Ontbrekende onderdelen lego treinen

alles over de oude legotreinen van duwtreinen ,4.5 volt treinen, 12 volt treinen // Everything around push-trains, 4,5volt trains, 12volt trains
Chris
super active
super active
Berichten: 58
Lid geworden op: 14-02-2015 13:07
Contacteer:

Ontbrekende onderdelen lego treinen

Bericht door Chris » 20-03-2015 23:25

Ik weet niet helemaal of dit een goed onderwerp is op dit forum of eerder gepost maar wil toch graag deze vraag plaatsen / posten

Voor een 2-tal treinen ben ik op zoek naar ontbrekende onderdelen.
Ik heb bv. recent de 7740 aangeschaft waarvan de middelste ramen van de log wit zijn. Is er een site waar ik 'makkelijk' zulke specifieke lego onderdelen kan aanschaffen?

Tips? Trucs? Hoor graag van de experts

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 21-03-2015 01:46

Hoi Chris,
expert ben ik niet hoor :eek: maar op bricklink vind je wel alles wat je nodig moet hebben. Er zijn nog andere sites maar deze vind ik persoonlijk redelijk goed.
Uitleg hierover vind je ook wel ergens terug in een andere topic.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 21-03-2015 09:03

Als je weet hoe bricklink werkt, hoe diep is je beurs :P ?

Sven
speciaal
speciaal
Berichten: 217
Lid geworden op: 12-02-2015 19:30
Contacteer:

Bericht door Sven » 21-03-2015 09:44

Als het maar voor enkele blokjes is valt dit goed mee.
Heb zo ook enkele blokjes besteld voor men vroegere sets,want op 25 jaar gaat er wel eens iets stuk of kwijt (als je jong bent zie je daar zo niet naar).
Dan was alles terug compleet,al zet ik ze wel niet meer in elkaar...
Maar je hebt wel gelijk dat het verslavend kan werken :)

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 22-03-2015 19:44

Sven schreef:Als het maar voor enkele blokjes is valt dit goed mee.
Dat hangt er toch vanaf welke blokjes je nodig hebt. Voor dit raampje tel je gemakkelijk +3euro per stuk neer, wat toch genoeg is voor een blokje.

Chris
super active
super active
Berichten: 58
Lid geworden op: 14-02-2015 13:07
Contacteer:

Bericht door Chris » 25-03-2015 19:24

Maar voor de duidelijkheid is 'Bricklink' wel de beste site om op zoek te gaan naar de ontbrekende steentjes? Jullie shoppen daar het vaakst voor de missende lego onderdelen?

Ik heb alleen een blik geworpen op de site maar mijn eerste indruk was dat het een wat complexe site was. Lastig zoeken naar de blokjes die je nodig hebt. Is dit ook zo of moet je er even tijd aan besteden?

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 25-03-2015 20:13

Chris schreef:Maar voor de duidelijkheid is 'Bricklink' wel de beste site om op zoek te gaan naar de ontbrekende steentjes? Jullie shoppen daar het vaakst voor de missende lego onderdelen?

Ik heb alleen een blik geworpen op de site maar mijn eerste indruk was dat het een wat complexe site was. Lastig zoeken naar de blokjes die je nodig hebt. Is dit ook zo of moet je er even tijd aan besteden?
Hallo,

De site is redelijk complex, maar eens je er wat vaker mee werkt, is het eigenlijk redelijk makkelijk. Er zijn hier genoeg mensen op het forum die je hiermee zeker kunnen helpen. Ik wil ze eventueel wel voor je bestellen, als je geen zin hebt om BL te leren kennen.

Je kan uiteraard ook een zoekertje plaatsen dat je op zoek bent naar deze raampjes, maar dat duurt misschien langer, en ik denk niet dat je veel goedkoper uitkomt, aangezien iedereen toch bricklink als referentie gebruikt.

Groeten

Chris
super active
super active
Berichten: 58
Lid geworden op: 14-02-2015 13:07
Contacteer:

Bericht door Chris » 27-03-2015 19:55

Ik heb even iets meer tijd gestoken in de site en heb grijze raampjes gevonden die ik nodig heb voor de 7740.
Echter als ik dit wil kopen uit Nederland komt de prijs boven €5,- en daar buiten soms onder de €3,-
Mag ik jullie ervaring hierin weten? Kopen jullie vaak buiten Nederland om of?

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 27-03-2015 20:17

Chris schreef:Ik heb even iets meer tijd gestoken in de site en heb grijze raampjes gevonden die ik nodig heb voor de 7740.
Echter als ik dit wil kopen uit Nederland komt de prijs boven €5,- en daar buiten soms onder de €3,-
Mag ik jullie ervaring hierin weten? Kopen jullie vaak buiten Nederland om of?
Dus als je in NL koopt, is het 5 euro, maar buiten NL 3 euro? Denk er wel aan dat je ook nog verzendkosten moet betalen. Vaak hanteren winkels ook een minimale verkoopprijs en komen er nog verpakkingskosten bij. Het is dus interessant om alle kosten eens op te tellen alvorens te kopen.

Ik verkoop zelf ook op bricklink, en ik moet zeggen dat het merendeel van mijn klanten van het buitenland is, en nog redelijk ver ook (Australie, USA, Spanje, Japan, Singapore, ...). Bricklink is wat dat betreft wel een betrouwbare site, omdat je ook het feedbackprogramma hebt, waardoor je een stok achter de deur hebt.

Chris
super active
super active
Berichten: 58
Lid geworden op: 14-02-2015 13:07
Contacteer:

Bericht door Chris » 27-03-2015 21:36

Dus ik kan ook bij jou ook aankloppen voor deze ramen :-)

Plaats reactie

Terug naar “standaard duw&4.5v &12v trein//standard push&4.5v &12v trains ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten