Oma met kleinzoontjes wil graag even meelezen , als het mag

Hier kan men zichzelf voorstellen//Here you can introduce yourself
Plaats reactie
vijverke
beginner
beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 06-02-2013 06:18
Contacteer:

Oma met kleinzoontjes wil graag even meelezen , als het mag

Bericht door vijverke » 06-02-2013 06:24

Hallo,
Ik haalde gisteren de oude legotrein van zolder voor mijn kleinzoontje.
Ik dacht : 'fluitje van een cent ; trein zal zo gemaakt zijn'.....
Helaas : de oude handleiding bleek zoek.
Gisterenavond heb ik wat rondgesurft op internet , op zoek naar informatie over legotreinen....en zo kwam ik hier terecht.
Ik weet helemaal niet of ik hier op mijn plaats ben ; ik zie vooral legofans....en dat ben ik niet.
Dus please laat me even weten of ik op dit forum terecht kan met mijn vragen over mijn oude legotrein.....of kunnen jullie een betere zoekplaats suggereren ?
(trein is aangekocht tussen 1982 en 1988 / nummer is onbekend)

UrbanErwin(EPJL)
speciaal
speciaal
Berichten: 265
Lid geworden op: 21-05-2012 20:01
Contacteer:

Bericht door UrbanErwin(EPJL) » 06-02-2013 07:05

Hier is een databank over lego(treinen)
http://www.brickset.com/browse/themes/?theme=Trains

als u een omschrijving van de onderdelen/trein kunt geven kan ik ook wel even zoeken.
Mijn MOC's
Foto's
Afbeelding
(afbeelding is link)

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 06-02-2013 07:26

Deze site zoekt wat makkelijker: brickfactory . Het is een nummer tussen 7700 en 7800. Zoekt even wat makkelijker.

Indien het 12v is, middenrails goed schoonmaken met wasbenzine en de sleepcontacten onder de 12v motor. Dan voorzichtig de trein z'n rondjes laten rijden. De 1ste paar rondjes zal wat met horten en stoten gaan en met wat hulp met aanduwen zal de volgende rondjes uit zichzelf gaan rijden.

vijverke
beginner
beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 06-02-2013 06:18
Contacteer:

Bericht door vijverke » 08-02-2013 06:10

Hartelijk dank voor de doorgestuurde links. Het heeft even geduurd vooraleer ik uit de massa legosteentjes een deel van trein 7710 kon ontdekken en maken.
Ik ben er nog niet helemaal uit....een paar steentjes ontbreken of zijn stuk....ik ben dus nog niet zeker of het opstellen van de trein wel helemaal zal lukken.
Ik ben wel blij dit forum met zoveel lego-informatie en inspiratie gevonden te hebben.
Met twee kleinzoontjes-aankomende legofans , zal dit wel eens een interessante site kunnen zijn.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 09-02-2013 16:31

vijverke schreef:Hartelijk dank voor de doorgestuurde links. Het heeft even geduurd vooraleer ik uit de massa legosteentjes een deel van trein 7710 kon ontdekken en maken.
Ik ben er nog niet helemaal uit....een paar steentjes ontbreken of zijn stuk....ik ben dus nog niet zeker of het opstellen van de trein wel helemaal zal lukken.
Ik ben wel blij dit forum met zoveel lego-informatie en inspiratie gevonden te hebben.
Met twee kleinzoontjes-aankomende legofans , zal dit wel eens een interessante site kunnen zijn.
altijd welkom
en vragen staat vrij
we helpen waar we kunnen

trouwens hartelijk welkom op het legotreinenforum
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 14-04-2013 18:26

normaal gezien vind je alle bouwhandleidingen ouder dan 5 jaar hier:
http://www.brickfactory.info/

De bouwhandleidingen van de sets die jonger zijn dan 5 jaar moet je zoeken op www punt lego punt com

Groeten,
Peter

Plaats reactie

Terug naar “je zelf voorstellen // introduce yourself”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten