PF motor

Power Fuctiontreinen // Power Fuctiontrains


T_H_O_M_A_S
speciaal
speciaal
Berichten: 254
Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
Contacteer:

Bericht door T_H_O_M_A_S » 23-06-2011 18:12

omdat op men maersk trein de motor bijna stil viel toen ie drie volledige stellen moest trekken , dus ben ik gaan zoeken waar dat aan zou liggen , die overbodige PTC dus .

ludo
elite
elite
Berichten: 947
Lid geworden op: 26-02-2010 11:23
Contacteer:

Bericht door ludo » 23-06-2011 20:20

T_H_O_M_A_S schreef:omdat op men maersk trein de motor bijna stil viel toen ie drie volledige stellen moest trekken , dus ben ik gaan zoeken waar dat aan zou liggen , die overbodige PTC dus .
Hallo Thomas,

Ik zou niet zo maar zeggen dat die PTC overbodig is.
Weet dat LEGO speelgoed voor kinderen maakt, en dat die wel eens héél andere dingen kunnen doen dan een volwassene.
Wij weten dat we de motor niet mogen blokkeren, daar je anders de motor zal doorbranden door de hoge stroom die dan door de wikkelingen loopt. Kinderen zijn zich daar niet van bewust, en dit is nu net de reden waarom er een PTC in serie staat met iedere trein motor. Dus ook bij de 9V, maar niet bij de 12V & 4,5 V motoren uit het verleden. Zou me zelfs niet verwonderen dat er ook een in de Technic PF motoren zit ter bescherming tegen doorbranden.

Groeten en alvast bedankt voor de foto's en je wijzigingen.

Ludo

T_H_O_M_A_S
speciaal
speciaal
Berichten: 254
Lid geworden op: 20-06-2011 11:50
Contacteer:

Bericht door T_H_O_M_A_S » 23-06-2011 20:32

daar heb je wel een punt , maar de LB1836 , de controller in de IR receiver heeft ook een ingebouwde temperatuur beveiliging , dus waarom lego er twee gebruikt weet ik ook ni ?

Plaats reactie

Terug naar “standaard PF treinen //standard PF trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten