Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04-05-2019 19:40
door Wilchry
Ik weet ff niet wat er aan de hand is.
Zo te zien zit er rondom de assen van de motoren wat troep, dit veroorzaakt misschien wat extra weerstand. Maak dit eens goed schoon.
De contactpunten zijn wel afgesleten maar zo te zien niet extreem. Het kan zijn dat icm de dikke slipbandjes ze toch te weinig contact maken.

Geplaatst: 04-05-2019 21:27
door Mario790311
Ik zie op internet diverse foto's van de binnenkant van de motor.
Waar kan ik echter een beschrijving vinden hoe de motor te openen? (liefst een video)

Geplaatst: 08-05-2019 19:52
door ludo
Mario790311 schreef:Afbeelding

Dit is de onderkant van beide motor blokken

[/img]
Als ik de foto van de motoren zie, denk ik dat die niet of toch niet makkelijk te openen zijn.
Zie eens na of er schroeven te vinden zijn, maar denk dat dit niet het geval is.

Wat je kan doen, voor je de motor open maakt, is om tussen de sleepcontacten en de behuizing enkele druppels isopropyl alcohol te laten vloeien zodat de binnenkant enig zins van vettigheid word ontdaan.

Wat je ook kan doen is contact spray gebruiken.
Dit kan je vinden in iedere goede elektronica zaak.
Zelf gebruik ik dit ook voor mijn 9V motoren, die kunnen ook niet open, en het doet soms wonderen.

zie hier wat ik bedoel:
Afbeelding

Als je dit wil aankopen, zie eerst de prijs goed na, daar ik er al gezien heb van 5,5EUR tot 32,49 EUR voor dezelfde bus!
De goedkoopste (5,5EUR) kan je hier vinden:
https://elektronica-online.nl/product/c ... spray-8638

Succes.
Ludo

Geplaatst: 08-05-2019 22:12
door patje
Het enige probleem dat ik nu nog niet zeker ben bij jou
is de lengte van de stiftjes...

is de lengte nog voldoende..
als je de motor onderste boven houd..
en je drukt de stiften in dan moeten
ze gelijk zijn met het opp van de motor

duw je ze dieper... dan zijn ze afgesleten en te kort..

probeer dat eens en geef eens een antwoordje terug...

groetjes Patje