Logitech Harmony 900 afstandsbediening i.c.m. Lego PF trein

Power Fuctiontreinen // Power Fuctiontrains


Plaats reactie
eliket
beginner
beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-07-2011 09:23
Contacteer:

Logitech Harmony 900 afstandsbediening i.c.m. Lego PF trein

Bericht door eliket » 21-07-2011 09:46

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, dat komt omdat ik van de week voor het eerst iets van Lego voor mijn zoontje (4jr) heb gekocht. Hij is gek van treinen, dus heb ik voor hem de 7938 Passenger Train gekocht.

Na en paar dagen spelen, kreeg ik het idee om te kijken of mijn Logitech Harmony 900 programmeerbare afstandbediening de IR codes van de Lego controller kon leren. Dat ging dus perfect!

Het mooie is dat de Logitech een IR-Blaster heeft, die via radiogolven wordt aangestuurd vanaf de afstandsbediening. Dit is om te zorgen dat als je apparaten in een kastje hebt staan, deze alsnog kan bedienen door die IR Blaster daarin te plaatsen. De IR codes die de afstandsbediening stuurt, worden dus over RF naar de Blaster gestuurd, welke ze vervolgend weer als IR uitzendt. Zo kun je dus apparaten uit het zicht en over grote afstand besturen.

Het mooie is nu dat ik (of mijn zoontje) zittend vanaf de bank met de afstandbediening de trein kan besturen.

Ik heb nu nog maar 1 trein, maar als er later meerdere komen, kunnen die middels andere programeerbare knoppen via dezelfde afstandsbediening worden verstuurd (andere kanelen). En het moet zelfs mogelijk zijn om hele programma's los te laten omdat je hele macro's kan maken met timings etc. Dus eigenlijk met de druk op de knop al je treinen een uur lang en of ander programma laten aflopen. Hoe cool is dat?

Zoals ik al zei, ben ik net pas begonnen met mijn zoontje, maar ik denk dat dit echt heel leuk gaat worden in de (nabije) toekomst!

Groeten

Eric

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Bericht door patje » 21-07-2011 12:56

Wel Eric

bij deze hartelijk welkom op het legotreinenforum

Het is altijd mooi dat nieuwe mensen zich registreren
samen met nieuwe ideeën.
Zo groeit het forum en kan iedereen er van genieten.

Hartelijk welkom
:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

rensie123
super active
super active
Berichten: 66
Lid geworden op: 30-08-2010 16:04
Contacteer:

Bericht door rensie123 » 21-07-2011 18:30

Eliket schreef:
Dus eigenlijk met de druk op de knop al je treinen een uur lang en of ander programma laten aflopen.
Niet vergeten af en toe de batterijen te verwisselen he? ;) (ps koop oplaadbare dat is wel een kleine inverstering maar als je veel met PF gaat werken dan heb je dat er zo weer uit :D

En welkom op het forum :eek:

Groeten,
Rensie123
Lego is my Life
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

friet
super active
super active
Berichten: 97
Lid geworden op: 15-07-2011 11:34
Contacteer:

Bericht door friet » 21-07-2011 18:37

van mij ook een warm welkom! :)
Leve lego het beste speeldgoed dat er is!!!!!!!! Vooral de thema's"Modulair houses en lego treinen!!! :D

Plaats reactie

Terug naar “standaard PF treinen //standard PF trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast