Hoe werkt het lego sein?

alles over de oude legotreinen van duwtreinen ,4.5 volt treinen, 12 volt treinen // Everything around push-trains, 4,5volt trains, 12volt trains
brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 02-06-2013 19:53

Het probleem is juist dat het hele baanvak tussen de beide rails met de driehoekjes (ik heb daar nu twee gewone geleiderails tussen liggen) stroomloos is en dat de trein daar dus stopt.
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

BillytheKid
super special
super special
Berichten: 355
Lid geworden op: 17-01-2013 22:20
Contacteer:

Bericht door BillytheKid » 02-06-2013 21:19

De rails doet zijn werk ;) . Hoe heb je de afstandbediening nu aangesloten.

brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 02-06-2013 21:46

De rail gaat op de gaatjes achter de groene knop en de lampjes op de gaatjes achter de rode. Daarvoor gebruik ik de meeste 'rechtse' gaatjes, want anders branden de lampjes andersom. Dwz. Als ik nu op de rode knop druk gaat de rode lamp branden en op de groene knop de groene.

De rail is aangesloten met twee losse stekkers en de bovenste punten van de driehoeken op de twee rails wijzen naar het stoplicht toe. Afstand tussen de twee rails is twee baanvakken.
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

Wilchry
speciaal
speciaal
Berichten: 201
Lid geworden op: 17-02-2010 20:57
Contacteer:

Bericht door Wilchry » 02-06-2013 22:50

brickpicker schreef:De rail gaat op de gaatjes achter de groene knop .
Heb je de de 2 stekkertjes links en rechts van het driehoekje (op de zelfde geleider) aan gesloten?
Bij de diehoekjes zit een onderbreking in de rails en in feite doe je niets anders als deze onderbreking overbruggen dmv je schakelaar zodat het stukje rails tussen de 2 driehoekjes(onderbrekingen) stroom krijgt.
12v trein digitaal computer gestuurd

brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 03-06-2013 12:47

Tegen de achtergrond dat ik gisteravond (voor veel teveel geld, toegegeven) een andere schakelaar op ebay heb gekocht, heb ik het aangedurfd om de schakelaar open te maken. Ik moet zeggen: met de complimenten aan Lego dat ze zo'n kwaliteitsproduct kunnen vervaardigen. Er zitten piepkleine koperen deeltjes in, die iemand met grove vingers zoals ik wel los, maar nooit meer vast kan krijgen. Het is een wonder hoe zulke kleine elementjes het zo lang probleemloos kunnen volhouden (er wordt wat op die schakelaars geramd!)
Maar duidelijk was wel, dat er binnenin die schakelaar iets niet klopte. "Irgenwo stimmt etwas nicht".
Er miste één schroef aan de printplaat. Daaruit leid ik af dat hij eerder open is geweest. Hij schakelde ook niet echt lekker.
AFwachten of de nieuwe schakelaar het wel goed doet.
Dank voor jullie meedenken in ieder geval
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 03-06-2013 20:36

brickpicker schreef:Tegen de achtergrond dat ik gisteravond (voor veel teveel geld, toegegeven) een andere schakelaar op ebay heb gekocht, heb ik het aangedurfd om de schakelaar open te maken. Ik moet zeggen: met de complimenten aan Lego dat ze zo'n kwaliteitsproduct kunnen vervaardigen. Er zitten piepkleine koperen deeltjes in, die iemand met grove vingers zoals ik wel los, maar nooit meer vast kan krijgen. Het is een wonder hoe zulke kleine elementjes het zo lang probleemloos kunnen volhouden (er wordt wat op die schakelaars geramd!)
Maar duidelijk was wel, dat er binnenin die schakelaar iets niet klopte. "Irgenwo stimmt etwas nicht".
Er miste één schroef aan de printplaat. Daaruit leid ik af dat hij eerder open is geweest. Hij schakelde ook niet echt lekker.
AFwachten of de nieuwe schakelaar het wel goed doet.
Dank voor jullie meedenken in ieder geval
zou je eventueel eens een fotootje kunnen plaatsen van het binnenwerk
je voegd de foto gewoon toebij je bericht..
je moet hem nergens plaatsen..

wanneer je een tekst plaatst staat onder het kader in blauw
voeg foto toe.. en je kiest familiefoto....
daarna zoek je op jou harddisk of stick ets ets de foto...
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 03-06-2013 21:05

Foto van de binnenkant van de 7860
Afbeelding
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

loco
super active
super active
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-05-2013 20:45
Contacteer:

Bericht door loco » 03-06-2013 21:07

brickpicker schreef:Foto van de binnenkant van de 7860
Afbeelding
dat is allemaal heel erg versleten en vergeeld.
mijn layout en mijn treinen:http://legotreinforum.forum2go.nl/loco- ... t3708.html
VOOR LOSSE STENEN GA NAAR: http://www.lossestenen.nl/

brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 03-06-2013 21:07

Op de rechterpoot van het 'vorkje' hoort ook nog zo'n koperen plaatje te zitten. Deze zijn echt minuscuul klein. Daar tegenaan of overheen zit dan een koperen 'hefboomje' van ongeveer drie centimeter, dat contact maakt met de printplaat erboven. Zo wordt er geschakeld. Simpel, logisch en heel overzichtelijk... Behalve als het stuk is...
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 03-06-2013 21:09

"Ligt het dan toch aan de schakelaar?" juichte hij
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

Plaats reactie

Terug naar “standaard duw&4.5v &12v trein//standard push&4.5v &12v trains ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten