Elisabeth Express

Alles wat te maken geeft met diesel locomotieven, die je vindt op het internet.
liefst met wat uitleg waarom je dit plaatst.

Everything what you see of diesel engines,
that you find on the Internet.
With what explanation for which you place this one the forum.


Plaats reactie
8421XXL
active
active
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-01-2012 13:35
Contacteer:

Elisabeth Express

Bericht door 8421XXL » 15-07-2013 14:22

Hallo allemaal!

Al weer een jaar of 2 geleden heb ik een trein gebouwd / ontweorpen met de naam Elisabeth Express.
Reden voor de naam, onze dochter heet zo en deze naam gaat onafgebroken 6 generaties terug!
Het ontwerp kan ik niet geheel "eigen" noemen omdat de Loc eigelijk de 727 in een ander jasje is. Hoewel ik hem wel van, onafhankelijk werkende, verlichting heb voorzien.
De batterijwagen / goederen wagon is wel geheel eigen ontwerp.
De passagier wagons zijn die uit de 7710 set, wederom in een ander jasje.

Ik ben wel tevreden met het resultaat en heb veel plezier gehad in het ontwerpen van trein en de electronica, verzamelen van alle onderdelen en natuurlijk de bouw!

Hier wat plaatjes!

Gehele trein
Afbeelding

De loc
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De batterijwagen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Passagier wagons
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 15-07-2013 16:16

Leuke kleurstelling en leuk verhaal erachter, hoewel voor de bouwer meer waarde heeft dan voor een buitenstaander. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je 2 bouwstijlen gebruikt, namelijk van het blauwe 12v spoor minifigs konden toen nog niet in treinen en wagons) en het grijze 12v spoor (waar de minifigs overal in konden).
Wellicht een idee om een 7740 naar die kleuren om te bouwen.

Het moeilijkste is om met alleen originele lego-onderdelen te gaan werken om een idee uit te werken. Vals spelen mag in mijn ogen, maar gebruik dan bewerkte onderdelen die origineel had kunnen zijn.
Zo heeft iemand op dit forum prachtige led lampjes gemaakt die rood of geel branden naar gelang de polariteit staat in een 2x2 steentje.

Je mag eens uitleggen waar al die schakelaars voor dienen en de batterijen. De trein zelf haalt zijn stroom v/d middenrails, tenminste de originele 727 kan dat wel.

legotreinfan
super
super
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-03-2013 16:24
Contacteer:

Bericht door legotreinfan » 15-07-2013 16:22

BillytheKid schreef:Leuke kleurstelling en leuk verhaal erachter, hoewel voor de bouwer meer waarde heeft dan voor een buitenstaander. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je 2 bouwstijlen gebruikt, namelijk van het blauwe 12v spoor minifigs konden toen nog niet in treinen en wagons) en het grijze 12v spoor (waar de minifigs overal in konden).
Wellicht een idee om een 7740 naar die kleuren om te bouwen.

Het moeilijkste is om met alleen originele lego-onderdelen te gaan werken om een idee uit te werken. Vals spelen mag in mijn ogen, maar gebruik dan bewerkte onderdelen die origineel had kunnen zijn.
Zo heeft iemand op dit forum prachtige led lampjes gemaakt die rood of geel branden naar gelang de polariteit staat in een 2x2 steentje.

Je mag eens uitleggen waar al die schakelaars voor dienen en de batterijen. De trein zelf haalt zijn stroom v/d middenrails, tenminste de originele 727 kan dat wel.
als je goed naar de eerste foto had gekeken zag je dat er op de wielen antislipbandjes zaten dus komt de stroom uit al die batterijen.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 15-07-2013 16:29

Ik ken het 12v systeem beter dan de gemiddelde kenner :???: . Als je heel goed ziet op de eerste foto, herken ik sleepcontacten voor de middenrails. Dus de motor kan worden aangedreven door stroom te halen vanuit de bijbehorende 12v middenrails.

Ik heb een vermoeden waarvoor de batterijen dienen, maar de bouwer kan dit het beste uitleggen ;) .

legotreinfan
super
super
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-03-2013 16:24
Contacteer:

Bericht door legotreinfan » 15-07-2013 16:48

de electronica dan. exl motor.

8421XXL
active
active
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-01-2012 13:35
Contacteer:

Bericht door 8421XXL » 15-07-2013 20:36

De trein werkt op de batterijen in de batterijwagen. 4.5 volt dus. Met de schakelaar op de batterijwagen gaat de trein vooruit of staat stil.
Hij werkt niet op de middengeleiders.

De twee AAA batterijen en de schakelaar in de loc zijn voor de verlichting.

Over die verlichting van de andere bouwer, waar kan ik die vinden? Dat lijkt me erg interessant!

Wat de bouwstijlen en aanpassen van steentjes betreft, daarover heeft een ieder zijn mening. Die respecteer ik ook.

Ik ben zelf tevreden met het resultaat, onder andere omdat ik eigenlijk bijna niet zelf gebouwd heb sinds de 70er 80er jaren.
Het verhaal er om heen kan voor een ander inderdaad wat minder van waarde zijn. Maar ik denk dat dat voor medere MOC's geldt.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 15-07-2013 20:40

Je hebt de 12v motor er gewoon onder? Of het motortje vervangen door 4,5v?

8421XXL
active
active
Berichten: 11
Lid geworden op: 08-01-2012 13:35
Contacteer:

Bericht door 8421XXL » 15-07-2013 20:48

BillytheKid schreef:Je hebt de 12v motor er gewoon onder? Of het motortje vervangen door 4,5v?
Nee, er zit een 4.5 volt motortje in (een originele).
Overigens had je wel goed gezien dat er sleepcontactjes onder zitten. Die heb ik gebruikt om dat ik die had liggen en omdat daar die beweegbare wielen op kunnen (net als bij de 162, hoewel die origineel zonder sleepcontacten is).

Plaats reactie

Terug naar “MOC Diesel locomotieven //Diesel Locomotives ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten