Probleem Horizon Express

Power Fuctiontreinen // Power Fuctiontrains


emeulman
beginner
beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-01-2014 18:12
Contacteer:

Probleem Horizon Express

Bericht door emeulman » 12-01-2014 18:22

Hallo,

Ik heb twee sets van de Horizon Express aangeschaft en een extra PF motor, zodat ik nu twee motoren onder 1 trein heb zitten. Alles werkt perfect, maar nu is het zo dat de trein nogal vaak loslaat bij de magneet van de trekkende trein. Wat niet zo leuk is. Een extra set, maakt alles natuurlijk zwaarder. Maar als ik filmpjes zie op internet, zijn treinen soms nog langer en zie ik dit probleem nooit. Zijn er soms ook sterkere magneten in omloop die niet zo snel loslaten, dan de standaard magneten?

Alvast bedankt,

Erik

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 12-01-2014 21:50

Hallo,

Als het goed is, zitten de nieuwste magneten op deze treinen. Deze kan je vastzetten met behulp van plates 1x2 tussen de wagons. Dit is natuurlijk wat minder makkelijk om snel af te koppelen, maar dan blijft alles wel hangen. Je zou misschien ook 1 motor onder de laatste loc kunnen zetten, zodat deze ook 'duwt'. Ik weet alleen niet of dit werkt.

Groeten
Sebbe

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 13-01-2014 21:32

klopt, wat Sebbe vertelt

de grotere treinen, daar zijn de magneten vastgezet
met een tile 1x2 zwart.
anders kunnen de magneten het niet aan om veel wagons,
of een dubbele trein te trekken...

:???:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

emeulman
beginner
beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-01-2014 18:12
Contacteer:

Bericht door emeulman » 13-01-2014 22:17

Had ik nog helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor de tip. Ik denk dat het wat moeilijker wordt om de tweede motor onder de tweede loc te zetten, i.v.m. de afstand naar de batterijbox toe.
patje schreef:klopt, wat Sebbe vertelt

de grotere treinen, daar zijn de magneten vastgezet
met een tile 1x2 zwart.
anders kunnen de magneten het niet aan om veel wagons,
of een dubbele trein te trekken...

:???:

valvoline
super active
super active
Berichten: 51
Lid geworden op: 28-09-2013 22:21
Contacteer:

Bericht door valvoline » 02-02-2014 00:11

oooooooooooooohhhhhhh wat is dat 9 volt spoor met geleiding toch heeeerlijk. :smile: :smile:

mmmmmmmm zelf ook weer iets bijgeleerd nu tav de horizon express. :D :D

grt tom.

emeulman
beginner
beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-01-2014 18:12
Contacteer:

Bericht door emeulman » 02-02-2014 09:21

Ik heb ergens gelezen dat je wel degelijk de motor onder de tweede loc kunt zetten en die dan op reversed te zetten, zodat die gaat duwen. Het moet zelfs lukken op hetzelfde kanaal. Iemand dit al eens geprobeerd? Batterijen moeten dan wel evenvol zitten.

RCG
elite
elite
Berichten: 687
Lid geworden op: 02-12-2012 10:00
Contacteer:

Bericht door RCG » 02-02-2014 20:24

emeulman schreef:Ik heb ergens gelezen dat je wel degelijk de motor onder de tweede loc kunt zetten en die dan op reversed te zetten, zodat die gaat duwen. Het moet zelfs lukken op hetzelfde kanaal. Iemand dit al eens geprobeerd? Batterijen moeten dan wel evenvol zitten.
De motor moet er toch gewoon ondergeklikt worden, dus als je deze in de juiste richting neerzet, is het toch in orde, en anders draai je het om?

emeulman
beginner
beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-01-2014 18:12
Contacteer:

Bericht door emeulman » 02-02-2014 20:34

Dat snap ik, maar ik bedoel meer van dat je beide motoren op twee IR receivers aansluit en twee batterijboxen vanwege de lengte van twee treinen en dan beide op bijvoorbeeld kanaal 1 zet en dan 1 afstandbediening gebruikt. Dit zou moeten kunnen toch? Alleen kan ik het nog niet testen, want ik heb maar 1 IR receiver.
RCG schreef:
emeulman schreef:Ik heb ergens gelezen dat je wel degelijk de motor onder de tweede loc kunt zetten en die dan op reversed te zetten, zodat die gaat duwen. Het moet zelfs lukken op hetzelfde kanaal. Iemand dit al eens geprobeerd? Batterijen moeten dan wel evenvol zitten.
De motor moet er toch gewoon ondergeklikt worden, dus als je deze in de juiste richting neerzet, is het toch in orde, en anders draai je het om?

T_H_O_M_A_S
speciaal
speciaal
Berichten: 254
Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
Contacteer:

Bericht door T_H_O_M_A_S » 04-02-2014 22:49

batterijen moeten niet evenvol zitten , toerental zakt toch onder belasting
je kan perfect twee motoren onder 1 loc zetten , kijk maar een beetje verder in de pf treinen deel dan zie je het vanzelf wel ;)

brickpicker
super active
super active
Berichten: 64
Lid geworden op: 24-04-2013 18:23
Contacteer:

Bericht door brickpicker » 20-06-2015 21:32

Je kunt de magneten ook vervangen door een plaatje en een technicpinnetje. Of de bogie met magneet vervangen door die ander bogie met pinnetjes.
Legoliefhebber die na 35 jaar zijn oude liefde voor 12volt treinen weer voelt opbloeien.

Plaats reactie

Terug naar “standaard PF treinen //standard PF trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten