Even voorstellen

Hier kan men zichzelf voorstellen//Here you can introduce yourself
mmaster
super active
super active
Berichten: 72
Lid geworden op: 01-01-2013 10:33
Contacteer:

Bericht door mmaster » 12-01-2013 20:01

Deze zijn inderdaad goed te vinden. :)
Heb je haast of ga je wachten op de juiste aanbiedingen?

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 13-01-2013 09:43

Nee, ik heb er geen haast bij. Ik ben pas 3 jaar geleden begonnen met het verzamelen van deze treinmodellen, dus ik denk dat ik al een redelijk grote verzameling heb aangelegd op korte tijd.

Mijn Lego-hobby moet een beetje zelfbedruipend zijn, zodat ik er niet te veel geld aan kwijt ben. Ik heb mezelf voorgenomen om 50 euro per maand te gebruiken voor Lego. Begin 2012 ben ik met 0 euro begonnen, en als ik kijk naar eind 2012 wat ik nog op de Lego-rekening had staan en wat ik nog moet verkopen aan materiaal, dan heb ik in 2012 niet veel uitgegeven aan de Lego, terwijl ik toch minstens 10 12V treinen heb gekocht. Ik moet zeggen dat bij de 7760 die ik nu gekocht heb, het de eerste keer is dat ik de normale prijs betaal voor een trein. Ik heb tot nu toe alleen maar koopjes gedaan, en dat wil ik ook een beetje zo houden. :smile:

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 13-01-2013 09:50

RCG schreef:Nee, ik heb er geen haast bij. Ik ben pas 3 jaar geleden begonnen met het verzamelen van deze treinmodellen, dus ik denk dat ik al een redelijk grote verzameling heb aangelegd op korte tijd.

Mijn Lego-hobby moet een beetje zelfbedruipend zijn, zodat ik er niet te veel geld aan kwijt ben. Ik heb mezelf voorgenomen om 50 euro per maand te gebruiken voor Lego. Begin 2012 ben ik met 0 euro begonnen, en als ik kijk naar eind 2012 wat ik nog op de Lego-rekening had staan en wat ik nog moet verkopen aan materiaal, dan heb ik in 2012 niet veel uitgegeven aan de Lego, terwijl ik toch minstens 10 12V treinen heb gekocht. Ik moet zeggen dat bij de 7760 die ik nu gekocht heb, het de eerste keer is dat ik de normale prijs betaal voor een trein. Ik heb tot nu toe alleen maar koopjes gedaan, en dat wil ik ook een beetje zo houden. :smile:
da's mooi meegenomen
ik heb de treinen die ik niet had en dus hebben moeten aanvullen
veel duurder gekocht
dus je mag van geluk spreken dat je koopjes heeft kunnen doen
wat over het algemeen zijn deze modellen 12volt zeer duur....
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 13-01-2013 09:53

Ja, alleen de eerste 7740 heb ik echt veel betaald. Daarna de koop van mijn leven gedaan met de 7740 en 7750 voor 100 euro. En dan nog hier en daar wat geluk gehad met in bulk te kopen. Ik heb een keer 20 kg gekocht voor 200 euro. Ik zag dat er 12V inzat, maar wist niet welke trein. Toen ik de doos thuis kreeg, heb ik de 7745 en 7735 erin gevonden, en nog alle onderdelen om een 7730 te maken, op de motor na (helaas). Hier zaten wel nog de wielen en een stuk van de kap bij. Daarna heb ik de rest van de 20 kg verkocht voor 190 euro, dus netto 10 euro betaald voor deze treinen. En op die manier heb ik langzaam mijn verzameling uitgebouwd.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 13-01-2013 09:56

RCG schreef:Ja, alleen de eerste 7740 heb ik echt veel betaald. Daarna de koop van mijn leven gedaan met de 7740 en 7750 voor 100 euro. En dan nog hier en daar wat geluk gehad met in bulk te kopen. Ik heb een keer 20 kg gekocht voor 200 euro. Ik zag dat er 12V inzat, maar wist niet welke trein. Toen ik de doos thuis kreeg, heb ik de 7745 en 7735 erin gevonden, en nog alle onderdelen om een 7730 te maken, op de motor na (helaas). Hier zaten wel nog de wielen en een stuk van de kap bij. Daarna heb ik de rest van de 20 kg verkocht voor 190 euro, dus netto 10 euro betaald voor deze treinen. En op die manier heb ik langzaam mijn verzameling uitgebouwd.
da's zeer mooi
zo'n prijzen zou ik ook willen betaald hebben
voor mijn verzameling...
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 13-01-2013 09:59

patje schreef:
da's zeer mooi
zo'n prijzen zou ik ook willen betaald hebben
voor mijn verzameling...
Gewoon rustig afwachten en goed uitkijken. En natuurlijk een beetje geluk hebben. En wat ik persoonlijk doe is veel Lego kopen en verkopen, om zo een (kleine) winstmarge te hebben op de dingen die ik verkoop. Op die manier kan ik dan weer zelf wat materiaal aanschaffen. En af en toe stoot je dan eens op een leuke verrassing...

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 13-01-2013 10:02

RCG schreef:
patje schreef:
da's zeer mooi
zo'n prijzen zou ik ook willen betaald hebben
voor mijn verzameling...
Gewoon rustig afwachten en goed uitkijken. En natuurlijk een beetje geluk hebben. En wat ik persoonlijk doe is veel Lego kopen en verkopen, om zo een (kleine) winstmarge te hebben op de dingen die ik verkoop. Op die manier kan ik dan weer zelf wat materiaal aanschaffen. En af en toe stoot je dan eens op een leuke verrassing...
tja dat is misschien een voordeel
ik zelf kan het niet over mijn hart krijgen om lego te verkopen...
heb in 2012 meer dan 100 kilo gekocht in 2de hands cites
maar nooit verkocht
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 13-01-2013 10:07

patje schreef: tja dat is misschien een voordeel
ik zelf kan het niet over mijn hart krijgen om lego te verkopen...
heb in 2012 meer dan 100 kilo gekocht in 2de hands cites
maar nooit verkocht
Ik moet het gewoon doen, anders heb ik een enorm plaatsgebrek, en ruzie met mijn vriendin. :smile:
Het wordt anders veel te duur om aan dit tempo mijn verzameling uit te breiden, daarom heb ik gewoon mijn budget vastgelegd. Ik denk dat ik in 2012 minstens 350 kilo gekocht heb, maar daarvan zeker 300 terug verkocht. Ik ben ook echt niet geinteresseerd in de laatste nieuwe Lego, aangezien het allemaal niet meer in proportie is met de oudere jaren 80-90 sets. En ik vind die sets nog net wat mooier als de huidige sets, dus heb ik er niet veel moeite mee om het weg te doen.

Trouwens: Vorige week nog een doos van 16kg weggebracht naar een koper. Als je de blijdschap van dat kind ziet, maakt dat ook wel veel. Die was nog echt content met een cadeau!

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 13-01-2013 10:13

RCG schreef:
patje schreef: tja dat is misschien een voordeel
ik zelf kan het niet over mijn hart krijgen om lego te verkopen...
heb in 2012 meer dan 100 kilo gekocht in 2de hands cites
maar nooit verkocht
Ik moet het gewoon doen, anders heb ik een enorm plaatsgebrek, en ruzie met mijn vriendin. :smile:
Het wordt anders veel te duur om aan dit tempo mijn verzameling uit te breiden, daarom heb ik gewoon mijn budget vastgelegd. Ik denk dat ik in 2012 minstens 350 kilo gekocht heb, maar daarvan zeker 300 terug verkocht. Ik ben ook echt niet geinteresseerd in de laatste nieuwe Lego, aangezien het allemaal niet meer in proportie is met de oudere jaren 80-90 sets. En ik vind die sets nog net wat mooier als de huidige sets, dus heb ik er niet veel moeite mee om het weg te doen.

Trouwens: Vorige week nog een doos van 16kg weggebracht naar een koper. Als je de blijdschap van dat kind ziet, maakt dat ook wel veel. Die was nog echt content met een cadeau!
tja inderdaad plaats gebrek is een probleem
maar in mijn geval is het zo
wanneer ik een layout bouw, zeker de nieuwe gestart met nieuwjaar verleden jaar, met enorm veel lego heb ik toch nog stukken te kort
wanneer je iets begint te bouwen...
gelukkig val ik dan terug op hetgene ik gekocht heb,
en hopelijk zit het er dan tussen... soms is dit mijn redding en kan ik doordoen.... maar soms valt het ook serieus tegen en moet ik wachten
zelfs met veel lego in reserve...
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 13-01-2013 10:21

patje schreef: tja inderdaad plaats gebrek is een probleem
maar in mijn geval is het zo
wanneer ik een layout bouw, zeker de nieuwe gestart met nieuwjaar verleden jaar, met enorm veel lego heb ik toch nog stukken te kort
wanneer je iets begint te bouwen...
gelukkig val ik dan terug op hetgene ik gekocht heb,
en hopelijk zit het er dan tussen... soms is dit mijn redding en kan ik doordoen.... maar soms valt het ook serieus tegen en moet ik wachten
zelfs met veel lego in reserve...
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Ik moet wel zeggen dat ik altijd nog Lego aan de kant leg voor wat ik ooit misschien wil gebruiken, maar of dit dan de juiste stukken zijn is natuurlijk niet zeker. Ik heb een redelijk grote verzameling aan stukken liggen, maar besef ook dat ik een groot tekort aan bijvoorbeeld tiles heb op het moment dat ik mijn straat ga betegelen...
Maar dat zijn zorgen voor later. Mijn volgend huis wordt er 1 met een loods bij... :smile:

Plaats reactie

Terug naar “je zelf voorstellen // introduce yourself”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten