12v layout van BillytheKid

alles over de oude legotreinen van duwtreinen ,4.5 volt treinen, 12 volt treinen // Everything around push-trains, 4,5volt trains, 12volt trains
Plaats reactie
BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

12v layout van BillytheKid

Bericht door BillytheKid » 28-05-2020 07:19

Het heeft tijdje stilgestaan, maar begin nu toch langzaamaan de draad weer op te pakken. Wat stof en helaas ook verkleurde stenen. Dat laatste is misschien de trigger geweest om het aan te pakken. Ik had nog een brug staan, die nu eindelijk ook af wordt gemaakt en ook netjes. Elk pilaar vooral in de bochten moet apart ontworpen worden.

Maar goed om een idee te geven wat ik zoal doen met 12v:
Afbeelding
Alles is aangesloten en inmiddels bezig met uitbreiden van 9v schakelaars.

Ik zal met de tijd gewoon foto's plaatsen, dan wordt het met de tijd wel duidelijk wat ik zoal met voornamelijk 12v doe. Laatste project is een dubbelwagon voor de 7740 gebouwd. Mijn eis was om zoveel mogelijk in de style van 7815 te gebruiken, maar zo dicht mogelijk naar het origineel.
Afbeelding
Ik heb bewust gekozen om de rode streep 'dikker' te maken, zodat je op afstand ziet dat er iets bijzonders mee is. Inmiddels zijn de clear hinges besteld €7,- p/s :roll: .

Hier DE 12v trein 7740 in volle glorie met 5 unieke wagons die de brug afkomt, namelijk 7819 postwagon, 7815 slaapwagon, dubbelwagon 4547 in kleuren 7740 & 2 wagons die bij set 7740 horen.
Afbeelding

Een dubbelwagon voor de 7745 had ik al een tijdje, maar ondertussen ook aangepast:
Afbeelding
Hier ook bewust gekozen om het zo dicht mogelijk bij het 'ontwerp' v/d 7740 te houden.

De opvolger v/d 7740, de 7745 in mijn ogen in volle glorie. Meer wagons moet je ook niet willen, want dat trekt 1 motor gewoonweg niet.
Afbeelding

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Re: 12v layout van BillytheKid

Bericht door patje » 02-06-2020 20:37

mooi

kan er van meespreken lig ook al, bijna 2 jaar stil met de layout
wordt dringend tijd om ook de draad weer op te nemen

:oops:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Re: 12v layout van BillytheKid

Bericht door BillytheKid » 08-06-2020 07:33

Door 'de crisis' heb ik nu ook meer tijd ervoor. Het is gewoon weer leuk om mee bezig te zijn. Laatst alleen de loc van nieuwe treinset 60198 gekocht. De set zelf interesseert mij niet heel veel, alleen erg nieuwsgierig naar de nieuwe elec. Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk ervan. Zeer stil & te bedienen via iPhone, nu kan ik mbv de schoonmaakwagon de baan mooi schoon vegen. En hij kan heel snel :shock: . 12v kan voluit rijden, bij deze is 50% wel de max om uit de bocht te vliegen te voorkomen. Het is geen trekwonder, dan slippen wielen door.

Plaats reactie

Terug naar “standaard duw&4.5v &12v trein//standard push&4.5v &12v trains ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten