Sporen van toen en nu??

Shimadzu
beginner
beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-10-2013 00:08
Contacteer:

Sporen van toen en nu??

Bericht door Shimadzu » 25-10-2013 15:08

Je merkt t wel, ik ben in zekere zin een beginner..

Ben van plan de recente vrachttrein Lego 7939 aan te schaffen voor mn zoon..
En nu vroeg ik me af of ik deze zou kunnen combineren met de sporen en trein waarmee ik midden jaren 80 nog gespeeld heb, en die nog steeds op zolder staat..

Passen die sporen van toen (=lang geleden) nog samen met de huidige, is de treinwielbreedte nog hetzelfde als toen?
Hoe wordt deze moderne vrachttrein 7939 gevoed, neemt ie spanning af via de sporen, of werkt zoiets op een batterij?

Bestaat er misschien ergens een overzicht van de verschillende sporen die Lego gedurende al die jaren produceerde, en wat er onderling zoal combineerbaar is?

(wilde graag een foto toevoegen van de sporen die k nog heb van toen, maar kan die functie niet gebruiken als nieuw lid vh forum)

Alvast bedankt!!

UrbanErwin(EPJL)
speciaal
speciaal
Berichten: 265
Lid geworden op: 21-05-2012 20:01
Contacteer:

Bericht door UrbanErwin(EPJL) » 25-10-2013 15:54

Alle treinen hebben dezelfde spoorbreedte, aansluiten kan maar de voeding zal wat moeilijker worden.
Afbeelding
bron
Mijn MOC's
Foto's
Afbeelding
(afbeelding is link)

Shimadzu
beginner
beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-10-2013 00:08
Contacteer:

Bericht door Shimadzu » 25-10-2013 16:16

Ok, bedankt Erwin..

Al blij dat alle sporen dezelfde breedte hebben..

Heb ij enig idee hoe de treinen van tegenwoordig gevoed wdn? Komt die spanning via sporen, middenrail of via batterij in de trein?

UrbanErwin(EPJL)
speciaal
speciaal
Berichten: 265
Lid geworden op: 21-05-2012 20:01
Contacteer:

Bericht door UrbanErwin(EPJL) » 25-10-2013 16:35

de treinen die op dit moment te koop zijn worden allen gevoed via een batterijdoos in de trein.
Mijn MOC's
Foto's
Afbeelding
(afbeelding is link)

Shimadzu
beginner
beginner
Berichten: 3