Review 7939 Cargo train (NL)

Power Fuctiontreinen // Power Fuctiontrains


Plaats reactie
JJR
active
active
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-04-2010 19:51
Contacteer:

Review 7939 Cargo train (NL)

Bericht door JJR » 08-07-2010 15:21

Afbeelding

Goed dit is mijn eerste review hier en ik dacht laat ik dan maar eens beginnen met de allerbeste set (naar mijn mening dan) van de City lijn.

Te beginnen met de voorkant van de doos. Er wordt al wat informatie gegeven over wat er allemaal in zit zoals bij veel Lego dozen. Wat me dit keer wel opviel was dat de doos veel kleiner lijkt dan die ik me had voorgesteld.

Afbeelding

De achterkant van de doos, wordt weer eens extra beschreven wat deze set kan, heeft en doet. Net als alle City sets zijn de modellen verdeeld in aparte zakjes en instructies zoals er staat. Meer daarover later.

Afbeelding

Helaas is deze op z'n kop maar dit is een deel van de zijkant van de doos met de trein en al de wagons die erachter komen. Er staat ook bij hoe lang de trein in totaal is.

Afbeelding
De inhoud van de doos. Een aantal losse grote delen zoals de bodems voor de locomotief en een van de wagonnen. Op dit moment leek er voor mij nog niets aan de hand totdat ik zag dat een van de wissels niet volledig plat lag, en deze is dus kromgetrokken :? maar er is meer.... :notimpressed:

Afbeelding
De boekjes waren enorm vekreukeld. Vooral die van de kraan en de Loc. De rest was wel in orde maar zoals het boekje van de kraan eruitziet vind ik echt niet kunnen. Natuurlijk mag je wel een nieuwe bestellen maar het ziet er een beetje lui uit om zo een verfrommeld boekje erin te doen. (niet dat ik een mieren..jeweetweller ben hoor :P). De stickers waren ook nog wel te doen.

Afbeelding
De inhoud van het doosje. het eerste wat ik zag was de nieuwe motor. Ziet er gewoon hetzelfde uit als de oude alleen met een lange draad erachter.

Afbeelding
De afstandbediening, ziet er op de doos vrij groot uit maar in het echt is het nogal een klein en (niet te geloven dat ik dit zeg) een schattig ogend ding. Heb zelf geen problemen ondervonden met het openschroeven voor de batterijen.

Afbeelding
Een vergelijking met de twee laatste afstandbedieningen om de grote(of eigenlijk kleinte) ervan te laten zien.

Afbeelding
De batterijhouder. Ik heb zelf ook nog een oplaadbare gekocht (met 2 setjes lampjes voor deze trein). Wel vind ik het dan weer ideaal dat deze even groot is als de oplaadbare zodat deze makkelijk verwisseld kunnen worden zonder dat de trein er ineens anders uitziet.

Afbeelding
De inhoud van zakje 1. Hier word vooral het onderste gedeelte van de trein gemaakt.

Afbeelding
Het nieuwe onderdeel waar de lampjes zitten, ik zou er nu geen naam voor weten maar ik denk dat de meeste AFOls hier wel een naam voor kunnen verzinnen.

Afbeelding
Zoals de meeste al op Eurobricks al hebben gezien is het onderdeel zo gemaakt dat het makkelijk is om de PF lampjes erin te plaatsen. Dit staat verder niet in de instructies wat ik weer een gemiste kans vind van Lego, maar de lampjes zijn heel makkelijk erin te maken.

Afbeelding De twee minifiguren, de machinist en een spoor werker. Ik ben in ieder geval blij dat Lego heeft besloten dit uniform voor ze te houden zodat we niet iedere vijf jaar ineens hoeven te wisselen.

Afbeelding
Aan het einde van zakje 1. Laat de draden je niet ontmoedigen, ik heb namelijk de lampjes er al ingebouwd. Wat ik ook mooi vind is dat de motor en het andere wielstel bijna identiek lijken (natuurlijk zie je wel een verschil maar het ziet er wel mooi uit)

Afbeelding
Inhoud zakje 2 voor de rest van de Loc. De IR ontvanger en batterijhouder zaten in een apart plastic zakje.




Afbeelding
Verder met bouwen, de ontvanger en houder zitten er nu beide in.

Afbeelding
De locomotief is af. De bestuurder is makkelijk te bereiken doordat de voorkant open kan. In ieder geval niet zo'n prefab stuk zoals de vorige passagierstrein.

Afbeelding Zijkant van de locomotief. Deze bevat wel aardig wat stickers maar dat vind ik niet zo heel erg. Als ik het me goed herinner hadden de 12 volt treinen vaak ook stickers. Het bouwen is best makkelijk omdat er maar een paar onderdelen bij komen per stap (daarom is het boekje zó dik). een nieuwe ervaring voor me was het bouwen van de PF onderdelen omdat ik daar nog nooit mee te maken heb gehad.

Afbeelding
Zakje 3 de Octan tankwagon.


Afbeelding
Tankwagon helemaal af. Het bouwen was ook niet al te moeilijk.De schaal is volgens mij een van de beste die we tot nu toe hebben gehad voor Lego treinen. Niet te breed maar ook niet te smal. Als we deze los konden krijgen....

Afbeelding
Zakje 5. Ja dat klopt 5. Ik snapte het eerst ook niet want het is het 4e boekje. Dit zorgde voor wat verwarring bij me of dit hoort of dat ze het verkeerd hebben gedaan.

Afbeelding
inhoud zakje 5, hiermee word de wagon gemaakt met de Smart cars erop. Nog een minpunt, de bodem van de wagon was net als de wissels ietsjes gebogen. Dit valt verder niet op maar ik kon het wel zien omdat ook deze niet vlak op de grond lag.


Afbeelding
Toen ik aan het bouwen was kwam ik deze twee tegen, (er zitten er vier in). Zo te zien zitten er nu gaten in voor een technic pin. Niet heel belangrijk maar het is toch iets.

Afbeelding
De twee autootjes. Het zijn op een van de ramen en de kleuren na precies dezelfde als die uit het andere setje 3177

Afbeelding
De wagon helemaal af. Het bouwen is bij deze absoluut niet moeilijk want the is gewoon een flatbed met twee autootjes erop. Alsnog een mooie wagon.

Afbeelding
Boekje 3 zakje 4. De containerwagon.

Afbeelding
Wagon helemaal af. Net als de bouw van de tankwagon is deze heel anders als de vorige treinen die ik heb gemaakt.

Afbeelding
De grote container eraf, de grote is er makkelijker af te halen als de kleinere omdat die wel vastzitten en de grotere 'ligt' er als het ware op.



Afbeelding
Inhoud voor de truck.

Afbeelding
De truck helemaal af. Hoewel het voor Lego een goedkoop vrachtwagentje moest worden vindt ik dat ondanks dit dat ze toch nog een duidelijke vrachtwagen hebben kunnen maken.

Afbeelding
De trailer met de container. Jammer dat we geen extra container hebben gekregen want deze alleen ziet er best wel karig uit. Toch zag ik veel van de octan truck en de lego truck van dit jaar erin terug.

Afbeelding
Trailer en truck samen

Afbeelding
Nu met de rode grote container. Het ziet er meteen weer een stuk beter uit moet ik zeggen, dus het is meteen extra jammer van die andere container...

Afbeelding
Laatste fase van het bouwen. De kraan. Vooral hier is goed te zien hoe erg het is gesteld met het boekje :(

Afbeelding
Inhoud van het zakje. Handig hoe ze met veel van dezelfde onderdelen toch iets heel verschillends kunnen maken. Je ziet namelijk veel van dezelfde onderdelen in verschillende delen van de trein e.d. terugkomen.

Afbeelding
Zo te zien een nieuwe mal gemaakt voor de palen van de kraan.

Afbeelding
De kraan af. Is verrassend makkelijk te bedienen en ziet er ook erg goed uit. De laatste twee voor de treinen zagen er naar mijn mening niet uit en dit is dus een grote verbetering.

Afbeelding

Het dak kan open zodat er een minifig in past.

Afbeelding
De reserveonderdelen, altijd handig

Afbeelding
Dan nog even over de flex-track. Vind het zelf niet handig als vervanger van bochten maar om lege stukken rails op te vullen zijn ze ideaal.


Afbeelding
De hele set in m'n kleine stadje. Ik denk dat kinderen (en ook volwassenen) zeer blij zullen zijn met deze set omdat er zo veel bijzit.

Afbeelding
Nog even omdat er bij mij PF lichten in zitten wilde ik dat graag laten zien.

Afbeelding
Via de IR ontvanger kunnen de lampen onafhankelijk van de motor worden geregeld, iets wat ik heel erg op prijs stel want je hoeft nu niet meer te hard te rijden om een beetje zicht te hebben.

Ik heb de trein zelf ook nog getest en de trein had duidelijk moeite met meer dan de bijgeleverde wagons. Maar het is in ieder geval beter als de vorige.

In totaal vind ik het een zeer geslaagde set. Hoewel wat prijzig krijg je toch een goeie starterspakket die je verder kan uitbreiden. Hoewel deze trein niet alleen voordelen heeft vind ik dit wel een van de beste treinen die Lego in de laatste jaren heeft gemaakt. De uitbreidings mogelijkheden alleen al maken deze set de moeite waard. Ik geloof zelfs dat als Lego een paar dingetjes gaat veranderen in de toekomst met andere treinen we wel heel dicht bij een tijdperk komen wat even goed is als de 12 volt treinen.

Zover zijn we nog niet maar deze set is zeker de moeite waard als je van treinen of City houdt.

Richard
speciaal
speciaal
Berichten: 238
Lid geworden op: 24-01-2010 14:16
Contacteer:

Bericht door Richard » 08-07-2010 18:08

Heel erg bedankt voor dit mooie review, ik ga deze trein zeker kopen binnenkort :eek: Dit laat toch duidelijk zien dat dit een erg mooie set is en zeker de moeite waard om te kopen :D

JJR
active
active
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-04-2010 19:51
Contacteer:

Bericht door JJR » 08-07-2010 19:10

Hier nog een filmpje van de trein met de lampjes

http://www.youtube.com/watch?v=1kqmQkBFSNE

Duurt even voordat deze goed op Youtube staat

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

revieuw

Bericht door patje » 08-07-2010 21:01

Een zeer mooie revieuw
zo horen we eens de mening van een afol die er ene gekocht heeft

Ik zelf ben nog in blijde verwachting...

Heb je de rode passagiers trein ook al gekocht :-?

:eek:
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

JJR
active
active
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-04-2010 19:51
Contacteer:

Bericht door JJR » 08-07-2010 21:20

De rode passagierstrein nog niet, lag niet bepaald binnen m'n budget want de lampjes en oplaadbare batterij kwam er ook nog eens bij. Ben wel van plan deze in Oktober bij Legoworld te gaan kopen :D :-)

peterseynhaeve
super elite
super elite
Berichten: 1737
Lid geworden op: 01-10-2009 21:43
Contacteer:

Bericht door peterseynhaeve » 09-07-2010 20:48

Hallo JJR,

bedankt voor de goeie review !
Zeer interessant om op dit forum te lezen, maak er nog maar een paar...

Groeten,

Pete(r)

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

Recolored Cargo Train 7939

Bericht door patje » 18-07-2010 10:40

Recolored Cargo Train 7939

iemand heeft reeds een andere kleurenversie van de nieuwe cargetrein gemaakt....
someone has already made another colour version of the new cargotrain….
Afbeelding


van bouwer//from builder:
-Cooper- frlickr
:-D
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

JJR
active
active
Berichten: 45
Lid geworden op: 05-04-2010 19:51
Contacteer:

Bericht door JJR » 18-07-2010 11:47

Zag de zwarte gisteren toevallig ook al, dacht er zelf ook al aan om een rode versie ooit eens te maken (zoals een DB 185 trein bijvoorbeeld)

patje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 23214
Lid geworden op: 28-09-2009 20:04
Contacteer:

RED CARGO TRAIN 7939 MOD

Bericht door patje » 16-10-2010 10:13

RED CARGO TRAIN 7939 MOD

Afbeelding

groter beeld//larger image:
http://www.brickshelf.com/gallery/cyrta ... c01229.jpg

Afbeelding
groter beeld//larger image:
http://www.brickshelf.com/gallery/cyrta ... c01233.jpg

In het rood is het ook niet mis
It is also beautiful in the red
:-)

van de bouwer//from builder:
cyrtanthus (105430) brickshelf
één dag zonder lego, is een verloren dag!!!
website:
http://users.telenet.be/Patricks-legotr ... /index.htm
Afbeelding

THC
super active
super active
Berichten: 86
Lid geworden op: 28-03-2010 10:59
Contacteer:

Bericht door THC » 15-01-2011 12:54

Hi,

Leuke review !!

Vraagje, kan je nu een versie met lampjes en één zonder lampjes kopen ? Of zijn de lampjes afzonderlijk verkrijgbaar ?

Ik denk dat ik deze set deze namiddag ga halen ... :-)

Plaats reactie

Terug naar “standaard PF treinen //standard PF trains”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten