Review 7996 NL

Plaats reactie
JJR
active
active
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-04-2010 19:51
Contacteer:

Review 7996 NL

Bericht door JJR » 31-07-2010 10:28

Hey allemaal,

Na m'n vakantie naar Duitsland heb ik weer eens wat nieuwe sets opgepakt en review deze dan ook

In Trier en veel andere plaatsen kwam ik deze set tegen die volgens mij al in Nederland een tijdje uit de schappen is gehaald. (verder kwam ik in Duitsland ook nog de oude 9 volt wissels, rechte en gebogen rails tegen).

Het gaat om set 7996 de nieuwe kruising voor de RC treinen.


Te beginnen met de doos. Persoonlijk vind ik het blauw en groen de set nog aantrekkelijker maken. Aangezien de set, net als de nieuwe treinrails, nogal voor zich spreekt hoef ik er denk ik niets meer over te zeggen. Er staat ook op vermeld hoe groot de wissel/kruising is.

Afbeelding

de achterkant van de doos laat zien hoe de wissel bedient kan worden en hoe deze in elkaar moet. Verder nog wat reclame voor de RC treinsets.

Afbeelding

Afbeelding
De inhoud van de doos, 2 grote stukken en 2 kleine gele stukjes. Dus een totaal van 4 stukken die makkelijk in elkaar te zetten zijn. Wat me verbaasde was dat ze toch een stuk groter waren dan ik dacht.

Afbeelding
Er kwam ook nog een boekje bij voor ideeën voor hoe je deze wissel in je spoor kan verwerken.

Afbeelding
De wissel zelf. Ik kan het wel een kruising noemen maar het is een soort van halve kruising halve wissel achtig ding :P.

Afbeelding

De wissel verwerkt in m'n layout, hoewel ik dacht dat dat ideeen boekje nooit van pas zou komen gaf het me wel het idee om de wissel zo toe te passen dat de tram uit set 8404 ook op het spoornet kan worden aangesloten (meer daarover in de (aankomende) review van die set)

In totaal ben ik dus blij met deze set omdat het je wel een aantal mogelijkheden geeft die gewone wissels vaak niet kunnen geven (binnen een beperkt aantal spoorstukken). De prijs vond ik zelf wel wat vreemd omdat daar de normale rails en wissel 18 euro kosten maar deze set 22 euro, terwijl ik dan weer het gevoel heb dat ik niet genoeg heb gekregen voor m'n geld.

In ieder geval als je van treinen houdt zou ik deze zeker aanraden voor je layout

Plaats reactie

Terug naar “sporen//tracks”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten