Toch naar grijs...

alles over de oude legotreinen van duwtreinen ,4.5 volt treinen, 12 volt treinen // Everything around push-trains, 4,5volt trains, 12volt trains
Plaats reactie
brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Toch naar grijs...

Bericht door brickpicker » 26-05-2013 20:13

Vanmiddag heb ik via internet een flinke partij grijze rails aangeschaft (180 baanvakken recht en 70 gebogen). Dat is een flinke stap op weg voor de baan die ik wil gaan bouwen. Wissels worden herhaaldelijk aangeboden, dus dat gaat wel goed komen. Zit ik dus straks met een fikse berg 'overtollige' blauwe rails, hoewel de middengeleiders natuurlijk nog prima te gebruiken zijn.
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

loco
super active
super active
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-05-2013 20:45
Contacteer:

Re: Toch naar grijs...

Bericht door loco » 26-05-2013 20:30

brickpicker schreef:Vanmiddag heb ik via internet een flinke partij grijze rails aangeschaft (180 baanvakken recht en 70 gebogen). Dat is een flinke stap op weg voor de baan die ik wil gaan bouwen. Wissels worden herhaaldelijk aangeboden, dus dat gaat wel goed komen. Zit ik dus straks met een fikse berg 'overtollige' blauwe rails, hoewel de middengeleiders natuurlijk nog prima te gebruiken zijn.
je kan de blauwe rails verkopen want dan kan je weer nieuwe grijze rails kopen.
mijn layout en mijn treinen:http://legotreinforum.forum2go.nl/loco- ... t3708.html
VOOR LOSSE STENEN GA NAAR: http://www.lossestenen.nl/

J.J.
super special
super special
Berichten: 519
Lid geworden op: 20-08-2011 17:45
Contacteer:

Bericht door J.J. » 27-05-2013 08:33

Je kunt ook een blauwe en een grijze baan maken, dan zet je (als je die hebt) treinen van het blauwe tijdperk op de blauwe rails

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 27-05-2013 19:18

Ik houd mijn blauwe rails voorlopig nog om ooit de tunnels en dergelijke ook van spoor te voorzien, zodat ik de grijze 'bovengronds' kan gebruiken.

brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 27-05-2013 19:40

RCG schreef:Ik houd mijn blauwe rails voorlopig nog om ooit de tunnels en dergelijke ook van spoor te voorzien, zodat ik de grijze 'bovengronds' kan gebruiken.
Dat vind ik een goed idee. Maar het probleem is dan (tenminste bij mij), dat de blauwe rails minder stabiel gelegd kunnen worden dan de grijze. Het werken met een extra bielsje in het midden is in de praktijk minder eenvoudig dan ik aanvankelijk dacht. Bovendien zijn veel rails zo oud dat ze, zeker bij zwaardere treinen, makkelijk losschieten. In een tunnel is dat dan weer niet zo handig. Dank voor je reactie, RCG
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

loco
super active
super active
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-05-2013 20:45
Contacteer:

Bericht door loco » 27-05-2013 20:34

brickpicker schreef:
RCG schreef:Ik houd mijn blauwe rails voorlopig nog om ooit de tunnels en dergelijke ook van spoor te voorzien, zodat ik de grijze 'bovengronds' kan gebruiken.
Dat vind ik een goed idee. Maar het probleem is dan (tenminste bij mij), dat de blauwe rails minder stabiel gelegd kunnen worden dan de grijze. Het werken met een extra bielsje in het midden is in de praktijk minder eenvoudig dan ik aanvankelijk dacht. Bovendien zijn veel rails zo oud dat ze, zeker bij zwaardere treinen, makkelijk losschieten. In een tunnel is dat dan weer niet zo handig. Dank voor je reactie, RCG
je kan ook 4 bielsjes gebruiken
mijn layout en mijn treinen:http://legotreinforum.forum2go.nl/loco- ... t3708.html
VOOR LOSSE STENEN GA NAAR: http://www.lossestenen.nl/

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 28-05-2013 11:07

brickpicker schreef:
RCG schreef:Ik houd mijn blauwe rails voorlopig nog om ooit de tunnels en dergelijke ook van spoor te voorzien, zodat ik de grijze 'bovengronds' kan gebruiken.
Dat vind ik een goed idee. Maar het probleem is dan (tenminste bij mij), dat de blauwe rails minder stabiel gelegd kunnen worden dan de grijze. Het werken met een extra bielsje in het midden is in de praktijk minder eenvoudig dan ik aanvankelijk dacht. Bovendien zijn veel rails zo oud dat ze, zeker bij zwaardere treinen, makkelijk losschieten. In een tunnel is dat dan weer niet zo handig. Dank voor je reactie, RCG
Ja, dat is dan ook weer waar. Je kan natuurlijk ook de vergeelde grijze sporen hiervoor gebruiken. Want helaas ziet niet alles meer mooi uit uit dit tijdperk. Soms kom je toch wat tegen...

Plaats reactie

Terug naar “standaard duw&4.5v &12v trein//standard push&4.5v &12v trains ”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten