Je moet motor openbreken en is een klein foefje. Je moet idd even een begin hebben en met een langere kleine schroevendraaier breek je het onderste deel los. Je moet voorzichtig zijn en toch veel kracht zetten op de juiste plaatsen. En vastlijmen met fotolijm ofzo. Geheid dat het weer eens uit elkaar moet ;) .
Als deze as stuk is:

dan is motor afgeschreven.
En dit gaat meestal als eerste stuk en je hebt er geen invloed op. Wellicht wordt het te warm door bijvoorbeeld niet goed schoonmaken v/d middelrails cq zware wagons trekken. Dan smelt het tin (of ander materiaal) van het grijze schijfje. Dit is praktisch niet te repareren.
Kan ook een productiefoutje zijn en met bovenstaande maatregelen is het snel afgelopen.
Eerste symptomen is verbrandde lucht en warme/hete motor.
Daarom middenrails en slepers goed schoonmaken, ik doe het met wasbenzine. Geen polijst(gum) gebruiken, alleen als het roestig is. Polijst is niks anders dan fijn schuurpapier.