar ik die precies moet plaatsen.
Ik zag op bricklink/ peeron dat de motor van de onderkant kan maar hoe krijg ik die los ?
Ik wil namelijk de onderkant met het tandwieltje aan de motor koppelen die het doet want dat scheeld toch weer 30 euro.

legopiraatje
beginner
beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-01-2015 16:21
Contacteer:

hallo coen

Bericht door legopiraatje » 15-01-2015 22:59

hoi coen, leuk dit te lezen en zo ging het met mij net zo. Alleen nu ik het in elkaar heb wil ik het niet meer kwijt. Trouwens er is een site brickling.com
waar je gewoon onderdelen kunt kopen zo hoef je geen duurzame, hele partijen aan de schaffen.
Het is maar dat je het weet maar bij deze welkom op deze site ikzelf kan er ook geen genoeg van krijgen.
Heb trouwens ook de oginele set van de Vestas windmolen.
Die is echt leuk!!
wie te vroeg naar de keukenhof gaat gaat naar de knoppen

Coen
beginner
beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-01-2015 18:11
Contacteer:

Bericht door Coen » 15-01-2015 23:27

Meestal bestel ik via bricklink omdat in de grote partijen niet meer echt veel onderdelen tussen zitten die ik nodig heb.
Mijn meest kostbare set die bijna compleet is is 810 europeese townplan en de engelse townplan.
Moet alleen nog 2 kevers bij komen maar ik ga niet 100 euro betalen voor die krengen.

Glen
super special
super special
Berichten: 322
Lid geworden op: 20-03-2012 09:28
Contacteer:

Bericht door Glen » 23-01-2015 21:58

Af en toe kom je eens monorail onderdelen tegen op marktplaats.
Gaat tegen 30-40€ voor een volledig onderstel.
Voor volledige sets wordt wel grof geboden.
Gewoon afwachten en in de gaten houden.

Grtz.
G.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “je zelf voorstellen // introduce yourself”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten